Skocz do zawartości

[Hamulce] Co zrobić by nie dzwoniły na zakrętach Avid Elixir 5 ?


maniekdragon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z prawie nowymi powyższymi hamulcami, podczas jazdy (przy skręcaniu zazwyczaj, chociaż na całkiem prostej drodze) tarcza nie ociera mi o klocki tylko wg mojego ucha uderza w nie. Nie wiem jak to zlikwidować próbowałem już je (klocki) delikatnie ścierać papierem ściernym potem przemyć środkiem do hamulców samochodowych. Tarcza nie ma żadnych wygięć ani innych defektów, wcześniej miałem problem z ustawieniem klocków żeby nie ocierały o tarczę, ale się z tym uporałem. Dodam jeszcze że wszytko się dzieje w przednim układzie hamulcowym. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik Elixirów 5 podpisuje się obiema łapkami pod poprzednim postem.

Nie chcesz żeby tarcza dzwoniła? Załatw 160 albo 140 mm, albo koło i amora na 20 mm ośkę :)

Ja mam 185 mm z przodu i zdarza się że poociera o klocki ale zwykle wystarczy wyjść z bandy/zakrętu/zagrzać układ (pohamować :)) i wsio.

 

Hample użytkuje ho ho ho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mam rozmiar 185mm i widelec Rock Shox Recon 100mm dodam jeszcze, że jest to 29er. Juraleona tak właśnie myślałem żeby je "dojechać" ale za bardzo mi to nie wychodzi bo jest dobrze kilkaset metrów po długim docieraniu, a potem wszystko wraca do "normy" :) . Jutro pojadę do sklepu gdzie kupiłem rower, bo już tracę siły i chęci do ciągłego regulowania i słuchania tych zgrzytów :) pewnie to nic nie da ale warto spróbować. Chociaż miałem pomysł by go zareklamować i oddać do na gwarancji żeby zrobili z nim porządek, może są tam jacyś wielcy magowie którzy to naprawią, bo mi ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach przeglądu gwarancyjnego /jeśli to nowy rower/ poproś o naciągnięcie,wycentrowania kół/koła.Usługa taka w ramach przeglądu jest zazwyczaj bezpłatna.Zdarza się bowiem ,że nowe koła robią się wiotkie.

 

Może pomoże.

 

 

Co to za koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy 180mm tarczy i Epiconie też brzęczy. Szczególnie po zmianie klocków na metaliczne.

 

Skoro mówisz, że tarcza jest prosta, spróbuj ją odkręcić i przykręcić ponownie "na krzyż", dociągając po trochę śruby, jak koło w samochodzie. U mnie początkowo przód strasznie dzwonił, trochę pomogło. Jeśli jednak nie pomoże, musisz się po prostu przyzwyczaić. Tym bardziej, że to 29-er.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi także przy reconie hamulec okropnie brzęczał ale gdy zmieniłem opony na semi slicki zrobiła się cisza a próbowałem wcześniej wszystkiego po prostu miałem zbyt agresywny bieżnik na oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przypadek a może nie ale nawet na prostej drodze przy prędkości około 25km/h tarcze strasznie dzwoniły.Na moje proste rozumowanie choć może się mylę większy bieżnik powodował wibracje koła i to powodowało ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kadargo mam tarcze avid G2CS może są badziewiaste, ale w moim przypadku próbowałem różnych tarcz accenta,schimano,avida od najtańszych do najdroższych i przy każdej mi dzwoniło także to niekoniecznie wina tarczy lecz innej części roweru :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach przeglądu gwarancyjnego /jeśli to nowy rower/ poproś o naciągnięcie,wycentrowania kół/koła.Usługa taka w ramach przeglądu jest zazwyczaj bezpłatna.Zdarza się bowiem ,że nowe koła robią się wiotkie.

 

Może pomoże.

 

 

Co to za koła?

 

 

Są to koła

Merida XD Lite, sam rower to

merida twentynine lite 1800-d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem obciera jak wstaję, podejrzewam że amor się lekko ugina pod ciężarem i tym samym tarcza.

Klocki ustawiają się na typowe obciążenie amora, a jak się wstaje przez chwilę są inaczej niż normalnie, tak myślę.

Niestety tak bywa, jak odstęp klocków od tarczy jest mniejszy niż 0,5mm.

ps. przy okazji założyłem wątek, gdzie się podpytuję was, jak wy macie odstępy, bo ja we wszystkich miałem zawsze szpary mniejsze niż 0,5 mm. Nie tylko po mojej robocie i odpowietrzaniu, ale także po serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak wcześniej wspomniałem od nowości miałem problem z regulacją tylnego i przedniego zacisku względem tarczy, no to z tym dałem sobie rade, a gdy rower miał przebieg ok 140km właśnie zaczęło się do dzwonienie( po wczorajszej wycieczce dosłyszałem się tego samego dzwonienia również z tyłu:( ) , także uważam, że jest to możliwe by to zlikwidować, bo wcześniej tego problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek. Chyba że możesz jakoś uzasadnić wpływ bieżnika na tarcze.

 

Ja to mogę uzasadnić. Agresywny bieżnik podczas jazdy na asfalcie powoduje wibracje, które są przekazywane przez szprychy na piastę, a stamtąd na tarczę. Tarcza jest sprężysta i dość łatwo wpada w rezonans, zwłaszcza, gdy opona dostarcza wibracji o częstotliwości "wpasowanej" w konstrukcję tarczy. Zwróć uwagę, że dzwonienie tarczy pojawia się w pewnym zakresie prędkości, 20-25km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie ale czy na pewno masz porządnie zaciśnięte zaciski kół?

Druga sprawa skoro dzwoni, a nie trze to spróbuj spiłować ciut klocki na krawędziach od tej strony z której kręci się tarcza.

Rozegnij mocniej spręzynke między klockami.

No i pozostaje jeszcze regulacja zacisków, może któreś ustawienie zniweluje dzwonienie.

Teoretycznie jeszcze luzy na piastach mogą miec wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...