Krezystof Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Witam, mam pytanie o prace wolobiegu w rowerze mojej mamy. Gdy koło kręci się to on się tak rusza na boki (cały) względem ramy - zmienia kont miedzy ramą a nim. Za 2 h dodam filmik jak to wygląda. Niepokoi mnie to, dlatego że to nowy rower (Arkus-Delta) i ma przebieg około 200km i to zrobionych przez moją mamę!! A ona powyżej 20 km/h hamuje... Może on powinien tak dziłać? Nie mam porównania z sprawnym bo w moim jest kaseta. Jeszcze jeden problem to korba lata na supporcie (tam w środku muszą być luzy) - to nie powinno tak być i w związku z tym mam pytanie czy obie rzeczy można oddać do zrobienia w ramach zwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Jeszcze jeden problem to korba lata na supporcie (tam w środku muszą być luzy) Może źle korba jest dokręcona? Walnij w korbę młotkiem przez kawałek drewna i dokręć śruby przy korbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 4 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Co do wolnobiegu to lekki luz jest zupełnie normalny a nawet ciut większy. Mnie wkurzało strasznie jak miałem duży luz i przy większych prędkościach rozlegało się głośne stukanie. Luz możesz zlikwidować rozkręcając wolnobieg i wyciągając jendą bardzo cienką podkładkę. Jak wyjmiesz grubszą to może już być za dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata... Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 4 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Nie wiem czy w ramach gwarancji to uznają bo luz na wolnobiegu jest rzeczą dosyć naturalną byle w jakiejś normie. Jak się nic złego nie dzieje, nie stuka to najlepiej nie zwracaj na to uwagi. A jak już koniecznie będziesz chciał likwidować luz to lepiej zrób to samemu bo w serwisie pewnie spie...ą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Sądzę ,że tak bo to raczej nie wynika z "niewłasciwej eksploatacji" Arkus nie powinien robić wywodów z gwarancją. Ja na wolnobiegu który ostro dostawał nie miałem prawie żadnego luzu ,wolnobieg oczywiście Shimanowski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 http://krezystof.w.interia.pl/Obraz%20035.avi Zapraszam ma nie cały MB i oceńcie sami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Ojej, nie zdarzy się otworzyć, a już koniec Ale z tego co widze, to mam taki sam wolnobieg w zimówce i też go rusza na boki, ale nie aż tak, mimo, że już 4 k ma przejechane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 No właśnie, a ten ma około 200 km przejechanych przez moją MAMĘ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 W moim Fuji wolnobieg złapał luz po kilku dniach od zakupu. Poszedłem reklamować (w ProBike) i powiedzieli mi, że to normalne dopóki nie przestanie zazębiać. Serwisant powiedział, że wolnobieg jest nierozbieralny i trzeba go zajeździć, a potem wymienią na nowy.Domyślam się, że nie w ramach gwarancji skoro przy ledwo kupionym rowerze nie chcieli kiwnąć palcem. Wkurzyłem się i wolnobieg rozebrałem sam. Obyło się bez wyjmowania podkładek, wszystko dokładnie podokręcałem i luzów nie ma, a były takie że podczas kręcenia drgania aż na korbie było czuć. Polecam dokręcenie wewnętrznej nakrętki wolnobiegu oraz Lock-ringa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 A jak to określić w serwisie? Bo bym do nich zadzwonił najpierw czy to zrobia na gwarancji zanim miałbym jechac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 6 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 Dzwoniłem przed chwilą do serwisu i usłyszałem odpowiedź "Ale ja jestem tu w zastepstwie, NIE? i jak sie nie znam na tym, NIE? teraz nie ma OJCA wiec zadzwon jutro lub przyjedz albo na komorke" No coz... Gdyby nie to, że to jedyny serwis wpisany w karcie gwarancyjnej to bym już wiecej nie dzwonil anie nie przyjechal.. W ogole to musi byc cos malego, bo nie kojarze tam zadnego serwisu! Reasumujac nie ma to jak "profesionalny" serwis :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 a to chyba kazdy wolnobieg tak sie rusza, przynajmniej wszystkie rowery jakie mamy w domu tak maja, ale dlaczego tak sie robi to nie mam pojecia, w niczym to mi nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 7 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 a to chyba kazdy wolnobieg tak sie rusza, przynajmniej wszystkie rowery jakie mamy w domu tak maja, ale dlaczego tak sie robi to nie mam pojecia, w niczym to mi nie przeszkadza Właśnie wróciłem i byłem z rowerem gościu zobaczył, korbe poprawił a wolnobieg powiedział, że ma działać tak i wszystko jest dobrze. Coś mówił, że tak jaest bo to dziala na zasadzie naciskowej czy coś takiego - nie wiem nie zrozumiałem Aha co do gwarancji to było to za darmo i bez karty gwarancyjnej nawet przyjęte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 No bo wolnobiegi tak mają i jest to związane z niezbyt dokładnym wykonaniem bębenka na którym jest osadzony wolnobieg, poprostu te bębenki są "krzywe" (nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie myślę że mnie zrozumiecie) i wolnobieg "pływa" na nim, luz na wolnobiegu można zniwelować wyjmując jedną cieniutką podkładkę dystansową (znajduje się pod tym pierścieniem, który można odkręcić) ale to norma że jest tam lekki luz, a to że korby miały luz, to luz był nie na samych ramionach korb, tylko na suporcie, który jak podejrzewam złożony jest z dwóch niezależnych misek, ośki i łożysk (koronek) i luzy koryguje się dokręcając miski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilqman Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 normalka, jeśli to nie przeszkadza w jeździe to po co wymieniać?? mój tak chodzi i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Jak jest na gwarancji to niech to robą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Widziałem filmik z nagraniem ruchu tego wolnobiegu. Kilka osób twierdzi, że to normalka. Jak jeździcie z takimi luzami to współczuję. Mi serwisant powiedział tak samo, bo mu się nie chciało wolnobiegu rozbierać. Zrobiłem to sam i luzów nie mam, a praca napędu jest odczuwalnie lepsza!!! Nie czuć drgań na wysokiej kadencji, jak wcześniej, całość pracuje ciszej, a ponadto płynniej się zmieniają biegi. Z takimi luzami to jakaś porażka, bo przerzutki będą szlifowane łańcuchem. Na pewno nie służy to żywotności całego napędu. Wg mnie warto poświęcić godzinę, czy dwie i luzów się pozbyć. Wstatrczy poszukać na forum postów bodajże Żaby o rozbieraniu wolnobiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 10 Marca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Tylko jak wjmiesz za grubą podkładkę to wolnobieg będzie się ciężko kręcił, będzie opór więc to nie takie proste. Poza tym przekręć wolnobieg a zobaczysz, że w jednej pozycji luz jest większy, w innej mniejszy, po prostu niedokładność wykonania. Nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na żywotność napędu tym bardziej, że sam robiłem na 7-rzędowych wolnobiegach po 12kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Ja mam wolnobieg 8-rzędowy Sunrace. Podkładek nie wyciągałem, tylko dobrze wszystko poukładałem i porządnie skręciłem. Bieżnie nasmarowałem, a zapadki naoliwiłem, bo przez smar przepuszczają(nie odskakują odpowiednio szybko). Kręci sie lekko, to kwestia dokładnego montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.