maniekdragon Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Witam, mam problem z prawie nowymi powyższymi hamulcami, podczas jazdy (przy skręcaniu zazwyczaj, chociaż na całkiem prostej drodze) tarcza nie ociera mi o klocki tylko wg mojego ucha uderza w nie. Nie wiem jak to zlikwidować próbowałem już je (klocki) delikatnie ścierać papierem ściernym potem przemyć środkiem do hamulców samochodowych. Tarcza nie ma żadnych wygięć ani innych defektów, wcześniej miałem problem z ustawieniem klocków żeby nie ocierały o tarczę, ale się z tym uporałem. Dodam jeszcze że wszytko się dzieje w przednim układzie hamulcowym. Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Jaki rozmiar tarczy i widelec? Obstawiam dużą tarczę i wiotkość goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juraleona Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Jako użytkownik Elixirów 5 podpisuje się obiema łapkami pod poprzednim postem. Nie chcesz żeby tarcza dzwoniła? Załatw 160 albo 140 mm, albo koło i amora na 20 mm ośkę Ja mam 185 mm z przodu i zdarza się że poociera o klocki ale zwykle wystarczy wyjść z bandy/zakrętu/zagrzać układ (pohamować ) i wsio. Hample użytkuje ho ho ho... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Tarcze mam rozmiar 185mm i widelec Rock Shox Recon 100mm dodam jeszcze, że jest to 29er. Juraleona tak właśnie myślałem żeby je "dojechać" ale za bardzo mi to nie wychodzi bo jest dobrze kilkaset metrów po długim docieraniu, a potem wszystko wraca do "normy" . Jutro pojadę do sklepu gdzie kupiłem rower, bo już tracę siły i chęci do ciągłego regulowania i słuchania tych zgrzytów pewnie to nic nie da ale warto spróbować. Chociaż miałem pomysł by go zareklamować i oddać do na gwarancji żeby zrobili z nim porządek, może są tam jacyś wielcy magowie którzy to naprawią, bo mi ręce opadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 W ramach przeglądu gwarancyjnego /jeśli to nowy rower/ poproś o naciągnięcie,wycentrowania kół/koła.Usługa taka w ramach przeglądu jest zazwyczaj bezpłatna.Zdarza się bowiem ,że nowe koła robią się wiotkie. Może pomoże. Co to za koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Topol... tarcze. Tarcze które przykręcone do piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Mi przy 180mm tarczy i Epiconie też brzęczy. Szczególnie po zmianie klocków na metaliczne. Skoro mówisz, że tarcza jest prosta, spróbuj ją odkręcić i przykręcić ponownie "na krzyż", dociągając po trochę śruby, jak koło w samochodzie. U mnie początkowo przód strasznie dzwonił, trochę pomogło. Jeśli jednak nie pomoże, musisz się po prostu przyzwyczaić. Tym bardziej, że to 29-er. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TFQ8 Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Mi także przy reconie hamulec okropnie brzęczał ale gdy zmieniłem opony na semi slicki zrobiła się cisza a próbowałem wcześniej wszystkiego po prostu miałem zbyt agresywny bieżnik na oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Przypadek. Chyba że możesz jakoś uzasadnić wpływ bieżnika na tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TFQ8 Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Może przypadek a może nie ale nawet na prostej drodze przy prędkości około 25km/h tarcze strasznie dzwoniły.Na moje proste rozumowanie choć może się mylę większy bieżnik powodował wibracje koła i to powodowało ten problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Chyba że tak ale to akurat wina badziewiastej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Wobec tego ja jutro pojadę do serwisu i postaram się dowiedzieć czegoś o tym defekcie, opiszę co i jak jeżeli się uda coś zrobić i może ktoś jeszcze skorzysta z tego wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TFQ8 Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Kolego kadargo mam tarcze avid G2CS może są badziewiaste, ale w moim przypadku próbowałem różnych tarcz accenta,schimano,avida od najtańszych do najdroższych i przy każdej mi dzwoniło także to niekoniecznie wina tarczy lecz innej części roweru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 W ramach przeglądu gwarancyjnego /jeśli to nowy rower/ poproś o naciągnięcie,wycentrowania kół/koła.Usługa taka w ramach przeglądu jest zazwyczaj bezpłatna.Zdarza się bowiem ,że nowe koła robią się wiotkie. Może pomoże. Co to za koła? Są to koła Merida XD Lite, sam rower to merida twentynine lite 1800-d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 To nie ma żadnego znaczenia, jakie są to koła. Właśnie dlatego kadargo napisał, że tarcze przymocowane są do piasty. Wszelkie defekty obręczy, rozcentrowanie, nie mają znaczenia przy hamulcach tarczowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Czasem obciera jak wstaję, podejrzewam że amor się lekko ugina pod ciężarem i tym samym tarcza. Klocki ustawiają się na typowe obciążenie amora, a jak się wstaje przez chwilę są inaczej niż normalnie, tak myślę. Niestety tak bywa, jak odstęp klocków od tarczy jest mniejszy niż 0,5mm. ps. przy okazji założyłem wątek, gdzie się podpytuję was, jak wy macie odstępy, bo ja we wszystkich miałem zawsze szpary mniejsze niż 0,5 mm. Nie tylko po mojej robocie i odpowietrzaniu, ale także po serwisowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 24 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Tylko jak wcześniej wspomniałem od nowości miałem problem z regulacją tylnego i przedniego zacisku względem tarczy, no to z tym dałem sobie rade, a gdy rower miał przebieg ok 140km właśnie zaczęło się do dzwonienie( po wczorajszej wycieczce dosłyszałem się tego samego dzwonienia również z tyłu:( ) , także uważam, że jest to możliwe by to zlikwidować, bo wcześniej tego problemu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Przypadek. Chyba że możesz jakoś uzasadnić wpływ bieżnika na tarcze. Ja to mogę uzasadnić. Agresywny bieżnik podczas jazdy na asfalcie powoduje wibracje, które są przekazywane przez szprychy na piastę, a stamtąd na tarczę. Tarcza jest sprężysta i dość łatwo wpada w rezonans, zwłaszcza, gdy opona dostarcza wibracji o częstotliwości "wpasowanej" w konstrukcję tarczy. Zwróć uwagę, że dzwonienie tarczy pojawia się w pewnym zakresie prędkości, 20-25km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 24 Marca 2012 Udostępnij Napisano 24 Marca 2012 Kurcze mam dość delikatne tarcze ale nawet na Gravity nigdy mi nie dzwoniły, dlatego się dziwię. Ale ok skoro tak mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 delikatność tarczy nie ma znaczenia. Sztywne hayesy potrafią przepięknie dźwięczeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barney8 Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Może głupie ale czy na pewno masz porządnie zaciśnięte zaciski kół? Druga sprawa skoro dzwoni, a nie trze to spróbuj spiłować ciut klocki na krawędziach od tej strony z której kręci się tarcza. Rozegnij mocniej spręzynke między klockami. No i pozostaje jeszcze regulacja zacisków, może któreś ustawienie zniweluje dzwonienie. Teoretycznie jeszcze luzy na piastach mogą miec wpływ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobi125 Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 u mnie jest to samo z reconem AD 2009 i na juicy 3 . koła to piasta przód bontrager z adapterami z osi 15 mm na 9 i już wiem że to wina wiotkiej piasty bo koła założyłem od kolegi i problem zniknął. ale zastanawia mnie też co powiedzą spece z serwisu u ciebie maniekdragon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 A czy system Servo Wave stosowany w niektórych modelach hamulców Shimano może zminimalizować to zjawisko ? Bo jeśli wtedy klocki byłyby trzymane ciut dalej od tarczy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Jaki masz model tarczy? Ja swoje g2s podstawowe zmieniłem na Ashimy i jestem bardzo zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniekdragon Napisano 10 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Jaki masz model tarczy? Ja swoje g2s podstawowe zmieniłem na Ashimy i jestem bardzo zadowolony Mam te Avidy g2s 185mm te o których wspomniałeś . A dokładna nazwa Twoich tarczy to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.