sali128 Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Witam, Mam 2 konkretne oferty do wyboru. Na obu siedziałem i jeździłem po parkingu. Cena obu jest identyczna. Co jest technicznie i technologicznie lepszym wyborem, jakie są zalety oraz wady. Zaznaczam , iż nie jeżdżę zawodowo. 1) Składak na ramie Trek 8500 z roku 2010. Mavic Crosssmax XL SHIMANO przerzutka KORBA ITP. XTR SELLE ITALY MORTOP CRANK BROTHERS ROCK SHOCK SID CARBONOWY ELEMENT ,KIEROWNICA,ROGI RITHEY WCS HYGIA USAGI SUPER LIGHT ZACISK SZTYCY CENA 278ZŁ 6,5 GRAMA JAGWIRE http://tablica.pl/oferta/rower-trek-okazja-9-76kg-IDJiKZ.html#078ff2c8 http://allegro.pl/show_item.php?item=2180721807 2) Merida O.Nine 3000-D http://www.rowerymerida.pl/produkt14/onine-3000-d-rower-merida.html Proszę o opinie i pomoc. Pozdrawiam, Patryk
sivydym Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Nie napisałeś ile masz wzrostu ale skoro przymierzasz się do 19,5" w Treku to musisz być dorodny. Może to dziwne ale skoro nie ścigasz się to stockowa O.Nine będzie lepsza... Po pierwsze karbon który da Ci wiecej komfortu niż Trek, po drugie geometria i pozycja za sterami - w Meridzie siedzi się jak na "normalnym" rowerze czyli kierownica dość wysoko, a pozycja dość wyprostowana przez nie za długą ale i nie za krótką górną rurę, w Treku już tak komfortowo nie będzie. Jest też druga stona czyli osprzęt. Dla mnie Fox jest lepszym i tańszym amorem w utrzymaniu, bo jest lepiej wykonany i jeśli nie bedziesz jeździć w błocie to przeglad raz na 2 sezony spokojnie wystarczy, w Sidzie może się okazać że juz po zakupie będziesz musiał zmienić/uzupełnić olej, pełne XT także do codziennej jazdy wystarczy a na pewno jest i tańsze w utrzymaniu niż np korba XTR. Koła - kto choć raz połamał Mavici ten wie co znaczą koszty serwisu w tym wypadku i że od razu warto mieć zapasowy komplet, a w Meridzie bez szału ale przeglad piast zrobisz samodzielnie bez wiekszych kłopotów. Gdybyś jednak napisał że potrzebujesz rower na maratony itd to brałbym chyba Treka bo ryzyko uszkodzenia sprzetu jest dużo wieksze wtedy i dożywotnia gwarancja przydaje się. Z Meridą też nie jest źle bo niby tylko 2 lata ale i po tym okresie idą na rękę jednak połamany karbon boli szczególnie przy cenie gołej ramy 3-4 pln. Cena też ważna bo za 6k pln z groszem kupujesz rower w którym rama jest warta ponad połowę tej kwoty. No i jesli zaczniesz jeździć poważniej z Treka za dużo juz nie urwiesz a z O.Nine spokojnie zrobisz 8 kg ścigacza.
sali128 Napisano 21 Marca 2012 Autor Napisano 21 Marca 2012 Dokładna specyfikacja O.Nine, jest troche zmian w stosunku do oryginału: RAMA: O.Nine-D PM " Kolor: White/ UD Carbon (Red) Widelec: Fox 32FRL O/B 100 Hamulec P/T: Shimano XT 180/ 160mm Korba: Shimano XT FC-M770 175mm 44/32/22 Przerzutka P: Shimano XT Przerzutka T: SRAM X.9 Kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32T Kierownica: FSA SLK R18 660 Mostek: FSA SLK 6 Piasta P/T: Shimano XT centerlock Pedały: Brak Obręcze: DT Swiss XR445 disc Siodło: Selle Italia SL XC Sztyca: Merida CF Ultralite SB15 27.2 Manetki P/T: SRAM X.9 gripshift 9spd (lewa mikroindeks) Opona P/T: Maxxis Monorail 2.1 zwijana Wymienione elementy to: Korba FC-M770 175mm 44/32/22 Łańcuch SRAM 991 Przerzutka tył: SRAM X.9 Manetki obrotowe SRAM X.0 Kaseta Shimano XT CS-M770 11-32T
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.