Skocz do zawartości

[wolnobieg] Czy tak powinien działać, jak naprawić?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie o prace wolobiegu w rowerze mojej mamy. Gdy koło kręci się to on się tak rusza na boki (cały) względem ramy - zmienia kont miedzy ramą a nim. Za 2 h dodam filmik jak to wygląda. Niepokoi mnie to, dlatego że to nowy rower (Arkus-Delta) i ma przebieg około 200km i to zrobionych przez moją mamę!! A ona powyżej 20 km/h hamuje... Może on powinien tak dziłać? Nie mam porównania z sprawnym bo w moim jest kaseta. Jeszcze jeden problem to korba lata na supporcie (tam w środku muszą być luzy) - to nie powinno tak być i w związku z tym mam pytanie czy obie rzeczy można oddać do zrobienia w ramach zwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co do wolnobiegu to lekki luz jest zupełnie normalny a nawet ciut większy. Mnie wkurzało strasznie jak miałem duży luz i przy większych prędkościach rozlegało się głośne stukanie. Luz możesz zlikwidować rozkręcając wolnobieg i wyciągając jendą bardzo cienką podkładkę. Jak wyjmiesz grubszą to może już być za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata...

 

Zaraz zoabczycie to nie taki mały luz w wolnobiegu... Ale jaki by nie był to gwarancja po coś jest. Można to naprawiać w ramach gwarancji?! Co do korby to próbowałem ją dokręcać ale bez walenia przez drewno młotkiem (na to nie wpadłem) i rano chyba spróbuje. Luz jest na całości bo lewe jak i prawe ramie lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem czy w ramach gwarancji to uznają bo luz na wolnobiegu jest rzeczą dosyć naturalną byle w jakiejś normie. Jak się nic złego nie dzieje, nie stuka to najlepiej nie zwracaj na to uwagi. A jak już koniecznie będziesz chciał likwidować luz to lepiej zrób to samemu bo w serwisie pewnie spie...ą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to naprawiać w ramach gwarancji?!

 

 

Sądzę ,że tak bo to raczej nie wynika z "niewłasciwej eksploatacji" Arkus nie powinien robić wywodów z gwarancją. Ja na wolnobiegu który ostro dostawał nie miałem prawie żadnego luzu ,wolnobieg oczywiście Shimanowski. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Fuji wolnobieg złapał luz po kilku dniach od zakupu.

Poszedłem reklamować (w ProBike) i powiedzieli mi, że to normalne dopóki nie przestanie zazębiać. Serwisant powiedział, że wolnobieg jest nierozbieralny i trzeba go zajeździć, a potem wymienią na nowy.Domyślam się, że nie w ramach gwarancji skoro przy ledwo kupionym rowerze nie chcieli kiwnąć palcem.

Wkurzyłem się i wolnobieg rozebrałem sam. Obyło się bez wyjmowania podkładek, wszystko dokładnie podokręcałem i luzów nie ma, a były takie że podczas kręcenia drgania aż na korbie było czuć.

 

Polecam dokręcenie wewnętrznej nakrętki wolnobiegu oraz Lock-ringa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do serwisu i usłyszałem odpowiedź "Ale ja jestem tu w zastepstwie, NIE? i jak sie nie znam na tym, NIE? teraz nie ma OJCA wiec zadzwon jutro lub przyjedz albo na komorke"

No coz... Gdyby nie to, że to jedyny serwis wpisany w karcie gwarancyjnej to bym już wiecej nie dzwonil anie nie przyjechal.. W ogole to musi byc cos malego, bo nie kojarze tam zadnego serwisu!

Reasumujac nie ma to jak "profesionalny" serwis :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to chyba kazdy wolnobieg tak sie rusza, przynajmniej wszystkie rowery jakie mamy w domu tak maja, ale dlaczego tak sie robi to nie mam pojecia, w niczym to mi nie przeszkadza :)

Właśnie wróciłem i byłem z rowerem gościu zobaczył, korbe poprawił a wolnobieg powiedział, że ma działać tak i wszystko jest dobrze. Coś mówił, że tak jaest bo to dziala na zasadzie naciskowej czy coś takiego - nie wiem nie zrozumiałem :P

Aha co do gwarancji to było to za darmo i bez karty gwarancyjnej nawet przyjęte :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wolnobiegi tak mają i jest to związane z niezbyt dokładnym wykonaniem bębenka na którym jest osadzony wolnobieg, poprostu te bębenki są "krzywe" (nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie myślę że mnie zrozumiecie) i wolnobieg "pływa" na nim, luz na wolnobiegu można zniwelować wyjmując jedną cieniutką podkładkę dystansową (znajduje się pod tym pierścieniem, który można odkręcić) ale to norma że jest tam lekki luz, a to że korby miały luz, to luz był nie na samych ramionach korb, tylko na suporcie, który jak podejrzewam złożony jest z dwóch niezależnych misek, ośki i łożysk (koronek) i luzy koryguje się dokręcając miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem filmik z nagraniem ruchu tego wolnobiegu.

Kilka osób twierdzi, że to normalka.

Jak jeździcie z takimi luzami to współczuję.

Mi serwisant powiedział tak samo, bo mu się nie chciało wolnobiegu rozbierać.

Zrobiłem to sam i luzów nie mam, a praca napędu jest odczuwalnie lepsza!!!

Nie czuć drgań na wysokiej kadencji, jak wcześniej, całość pracuje ciszej, a ponadto płynniej się zmieniają biegi. Z takimi luzami to jakaś porażka, bo przerzutki będą szlifowane łańcuchem.

Na pewno nie służy to żywotności całego napędu.

Wg mnie warto poświęcić godzinę, czy dwie i luzów się pozbyć.

Wstatrczy poszukać na forum postów bodajże Żaby o rozbieraniu wolnobiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tylko jak wjmiesz za grubą podkładkę to wolnobieg będzie się ciężko kręcił, będzie opór więc to nie takie proste. Poza tym przekręć wolnobieg a zobaczysz, że w jednej pozycji luz jest większy, w innej mniejszy, po prostu niedokładność wykonania. Nie sądzę żeby miało to jakikolwiek wpływ na żywotność napędu tym bardziej, że sam robiłem na 7-rzędowych wolnobiegach po 12kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wolnobieg 8-rzędowy Sunrace.

Podkładek nie wyciągałem, tylko dobrze wszystko poukładałem i porządnie skręciłem.

Bieżnie nasmarowałem, a zapadki naoliwiłem, bo przez smar przepuszczają(nie odskakują odpowiednio szybko).

Kręci sie lekko, to kwestia dokładnego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...