gewur Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Witam, Ostatnio podczas mycia zaobserwowałem niepokojąca strukturę, Jest to pękniecie ramy czy odprysk lakieru (zdjęcie) ? Zaistniały problem pojawił się z obu stron i nie na całym obwodzie (widoczne na zdjęciu "krechy") Rama karbonowa. Słyszałem że aby mieć pewność można wykonać jakieś zdjęcie sprawdzające strukturę karbonu. ? Pozdrawiam.
premier2 Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 jak głosi pewna miejska legenda, od mycia pękają ramy A poważniej, to spróbuj skontaktować się z firmą LUXTECH. Zajmują się naprawą ram karbonowych, może będą mogli jakoś pomóc...
Klosiu Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Rama wygląda na monokok, a ta rysa wygląda jak pęknięcie na klejeniu rur. Salomon się nie wyzna . Bałbym się na tym jeździć. Jakby tylny trójkąt rypnął przy sprincie to mogłoby być nieciekawie.
enduroriderPL Napisano 24 Marca 2012 Napisano 24 Marca 2012 http://endurorider.pl/2010/12/sprawdz-swoj-carbon/
tobo Napisano 24 Marca 2012 Napisano 24 Marca 2012 Rysa po lewej stronie suportu jest dosyć blisko jak na ten segment ramy i tu sugerowałbym że jest to jej pęknięcie. Faktycznie może to być jednak pękanie powłoki lakierniczej. Łatwo to sprawdzić. Wyciągasz koło, ktoś (lub stojak serwisowy) trzyma rower a ty naciskasz w kierunku do środka ramę za haki tylnego koła. Przy tak powstających naprężeniach rama powinna pracować lub nie na rysie przy suporcie. Jeśli czuć pod palcem zmianę szerokości lub widać powiększającą się szczelinę oznacza to pęknięcie. Jeśli nie ma takiego zjawiska jest to pęknięcie lakieru. Taki problem jest dosyć typowy najczęściej dla kilkuletnich ram karbonowych takiej konstrukcji. Pęknięcia pojawiają się z reguły: suport - pod przerzutką, przy przejściu w rury tylnego widelca na dole, na dolnej rurze głównego trójkąta; na obu rurach tylnego trójkąta tuż przy hakach; poniżej gniazda sztycy; nad hakami widelca przedniego koła. Jest to problem bardziej estetyczny, im jaśniejsza rama tym bardziej widoczny problem.
eloo Napisano 24 Marca 2012 Napisano 24 Marca 2012 u mnie w fullu mtb powstały podobne pęknięcia w tym samym miejscu, dostałem nowy wahacz więc raczej nie pękł tylko lakier. Różnica w sztywności nowego i pękniętego jest kolosalna a wątpie czy przez rok ąż tak by się materiał zmęczył.
Crazyk Napisano 24 Marca 2012 Napisano 24 Marca 2012 Nawet jeżeli lakier pęka w takim miejscu to "wiedz, że coś się dzieje". Bez przyczyny nie powinien pękać..
radomir82 Napisano 24 Marca 2012 Napisano 24 Marca 2012 Niekoniecznie, może być też tak że materiał w tym miejscu jest bardziej elastyczny od lakieru, okolice suportu i główka ramy to najbardziej obciążone miejsca.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.