Skocz do zawartości

[do 3000] Rower dla grubasa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałbym kupić rower niestety jestem w tym totalnym laikiem, wiem że ma ramę dwa kółka i jeździ. Dodatkowo mam mały problem jestem grubasem, za 2 miesiące mam mieć operacje na zmniejszenie żołądka do tego czasu chciałem trochę pomóc lekarzom :D mam 180 cm i 157kg (ciągle spada). Trasy to raczej 50% na 50%. Pytanie jaki rower? W sklepie mi powiedziano żebym się z kasa tak nie rozpędzał bo im droższe rowery tym bardziej delikatne, że spokojnie do 2000 zł coś dostane i ewentualnie cos wymienić oraz że powinien to być raczej rower zjazdowy. Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Napisano

Inok gratuluję zawziętości i chęci zmiany swojego zdrowia. Znam to z mojego "podwórka" - mój teściu przy 165 cm waży 110 kg . Co do roweru to nie do końca jest prawdą że droższe rowery muszą być delikatniejsze. Owszem drogie rowery mocno odchudzone są "delikatniejsze" ze względu właśnie na swoje odchudzenie. Ale dobry średniej klasy cenowej rower ma lepszą ramę , lepsze spawy, lepiej zaprojektowane i wykonane łączenia wszystkich rur - miejsc newralgicznych, lepsze obręcze(z oponami i dętkami(wersje light)może być różnie) , lepsze hamulce - musisz umieć zatrzymać swoją masę. Reszta też powinna wytrzymać. Wieś gminna niesie, że rowery górskie są testowane do ok. 100 (tolerancja 20 kg)kg z wagą roweru. Zjazdowe są na pewno wytrzymalsze, ale ich geometria i waga(dochodząca do 20 kg) jest raczej wykluczajaca je jako rower dla Ciebie.

Dochodzi jeszcze kwestia Twojej kondycji ogólnie jako takiej - kwestia wygody wsiadania i zsiadania z roweru i pozycji na rowerze to oprócz wytrzymałości samego roweru rzecz najważniejsza - musi Ci się chcieć jeździć , to ma być przyjemność. Mój teściu przymierzając się do różnych rowerów wybrał ten