Skocz do zawartości

[Stojak Rowerowy] trochę śię pochwalę


Rekomendowane odpowiedzi

Nie dało rady i musze napisać, że dorobiłem się stojaka serwisowego. Wykonany we własynm zakresie z odpadków profili zamkniętych 4/4.

Jedyne co mnie kosztowało to spawanie u znajmowego oraz zakup profesjonalnej łapy chwytającej rower - był to najdroższyelement stojakapost-134669-0-69198500-1332629465_thumb.jpg

Konstrukcja dosyć prosta, stabilna idelikatnie demontowalna. post-134669-0-49055900-1332629540_thumb.jpg

Pracuje nadal nad innym zamocowaniem łapy do stojaka na obecną chwilę jest to prowizorka lecz nie ukrywam że bardzo pewnie trzyma...

Pierwsze testy wypadły pomyślnie, stojak jest stabilny. post-134669-0-71382600-1332629512_thumb.jpg

Całkowity koszt wykonania w obecnym kształcie to 300pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Velomann Bike Trim koszt 350 PLN, zatem bardzo drogo jak na manufakturę. Co wygenerowało ten koszt?

 

Nic innego jak łapa do montażu roweru.... Zainwestowałem w łapę UNIOR. Bardzo stabilna, całkowicie metalowa, dostępne części gdyby coś .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładam sie do kolegów, świetnie wygląda, ale sam posiadam bike star z Velomanna, i to za 200zł go urwałem, i nic do niego nie mam.

 

No dobra, czasem żabką trzeba mocniej dokręcić tą śrube, która odpowiada za kąt nachylenia "łapy", co by się sama wokół własnej osi nie obracała. I tyle.

 

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kilka lat temu wykonałem podobną konstrukcję

Jej koszt zawarł się w przedziale 30-50 zł. Służy do dziś.

Jako chwytak, wykorzystałem kleszcze morse;a

Wygląda to tak:

https://picasaweb.go...153387153673218

 

Zastanawiałem się nad podobnym rozwiązaniem. Widziałem wcześniej twoje zdjęcia.

Mój problem polega na tym że jestem "estetą" poza funkcjonalnością musi mi się jeszcze podobać :-)

 

Nie odbieraj tego jako negatyw w kierunku twojej konstrukcji!

 

Dlatego tak to wykombinowałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Konstrukcja stojaka to nic trudnego, najgorzej jest z łapą bo tutaj jest duży koszt ale nie wiem czy czasem nie lepiej zrobić taki stojak i powiedzmy coś w stylu "widelca" który wsuniemy między w sztycę pod siodełko i będzie to samo tylko że wtedy bardzo obciążamy siodło. No ale patent z tym ściskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja samego stojaka może być prosta jak budowa cepa, ale warto zainwestować w dobrą łapę (swoją drogą Uniora sam używam na serwisie i sobie chwalę).

Zainwestował bym jednak w solidną podstawę, jakiś kawał ciężkiego żelastwa, bo chybotliwy stojak utrudnia życie podczas serwisu.

Taki np. tani Velomann moim zdaniem nadaje się bardziej do np. serwisowania amortyzatorów, do roweru jest mało stabilny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytne, ale jak zmienisz ramę na taką z innym rozmiarem sztycy, to będziesz musiał zmienić stojak.

 

No wtedy tak ale równie dobrze można zrobić nowy albo wyciąć sztycę albo jak ktoś zmienia ramy jak rękawiczki to może ją zamontować na dwóch obejmach albo przykręcić na "żywca" śrubami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...