Skocz do zawartości

[oświetlenie] Pomóżcie znaleźć dobrą latarkę na przód.


hmisiek123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Zastanawiam się nad kupnem latarki na przód do roweru. Ale chciałbym też żeby można było jej używać poza rowerem i żeby miała funkcję zoom.

Znalazłem takie:

 

LATARKA POLICE CREE LED 75W 200m +2x ŁAD+ AKU (2206200714) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

LATARKA CREE Q5 500lm 300m +2 ŁAD+AKUM+ uchwyt (2220726359) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

LATARKA 100W CREE Q5 ZOOM +uchwyt+lampka na rower (2206200718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

X2000 Flood-to-Throw Zooming Glass Optics Cree P4-WC LED Flashlight (1*18650) - Free Shipping - DealExtreme

 

Wszystkie mogą chodzić na bateriach 18650 o ile dobrze widzę. I tu tak się zastanawiam. Mam starą baterię od laptopa, w której padła elektronika gdzie zdaje się są właśnie takie baterie. Czy można byłoby je wykorzystać w takiej latarce? I jak wyglądałaby sprawa ładowania tych baterii?

 

Proszę o pomoc.

Napisano

Do 18650 potrzebna jest ładowarka. Jeżeli bateria od laptopa była skonstruowana na 18650 to będzie OK. Jeżeli jednak bateria z "laptoka" była użytkowana dość intensywnie, podejrzewam, że jest zużyta i będzie to skórka za wyprawkę. Latarki zwykle pobierają trochę prądu. Do akumulatorów 18650 są dostępne ładowarki, nie mniej jednak nie są najwyższej jakości.

 

Ja mam coś takiego x2.

http://allegro.pl/latarka-skyray-cree-xm-l-xml-1000lm-aku-nowosc-i2201035224.html

Moim zdaniem, żeby taka latarka miała sens, musi mieć minimum 400 lm realnego! strumienia światła. Słabsze latarki nie oświetlą Ci drogi skutecznie, a jako światło pozycyjne (czyli prosto przed siebie) są zbyt silne.

Napisano

Niestety aż takiego budżetu nie mam. Max to na latarka za 70 zł. Więcej nie chciałbym dawać, mimo że dla mnie to i tak już dużo na moje skromne uczniowskie oszczędności. ;)

Napisano

Nie bez powodu podkreśliłem słowo "realnego". Rzadko która chińszczyzna zachowuje deklarowane parametry. Moja mija się z deklaracją o ponad 50%.

Napisano

Też na początku chciałem latarkę taktyczną aby służyła mi na rowerze i wszędzie ale to nieporozumienie, jak do roweru to rowerowa jak do użytku codziennego to jakaś taktyczna lub EDC. Latarka uniwersalna się nie sprawdzi, Sam mam w rowerze jedną dobrą lampkę (ponad 1000lm) i gdy zapalam przy niej taktyczną deerelight XR-E2 to nawet tej taktycznej nie widać żeby się zapalała! W samochodzie mam inna a do spacera z psem jeszcze inna i Ci powiem że każda sprawdza się w czym innym i nie ma uniwersalnej.

Dobrze się zastanów przed zakupem na co wydasz pieniądze.

Napisano

Widziałem na własne oczy jak świeci ta lampka

http://allegro.pl/ultrafire-wf-502b-cree-xm-l-promocja-i2230673496.html

realnie wyciąga coś ok 400lm. Tak naprawde w zupełności wystarcza do szybkiego poruszania się po lesie.

 

Równiez widziałem taką

http://allegro.pl/latarka-ultrafire-c8-xm-l-800lm-mega-moc-i2210605561.html

realna moc trochę większa, strumień swiatła bardziej skupiony, bateria w trybie max działa z godzinke...

 

Jeśli masz czas to mozesz sobie zamówić z tej strony. Ceny przynajmniej o połowę niższe niż w Polsce a przesyłka za free

http://www.dealextreme.com/

Napisano

502B jest fajna i ma modułową budowę dzięki czemu nawet nowicjusz może pogrzebać i dopasować latarkę pod siebie jednakże trzeab wziąć pod uwagę że latarka jest mała natomiast dioda która w niej jest potrafi trochę pociągnąć amperów dlatego też bardzo szybko w lecie będzie sie przegrzewałą choć podczas jazdy rowerem być może będzie się chłodziłą ale nie gwarantuje.

Druga natomiast jest masywniejsza i chłodzenie lepsze nie tylko przez wielkośc ale też przez fakt że nie jest budowa modularna. Z racji tego że ma większy reflektor niż pierwsza będzie dawała więcej światłą zakładając takie same parametry sterownika i diody.

Do obu latarek należy dokupić dobre ogniwa, najlepiej DW a unikać trustfire i ultrafire bo bardzo łatwo padają. Mi padły wszystkie które mam( a dokładniej nie potrafią dać 1.3A przez co latarka mi się wyłącza natomiast bezproblemowo dają 1A, tutaj natomiast latarki pobierają w granicach 2A).

Napisano

Do roweru nie kupiłbym tej latarki ze względu na diodę, jest to dioda o naprawdę dobrym zasięgu (stosowana często w szperaczach) ale daje marną ilość światłą. Co z tego że będziesz widział co masz 100m przed sobą jak nie będziesz widział co masz 3m przed sobą.

Poszukaj diody XP-G R5, daje dużo więcej światła za to zasięg minimalnie mniejszy.Latarka na takiej diodzie poświeci CI powiedzmy w okolicach 2 godzin przy max trybie i się prawie nie będzie grzała podczas jazdy.

Dużo więcej światła dają diody E-MC(składa się właśnie z 4 takich diod jaka siedzi w latarce którą zamierzasz kupić) i XML ale baterię wysysają bardzo szybko( godzina - poniżej w max trybie) i strasznie się grzeją.

Napisano

Ja bym Ci radził kupić model 502B na diodzie XP-G jeżeli się uparłeś na tego rodzaju latarkę i w przypadku gdy Ci nie popasuje rodzaj wiązki jaką daje latarka kupisz sobie moduł z inna diodą.

Prosto i bezpoleśnie.

Jeżeli chodzi o rozproszenie to najlepiej wybierać reflektor o strukturze skórki pomarańczy, wtedy stracisz minimalnie na zasięgu ale zyskasz na ilości światła.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...