mantys Napisano 23 Marca 2012 Napisano 23 Marca 2012 Cześć, witajcie! Może odrazu przejdę do sedna sprawy - a mianowicie nie znam się zbytnio na rowerach, a potrzebna mi Wasza rada. Jedna opona, wraz z dętką odmówiła w moim rowerze posłuszeństwa (stary rupieć z marketu, ale nie mam pieniędzy na markowy sprzęt - więc musi posłużyć jeszcze), znaczy się zrobiła się dziura w oponie (ze starości i przetarcia), w wyniku czego pękła dętka. Jako że mam starszy rower, który już do jazdy się nie nada, pomyślałem o przełożeniu koła. Jednak tu sprawa się komplikuje. W starszym sprzęcie, mam tylko koło przednie, a do nowszego potrzebuję koło tylnie, czy da radę koło przednie wstawić na miejsce tylniego i wstawić zębatki od przerzutek?? Wolę się zapytać, ponieważ starszy rower leży w piwnicy, przysypany różnymi ciężkimi gratami i bez sensu byłoby wyciąganie go, żeby tylko się dowiedzieć, że nie da się takiej wymiany części zrobić, tak więc liczę na Waszą pomoc, może ktoś się orientuje czy takie przeróbki da się zrobić. Pozdrawiam Was i dziękuję za każdą pomoc.
Fenthin Napisano 23 Marca 2012 Napisano 23 Marca 2012 A gdzie w przedniej pieście chcesz zamocować wolnobieg/kasetę? To fizycznie niemożliwe. Jedno pytanie. Nie prościej wymienić samą oponę, np. na tę ze starego roweru?
mantys Napisano 23 Marca 2012 Autor Napisano 23 Marca 2012 Nie, bo felga na której jest pęknięta opona ma rozmiar 26, a felga ze starego roweru rozmiar 24. Czyli w takim wypadku pozostaje mi kupić oponę + felgę. Ktoś się orientuje w cenach (mniej więcej) za taki najtańszy zestaw (opona + dętka)? Rower to "góral", ale jeżdżę tak 70% miasto, 30% las i drogi polne, więc opony nie muszą być jakieś grube. Edit: Problem rozwiązany, znalazłem jakąś tylnią felgę 24, więc sobie przerzucę na nią oponkę i felgę z przedniej i zamontuję do nowszego roweru. Ale jak ktoś się orientuje w cenach zestawu (z dolnej półki) opona + felga 26, to proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.