Skocz do zawartości

[hamulce] Magura MT Custom, hydrauliczne tarczowe,


szkatu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Jestem amatorem i kupiłem sobie rower MTB Hai Bikie Edition RX . Mam parę pytań odnośnie hamulców, gdyż nie moge znaleźć żadnych informacji na temat tych hamulców .Wszystkie pytania

dotyczą śrubek, że tak to nazwę Do czego jest ten otwór na imbus zaznaczony na zdjęciu n 1, dodam, że jest zakręcony . . Drugie podobne tego typu pytanie odnośnie tej śrubki TORX (zdjęcie nr 2). Mam wrażenie, że nie ma różnicy czy jest dokręcona czy odkręcona, ale wy z pewnością wiecie jaka jest różnica. .

Ostanie pytanie jest takie. Hamulec zaczyna reagować dopiero gdy jest gdzieś w połowie nacisku. Czy tak ma być nie powinien szybciej reagować ? I Jeszcze pytanie odnośnie tego pokrętła obok zacisku hamulca , co one robi (zdjęcie nr3 ) ?

 

Pozdrawiam, proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi .

6b1f2e8e7d81f2abm.jpg 59b6603c077b985em.jpg

a7486c51083b6bfdm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie miałem tych hamulców, nawet ich nie widziałem na żywo, więc mogę tylko zgadywać:

Na 1. fotce śrubka do odpowietrzenia zacisku - nie odkręcaj, jeżeli nie chcesz, żeby klocki łapały dopiero przy kierownicy ;D

Na 2. fotce śrubka przytrzymująca klocki - bez jej odkręcenia nie wyjmiesz klocków, ogólnie trzyma klocki na miejscu podczas jazdy.

Na 3. fotce jest zakończenie pancerza, pod nim jest specjalna oliwka, która jest mocno zaciśnięta na pancerzu, w którym pod oliwką znajduje się specjalna końcówka, dzięki temu wszystko jest ładnie połączone i szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zdjęcie nr 1- ta śrubka na imbusa to port do odpowietrzania układu hamulcowego ( zacisku)- nie dotykać ,jesli nie odpowietrzasz

Zdjecie nr 2- ta śrubka "trzyma" klocki hamulcowe- aby wymienić klocki musisz tą śrubkę /trzpień wykręcić.

Zdjecie nr 3- zakończenie przewodu hamulcowego- nie dotykać- chyba że chcesz skrócić przewód.

Magury MT "łapią" dopiero w połowie ruchu klamki.

Nie widać całej klamki ,ale prawdopodobnie masz OEMową wersję Magur MT4.

 

Safian mnie ubiegł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przeczytaj regulamin, w szczególności punkt 2i !!!

 

OEMowe, czyli produkowane specjalnie do tego roweru.

Jeżeli to OEMowa wersja MT4 to różni się jedynie wyglądem, ewentualnie malutkimi detalami.

 

Jeżeli śrubkę od odpowietrzania tylko odkręciłeś i przykręciłeś, nie naciskałeś klamki i nie wypłynął płyn to raczej nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypłynęło nic :) ani nic nie naciskałem. Uff. Dzięki za odpowiedź

Tu zdjęcie do tych hamulców

5d96e60ff4ac881bm.jpg

To chyba OEM faktycznie, ale pokrętła ni ma

 

Jeszcze takie pytanie. Czyli nie da się wyregulować by zaczynał hamować szybciej przy naciśnięciu ? Zauważyłem też, że przedni szybciej reaguje o jakieś pół centymetra. Dość wyczuwalna różnica. Da się to wyprostować i czy jest to potrzebne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przedni może szybciej reagować ze względu na krótszy przewod, ogólnie przy sprężaniu płynu (czyli przy hamowaniu) przewod w pewnym stopniu też pracuje, tak jakby jest rozpychany na zewnątrz. Pomogłaby wymiana na przewody w oplocie, ale to kosztuje.

 

Ewentualnie może jednak nieco zapowietrzyłeś jak odkręciłeś tę śrubkę przy zacisku :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin forum, pkt 2i!!!

To jak się odpowietrza to jest mniejszy nacisk, czy większy. Bo kolega Safian wyżej napisał, że jak odkręcę śrubkę, to będzie reagował przy samej kierownicy . A w przednim, w którym odkręcałem, szybciej reaguje . To jak to jest ?A odpowietrzanie i uzupełnienie płynu by nie pomogło na przeglądzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No jak zamiast płynu w układzie masz powietrze to przy naciskaniu dźwigni sprężasz powietrze, które bardziej zmienia swoją objętość bardziej niż płyn, w rezultacie czego klamkę możesz docisnąć do kierownicy a klocki ledwo się ruszą.

Chodziło o to, że jak odkręcisz to hamulce może się zapowietrzyć (czyli właśnie do układu dostanie się powietrze).

Odpowietrzenie mogłoby pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru nawet próbować. Jestem kompletnym amatorem i ten rower jest dla mnie teorią póki co . :) W serwisie gdzie kupowałem odpowietrzają, za 3 miesiące pojadę na przegląd niech robią . Magura to dość popularna marka tam, a więc chyba będą wiedzieli jak to zrobić. Swoją drogą, trochę to niewygodne, że tak późno łapią.

 

Hmm. Zastanawia mnie co to za model tych hamulców . Rower to wersja z 2012. Hamulce MT, ale bez numerka. Tylko Magura MT Custom Carbo Tekture .. Nic nigdzie nie ma o nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma i nie znajdziesz. HaiBike zlecił Magurze wyprodukowanie hamulców- masz model MT4 bez systemu BAT. Odpowietrzenie serii MT nie jest jakaś strasznie skomplikowaną czynnością,ale faktem jest ,że nie zawsze udaje się osiągnać pożądany efekt za pierwszym razem.

Jeśli masz za duży skok klamki to i tak musisz zaczać od odpowietrzenia układu -jeśli to nic nie da , to można "dobić" płynu do układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co jeszcze nie jeździłem na tym rowerze. Zobaczę jak działają w praktyce te hamulce . Raczej sam się nie będę zabierał do tego, bo na bank mi to nie wyjdzie :) Jak będą dobrze hamować, na przeglądzie za 3 miesiące powiem by odpowietrzyli i uzupełnili płyn .Za duży skok to znaczy, że za blisko kierownicy zaczynają hamować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Za duży skok to znaczy, że za blisko kierownicy zaczynają hamować ?

Tak.

Jeśli w czasie hamowania zauważysz,że z każdym kolejnym naciśnieciem klamki skok się wydłuża ( klamka jest coraz blizej kierownicy) to są zapowietrzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Przedni dalej od kierownicy hamuje. Tylny trochę bliżej i chodzi tak jakby lekko, czyli wychodzi na to, że tylny jest chyba lekko zapowietrzony, ale zobaczymy jeszcze .. Czy jak sprzedają taki sprzęt nie powinny być ładnie wyregulowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując jeszcze do tematu. Tylny hamulec dlatego tak późno hamował, gdyż był moim zdaniem źle ustawiony. Mianowicie jeden z klocków pierwszy dotykał tarczę, ta się lekko wykrzywiała i dopiero chwytał ją drugi. Odkryłem to dziś, gdy stwierdziłem, że ustawie je od nowa, obluzowując śrubki, wciskając na max klamkę, dokręciłem i ustawiłem je tak by równocześnie dotykały tarczy. I teraz hamują tak jak przedni :)

Nie będę już wierzył na słowo, że sprzedają wyregulowane rowery, gotowe do jazdy, jak sam się nie zatroszczysz o swoje to nikt się nie zatroszczy ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...