Skocz do zawartości

[co kupić do 1500zł] Zakup lżejszych komponentów do roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jako że powoli wiosna idzie zacząłem się zastanawiać nad upgradem roweru. Mam na ten cel przeznaczone ok 1500zł i na początku chciałem kupić jakieś lżejsze koła + hamulec hydrauliczny na przód + mechanik na tył(?) jako że masa rotacyjna jest najważniejsza. Nie wiem czy to do końca się opłaci bo być może lepiej by było na czymś przyoszczędzić żeby np. kupić lepszy amor albo siodło bo te które mam mnie nie zadowala. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat bo z pewnością jest tu wiele osób które mają większe doświadczenie w zakupach części rowerowych.

 

Poniżej zamieszczam linki do zdjęć mojego aktualnego roweru

 

1. http://img268.images...zaparatu072.jpg

2. http://img703.images...zaparatu076.jpg

3. http://img833.images...zaparatu077.jpg

4. http://img4.imagesha...zaparatu078.jpg

5. http://img851.images...zaparatu079.jpg

6. http://img692.images...zaparatu082.jpg

7. http://img580.images...zaparatu083.jpg

 

Z rzeczy których nie widać/słabo widać:

 

Kaseta Deore, nie pamiętam dokładnego modelu

Łańcuch Deore LX

Korba Deore m590

Obręcze to jakieś SAIKO (XT 35 Alloy Rim 559x19-26"/ ALU ESSEXRIM), kij wie co to jest i ile to wazy, wpadly mi w ręce za free

Przednia Piasta to Shimano HB-M475 / Tylna jakiś Novatec kupiony rok temu za ok 100zł

Rama to B'Twin Rockrider 5XC 21"

 

 

PS. Mam nadzieję że temat jest w dobrym dziale a jeśli nie to proszę o przeniesienie

 

Edit: Przepraszam na duba, proszę o skasowanie tego tematu

Napisano

Jak rozumiem hydrauliczny przód to miałaby być tarcza, tak ? A tył ? Mechaniczna tarcza, czy mechaniczny v-brake ?

Co do upgrade'u to na Twoim miejscu rozejrzałbym się za jakimś amorkiem, może używana reba, ewentualnie tora ?

Co do kół to dobrze by było gdybyś powiedział jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile ważysz...

Co to znaczy, że siodło cię nie zadowala ? Nie widać zbyt dobrze tego siodełka, jakieś konkretne, czy noname ? Jeździsz z pampersem, czy bez ?

Napisano

Witam, jako że powoli wiosna idzie zacząłem się zastanawiać nad upgradem roweru. Mam na ten cel przeznaczone ok 1500zł i na początku chciałem kupić jakieś lżejsze koła + hamulec hydrauliczny na przód + mechanik na tył(?) jako że masa rotacyjna jest najważniejsza. Nie wiem czy to do końca się opłaci bo być może lepiej by było na czymś przyoszczędzić żeby np. kupić lepszy amor albo siodło bo te które mam mnie nie zadowala. Chciałbym poznać waszą opinię na ten temat bo z pewnością jest tu wiele osób które mają większe doświadczenie w zakupach części rowerowych.

 

Poniżej zamieszczam linki do zdjęć mojego aktualnego roweru

 

1. http://img268.images...zaparatu072.jpg

2. http://img703.images...zaparatu076.jpg

3. http://img833.images...zaparatu077.jpg

4. http://img4.imagesha...zaparatu078.jpg

5. http://img851.images...zaparatu079.jpg

6. http://img692.images...zaparatu082.jpg

7. http://img580.images...zaparatu083.jpg

 

Z rzeczy których nie widać/słabo widać:

 

Kaseta Deore, nie pamiętam dokładnego modelu

Łańcuch Deore LX

Korba Deore m590

Obręcze to jakieś SAIKO (XT 35 Alloy Rim 559x19-26"/ ALU ESSEXRIM), kij wie co to jest i ile to wazy, wpadly mi w ręce za free

Przednia Piasta to Shimano HB-M475 / Tylna jakiś Novatec kupiony rok temu za ok 100zł

Rama to B'Twin Rockrider 5XC 21"

 

 

PS. Mam nadzieję że temat jest w dobrym dziale a jeśli nie to proszę o przeniesienie

 

Edit: Proszę o usunięcie drugiego tego samego tematu

 

Jak rozumiem hydrauliczny przód to miałaby być tarcza, tak ? A tył ? Mechaniczna tarcza, czy mechaniczny v-brake ?

Co do upgrade'u to na Twoim miejscu rozejrzałbym się za jakimś amorkiem, może używana reba, ewentualnie tora ?

Co do kół to dobrze by było gdybyś powiedział jak jeździsz, gdzie jeździsz i ile ważysz...

Co to znaczy, że siodło cię nie zadowala ? Nie widać zbyt dobrze tego siodełka, jakieś konkretne, czy noname ? Jeździsz z pampersem, czy bez ?

 

 

 

Jeżdżę głównie po asfalcie, ale też czasem zdarzy się las, żwir . Zazwyczaj staram się jeździć ze stałym, niewielkim wysiłkiem, coś a la 100 km trasa. Zdarzyć się może że w roku 2 razy wyjade z rowerem w góry.

Mój wzrost to 182 cm, waga 70kg. Jeśli chodzi o hamulce to z przodu i z tyłu tarcza ze względu na mniejszą masę (chyba), lepszą stylistykę i łatwość dostania obręczy. Zaznaczam że obecne hamulce w pełni mi wystarczają. Jeżdżę bez pampersa na razie. W siodle przeszkadza mi to że jest go zbyt dużo (szczególnie przy krawędzich, te takie zaokrąglenia. Udo przez to nie ma pełnej swobody). Na siodle jest napis Selle Assano. A jeśli chodzi o amory to o jakie dokładnie modele się rozchodzi?

Napisano

Jeśli chcesz odchudzić rower to przede wszystkim zacznij od kół i amortyzatora. Na tych komponentach można zbić najwięcej wagi. Później może rurki.

Napisano

A jak będziesz chciał rurki to mam fajny zestaw (mostek + prosta kierownica) Boplight Team. Nie klikalem w linki bo jestem na telefonie, ale często da się sporo zyskać na siodelku, oponach, detkach, tarczach (sam się zastanawiam nad jakimiś tarczami 180mm w okolicy 100g/szt ale nie wiem jak z ich działaniem) no i czasem na korbie...

Napisano

Czy hamulce tarczowe (np. 160mm) jako zestaw mogą ważyć podobnie jak zestaw v-brake'ów ? A jeśli prawie zawsze są cięższe to czy ta różnica nie spowodowałaby że wymiana kół + zmiana na tarczówki nie byłaby odczuwalna wagowo? Jechałem na rowerze kolegi który ma hydrauliczne alivio i to było tak że jak naciskało się klamkę to nic sie nie działo a nagle następowała blokada koła. Więc trochę kiepsko z tą modulacją i obawiam się że to samo mogłoby być w hydraulikach deore które bym kupił jakbym miał wymieniać na tarczówki.

Napisano

Pierwsze co bym wywalił to ten amortyzator. Spokojnie kupisz coś, co waży pół kilo mniej i nie kosztuje fortuny. Jeśli jeździsz głównie asfalt, to można się zastanowić nad sztywnym widelcem. Stracisz trochę na komforcie (tylko trochę, bo XCM do komfortowych nie należy) ale zysk na wadze będzie konkretny.

 

Co do hamulców - Vki na pewno wychodzą taniej - wagowo sam musisz się zastanowić i to policzyć. Tarcze ważą jakieś 200 g, ale za to widelce bez pivotów są lżejsze itd. Największym minusem Vek jest to, że coraz trudniej dostać części przystosowane do nich. Dla mnie to był decydujący argument do przejścia na hydraulikę.

 

Druga najważniejsza część do odchudzenia to koła, ale na początek wziął bym w obroty ten amortyzator bo to prawdziwe kowadło.

Napisano

Pierwsze co bym wywalił to ten amortyzator. Spokojnie kupisz coś, co waży pół kilo mniej i nie kosztuje fortuny. Jeśli jeździsz głównie asfalt, to można się zastanowić nad sztywnym widelcem. Stracisz trochę na komforcie (tylko trochę, bo XCM do komfortowych nie należy) ale zysk na wadze będzie konkretny.

 

Co do hamulców - Vki na pewno wychodzą taniej - wagowo sam musisz się zastanowić i to policzyć. Tarcze ważą jakieś 200 g, ale za to widelce bez pivotów są lżejsze itd. Największym minusem Vek jest to, że coraz trudniej dostać części przystosowane do nich. Dla mnie to był decydujący argument do przejścia na hydraulikę.

 

Druga najważniejsza część do odchudzenia to koła, ale na początek wziął bym w obroty ten amortyzator bo to prawdziwe kowadło.

 

 

Tylko zastanawiam się jak rozłożyć te proporcje gotówkowe. Bo do wydania mam 1500zł i wiem że chciałbym kupić koła + tarczowy hydraulik na przód+ może jakiś mechaniczny, tarczowy avid ze względu na cenę + jakiś amor. I chyba z amorem jest najwiekszy problem bo to kosztowna sprawa np. reba bo troche ryzyka jest jak bym kupił używke bo na nówke wydałbym całą kase. Z tej trójki chyba najwięcej powinienem zaoszczędzić na hamulcach.

Napisano

te koła na "deore" to straszna lipa, cięższe zapewne od tych które posiada, zrób rozpiske całego roweru, dokładnie opisz model i nazwe każdej części a coś się dobierze ;)

 

i wrzuć zdjęcie całego roweru od strony napędu ;)

Napisano

Budżetowe hydrauliki tarczowe będą zawsze cięższe od v-brake ze średniej półki. 2x250, 300 gram hamulce, tarcze ze śrubami po powiedzmy 150 gram. To powiedzmy 800, 900 gram. Tej różnicy w masie całkowitej roweru nie odczujesz, również we własnościach jezdnych roweru.

Nie wiem o jakich "alivio" tarczówkach piszesz ale wg mnie to bardzo przyjemne hamulce.

Napisano

 

Amor waży tyle samo co reba. Wydaje się być ciekawy ze względu na swoją cenę. Nie mogę znaleźć o nim opinii .

 

Te hamulce to bez tarcz są, jakby jeszcze dokupić do tego tarcze to by mnie ta impreza kosztowała ok.560zł za same hamulce.

 

Może takie coś?

 

http://allegro.pl/shimano-deore-xt-br-m765-p-t-tarcze-komplet-i2216864584.html -zaraz koniec ale może jeszcze raz wystawi

 

Na temat kół deore czytałem niepochlebne opinie.

 

@rybciasum to co wiem o swoim rowerze to już napisałem. Za 2-3 dni powinna dojść do mnie waga kuchenna którą zakupiłem w czwartek to zważę wtedy moje obecne koła.

 

Jeżeli chodzi o koła to może coś takiego:

 

Piasta przód: (173g)

http://allegro.pl/piasta-przod-novatec-nt-d811-pod-tarcze-32h-173g-i2219873177.html

Piasta tył: (373g)

http://allegro.pl/piasta-tyl-novatec-nt-d812-tarcze-32h-373g-czarna-i2219873199.html

 

+ do tego jakieś obręcze do 500g 17-19mm szerokości wewnętrznej ( Gdzieś ktoś polecał Rigida Taurus 2000 ale chyba już nikt tego nie sprzedaje)

+ szprychy (ważę ok. 70kg)

Napisano

Z tego co wyczytałem to pomiędzy Sun Tourem Epiconem LOD a RLD jest tylko różnica taka ze RLD ma blokadę skoku na kierownicy.

Jako, że tego praktycznie nie używam to chyba wziąłbym wersje lod którą na alledrogo można wyrwać za 600zł

np. http://allegro.pl/20...2221375909.html

 

A może nie używałem bo mam XCM'a? :D

 

btw.Ciekawe czy ten epicon rzeczywiście waży te 1700g

Napisano

Dokładnie tak, RLD to manetka. Przydatna, ale nie niezbędna.

 

Spokojnie nawet nie 1700g, a mniej. Przykład u mnie - z gwiazdką i jakimiś 18cm sterówki waży 1674g.

Napisano

Te chyba będą lepsze od tych zaproponowanych przez Ciebie Deore, te są nowsze i tańsze. Nie mają adaptera. Nie wiem ile takowy kosztuje. Nie wiem czy bedą pasowały do Epicona RLD 2012.

 

http://allegro.pl/sh...2218501786.html

 

a jak nie, to może coś z tego:

http://allegro.pl/shimano-slx-2009r-komplet-przod-i-tyl-jak-nowe-i2226346986.html

lub

http://allegro.pl/hamulce-tarczowe-shimano-xtr-975-tarcze-do-wyboru-i2232786231.html

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...