szkatu Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Witam .Jestem amatorem i kupiłem sobie rower MTB Hai Bikie Edition RX . Mam parę pytań odnośnie hamulców, gdyż nie moge znaleźć żadnych informacji na temat tych hamulców .Wszystkie pytania dotyczą śrubek, że tak to nazwę Do czego jest ten otwór na imbus zaznaczony na zdjęciu n 1, dodam, że jest zakręcony . . Drugie podobne tego typu pytanie odnośnie tej śrubki TORX (zdjęcie nr 2). Mam wrażenie, że nie ma różnicy czy jest dokręcona czy odkręcona, ale wy z pewnością wiecie jaka jest różnica. . Ostanie pytanie jest takie. Hamulec zaczyna reagować dopiero gdy jest gdzieś w połowie nacisku. Czy tak ma być nie powinien szybciej reagować ? I Jeszcze pytanie odnośnie tego pokrętła obok zacisku hamulca , co one robi (zdjęcie nr3 ) ? Pozdrawiam, proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Nie miałem tych hamulców, nawet ich nie widziałem na żywo, więc mogę tylko zgadywać: Na 1. fotce śrubka do odpowietrzenia zacisku - nie odkręcaj, jeżeli nie chcesz, żeby klocki łapały dopiero przy kierownicy ;D Na 2. fotce śrubka przytrzymująca klocki - bez jej odkręcenia nie wyjmiesz klocków, ogólnie trzyma klocki na miejscu podczas jazdy. Na 3. fotce jest zakończenie pancerza, pod nim jest specjalna oliwka, która jest mocno zaciśnięta na pancerzu, w którym pod oliwką znajduje się specjalna końcówka, dzięki temu wszystko jest ładnie połączone i szczelne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Tą pierwszą śrubkę lekko na początku odkręciłem, ale to tylko poluzowałem i znowu zakręciłem, czy coś się mogło stać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Zdjęcie nr 1- ta śrubka na imbusa to port do odpowietrzania układu hamulcowego ( zacisku)- nie dotykać ,jesli nie odpowietrzasz Zdjecie nr 2- ta śrubka "trzyma" klocki hamulcowe- aby wymienić klocki musisz tą śrubkę /trzpień wykręcić. Zdjecie nr 3- zakończenie przewodu hamulcowego- nie dotykać- chyba że chcesz skrócić przewód. Magury MT "łapią" dopiero w połowie ruchu klamki. Nie widać całej klamki ,ale prawdopodobnie masz OEMową wersję Magur MT4. Safian mnie ubiegł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Co to znaczy OEMową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Przeczytaj regulamin, w szczególności punkt 2i !!! OEMowe, czyli produkowane specjalnie do tego roweru. Jeżeli to OEMowa wersja MT4 to różni się jedynie wyglądem, ewentualnie malutkimi detalami. Jeżeli śrubkę od odpowietrzania tylko odkręciłeś i przykręciłeś, nie naciskałeś klamki i nie wypłynął płyn to raczej nic się nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Tzn, wyprodukowaną i sprzedawaną tylko producentowi roweru - nie są przeznaczone do normalnej sprzedaży. Masz taką klamkę ( nie chodzi o kolor)? Widoczne pokrętło i śrubkę na torxa? Safian, znowu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Nie wypłynęło nic ani nic nie naciskałem. Uff. Dzięki za odpowiedź Tu zdjęcie do tych hamulców To chyba OEM faktycznie, ale pokrętła ni ma Jeszcze takie pytanie. Czyli nie da się wyregulować by zaczynał hamować szybciej przy naciśnięciu ? Zauważyłem też, że przedni szybciej reaguje o jakieś pół centymetra. Dość wyczuwalna różnica. Da się to wyprostować i czy jest to potrzebne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Przedni może szybciej reagować ze względu na krótszy przewod, ogólnie przy sprężaniu płynu (czyli przy hamowaniu) przewod w pewnym stopniu też pracuje, tak jakby jest rozpychany na zewnątrz. Pomogłaby wymiana na przewody w oplocie, ale to kosztuje. Ewentualnie może jednak nieco zapowietrzyłeś jak odkręciłeś tę śrubkę przy zacisku :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Regulamin forum, pkt 2i!!! To jak się odpowietrza to jest mniejszy nacisk, czy większy. Bo kolega Safian wyżej napisał, że jak odkręcę śrubkę, to będzie reagował przy samej kierownicy . A w przednim, w którym odkręcałem, szybciej reaguje . To jak to jest ?A odpowietrzanie i uzupełnienie płynu by nie pomogło na przeglądzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 23 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 No jak zamiast płynu w układzie masz powietrze to przy naciskaniu dźwigni sprężasz powietrze, które bardziej zmienia swoją objętość bardziej niż płyn, w rezultacie czego klamkę możesz docisnąć do kierownicy a klocki ledwo się ruszą. Chodziło o to, że jak odkręcisz to hamulce może się zapowietrzyć (czyli właśnie do układu dostanie się powietrze). Odpowietrzenie mogłoby pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 To już na przeglądzie poproszę by to zrobili... dzięki za info . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Magury faktycznie późno łapią. I nie bierz się za odpowietrzanie Magur bo kur... tfu osiwiejesz. Ta czynność jest wyjątkowo niewdzięczna w tych hamulcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Nie mam zamiaru nawet próbować. Jestem kompletnym amatorem i ten rower jest dla mnie teorią póki co . W serwisie gdzie kupowałem odpowietrzają, za 3 miesiące pojadę na przegląd niech robią . Magura to dość popularna marka tam, a więc chyba będą wiedzieli jak to zrobić. Swoją drogą, trochę to niewygodne, że tak późno łapią. Hmm. Zastanawia mnie co to za model tych hamulców . Rower to wersja z 2012. Hamulce MT, ale bez numerka. Tylko Magura MT Custom Carbo Tekture .. Nic nigdzie nie ma o nich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Nie ma i nie znajdziesz. HaiBike zlecił Magurze wyprodukowanie hamulców- masz model MT4 bez systemu BAT. Odpowietrzenie serii MT nie jest jakaś strasznie skomplikowaną czynnością,ale faktem jest ,że nie zawsze udaje się osiągnać pożądany efekt za pierwszym razem. Jeśli masz za duży skok klamki to i tak musisz zaczać od odpowietrzenia układu -jeśli to nic nie da , to można "dobić" płynu do układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Póki co jeszcze nie jeździłem na tym rowerze. Zobaczę jak działają w praktyce te hamulce . Raczej sam się nie będę zabierał do tego, bo na bank mi to nie wyjdzie Jak będą dobrze hamować, na przeglądzie za 3 miesiące powiem by odpowietrzyli i uzupełnili płyn .Za duży skok to znaczy, że za blisko kierownicy zaczynają hamować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Za duży skok to znaczy, że za blisko kierownicy zaczynają hamować ? Tak. Jeśli w czasie hamowania zauważysz,że z każdym kolejnym naciśnieciem klamki skok się wydłuża ( klamka jest coraz blizej kierownicy) to są zapowietrzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Rozumiem. Przedni dalej od kierownicy hamuje. Tylny trochę bliżej i chodzi tak jakby lekko, czyli wychodzi na to, że tylny jest chyba lekko zapowietrzony, ale zobaczymy jeszcze .. Czy jak sprzedają taki sprzęt nie powinny być ładnie wyregulowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Tył zawsze się różni od przodu, to norma. Powiedz czy jesteś w stanie docisnąć klamki aż do samych gripów? Dwoma palcami ofc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Nie no raczej nie, ale niewiele brakuje w tylnym .., ok 1 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 No to nie są zapowietrzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkatu Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Nawiązując jeszcze do tematu. Tylny hamulec dlatego tak późno hamował, gdyż był moim zdaniem źle ustawiony. Mianowicie jeden z klocków pierwszy dotykał tarczę, ta się lekko wykrzywiała i dopiero chwytał ją drugi. Odkryłem to dziś, gdy stwierdziłem, że ustawie je od nowa, obluzowując śrubki, wciskając na max klamkę, dokręciłem i ustawiłem je tak by równocześnie dotykały tarczy. I teraz hamują tak jak przedni Nie będę już wierzył na słowo, że sprzedają wyregulowane rowery, gotowe do jazdy, jak sam się nie zatroszczysz o swoje to nikt się nie zatroszczy ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProCombat Napisano 7 Maja 2012 Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 A mógłbyś powiedzieć jak sprawują się te hamulce ??? Coś o modulacji i wytrzymałości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.