Skocz do zawartości

[amortyzator]Fox Float R


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio chcialem zmierzyc cisnienie przed sezonem w tylnym amorze Fox Float R i podczas próby pompowania ulecialo troche oleju objetosciowo gdzies ok lyzka stołowa.Sprawdzalem pierwszy raz od nowosci i sie zastanawiam czy Fox-y tak maja,cisnienie ok 9bar do 100kg czy poprawne?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego wzoru na ciśnienie w damperze! Ten sam damper w różnych rowerach pompuje się inaczej do tej samej wagi bikera. Wszystko zależy od systemu zawieszenia.

A jeżeli poleciał olej, to prawdopodobnie konieczny serwis komory olejowej, czyli grubsza sprawa i wydatek. Właśnie przerabiam to w swoim RP23. W cult-bikes taka przyjemność razem z serwisem komory powietrznej kosztuje 369 zł. Z tego co widziałem Proshox jest to o stówkę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten wzór stosuje się tylko do obliczeń jeśli chodzi o dampery Fox'a ? Bo mam Rock Shox i nigdzie o nim nic zbyt wiele nie mogę znaleźć.

 

tylko do foxow. Po napompowaniu tej wartosci reguluje jeszcze maxymalnie do 10% w dol, ale po ostatnim sezonie doszedlem do wniosku, ze wiecej niz 5% mniej nie powinienem pompowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli amor "wysmarkał" aż łyżkę oleju to wygląda to na uszkodzenie komory tłumienia. Jeśli wcześniej ktoś serwisował go to również mógł dać za dużo oleju do komory powietrznej jako olej smarujący. Wytryśnięcie niewielkiej ilości oleju przy mocowaniu pompki i jej odkręcaniu może być czymś normalnym, ale przy takiej ilości oleju już nie.

Jeśli z komory tłumienia ubyło aż tyle oleju to amor nie powinien pracować poprawnie - a to łatwo sprawdzić.

 

Co do wzoru - zalecane dla mnie ciśnienie przez producenta mojej ramy wynosiło 154 psi przy 75 kilogramach moich. Daje to współczynnik 2.06 dla 25 procent sagu dla foxa, więc raczej wzór nie działa. Manitou evolver potrzebował w poisonie ok 90 psi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wzoru - zalecane dla mnie ciśnienie przez producenta mojej ramy wynosiło 154 psi przy 75 kilogramach moich. Daje to współczynnik 2.06 dla 25 procent sagu dla foxa, więc raczej wzór nie działa. Manitou evolver potrzebował w poisonie ok 90 psi.

 

edytowalem w momencie jak postowales :) Sprawdz raz jeszcze czy aby na pewno wzor nie dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może działa u Ciebie. Ciśnienie w damperze zależy od konstrukcji ramy i samego dampera, nie ma jednego, magicznego wzoru.

 

Jakbyś przeczytał to co napisałem, to byś wiedział, że u Ciebie na pewno nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria teoria a praktyka praktyka, nie wiem jaka rame ma tobo, ale w jego przypadku wzor sie sprawdza. Wzor nie jest moj, dowiedzialem sie o tym w jednym z lepszych serwisow rowerowych w polsce, gdzie przerabiane jest tego mnostwo. Ale jest moze cos czego nie wiem. Przypominam ze dotyczy to tylko damperow foxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mess, jeżeli chcesz wierzyć w swój magiczny wzór, ok, ale nie wprowadzaj w błąd innych. Ciekawe dlaczego Fox podaje tabelki z zalecanym ciśnieniem dla widelców, a nie podaje dla damperów. Otóż dlatego, że ciśnienia te podają producenci ram.

Sprawdź swój wzór tutaj:

http://www.trekbikes...FuelEX_2008.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria teoria a praktyka praktyka,

 

Dokładnie, Twoja teoria ma się nijak do praktyki ;) nie ma prostego wzoru który pozwoli na wyliczenia bez znajomości dokładnych wymiarów elementów zawieszenia i przełożenia, nawet taka sama rama ale w różnych rozmiarach (różny rozstaw kół, przesunięcie środka cieżkości) da dla tego samego bikera nieco różne ciśnienie, nie mówiąc już o innych systemach i przełożeniach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mess, jeżeli chcesz wierzyć w swój magiczny wzór, ok, ale nie wprowadzaj w błąd innych. Ciekawe dlaczego Fox podaje tabelki z zalecanym ciśnieniem dla widelców, a nie podaje dla damperów. Otóż dlatego, że ciśnienia te podają producenci ram.

Sprawdź swój wzór tutaj:

http://www.trekbikes...FuelEX_2008.pdf

 

OK, to juz do mnie bardziej przemawia. Sprawdze jak sie ma realny sugerowany przez gianta sag do tego wzoru. Przepraszam za zamieszanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria teoria a praktyka praktyka, nie wiem jaka rame ma tobo, ale w jego przypadku wzor sie sprawdza. Wzor nie jest moj, dowiedzialem sie o tym w jednym z lepszych serwisow rowerowych w polsce, gdzie przerabiane jest tego mnostwo. Ale jest moze cos czego nie wiem. Przypominam ze dotyczy to tylko damperow foxa.

Zdradź proszę co to za serwis albo w ogóle jakieś wyniki konkursu/plebiscytu na najlepszy serwis w kraju :) może jakiś dobry jest w mojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdradź proszę co to za serwis albo w ogóle jakieś wyniki konkursu/plebiscytu na najlepszy serwis w kraju :) może jakiś dobry jest w mojej okolicy.

 

Nie zdradze dopoki nie zweryfikuje pewnych rzeczy sam, moze cos przekrecilem. Giant podaje sag 5-8mm dla dampera w moim rowerze, jutro jak wroce do domu to zweryfikuje to. Dodac moge jedynie, ze to autoryzowany serwis foxa :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wzór naprawdę nie działa i nie mieszajmy ludziom, którzy szukają tu rady od starszych(stażem) rowerzystów.

Ja ważę 76kg i mam około 80PSI w swoim damperze. A w amorku mam chyba 120 w pozytywnej i 115 w negatywnej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pompowanie wg. wzorów to głupota, nie wiem kto to wymyślił. Amortyzatory, dampery pompujemy tak aby uzyskać odpowiedni ok. SAG, 25% jak ktoś lubi twardo, 35% "na miękko" :)

Ja w swoim 4Wayu mam oringa i na zbiorniczku SPV oznaczenia właśnie wartosci 25 i 35%, można łatwo ustawić. Brat kiedyś miał DHXa 5.0 w GT DHI i pomimo napompowania dampera na max. był on za miekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może zacznijmy od tego że damper ma działać nie tak jak pan serwisant powiedział tylko tak żeby było nam wygodnie jeździć( wyłączając przypadki gdzie ewidentnie może sie zepsuć typu dobijanie na każdym dołku). Inną sprawą że rozrzut w przełożeniach ram jest spory i wyklucza stosowanie jakiegoś jednego wzoru do wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...