Skocz do zawartości

[licznik] sigma 1909 sts - problem z bateriami?


gremson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprawa przedstawia się następująco:

 

W czasie piątkowego treningu nocą (temp ~3stC) licznik nie łączył się z czujnikami prędkości i kadencji, po powrocie w odpowiedzi na wyższą temperaturę licznik "widział" wszystkie czujniki.

 

Wczoraj wyjechałem na trening w temperaturze ~10stC (licznik łączył się z wszystkimi czujnikami), ale w czasie powrotu w temp~5stC licznik "wydział" tylko już tylko opaskę pulsometru (przy ciele jest wyższa temperatura). Po powrocie do domu wszystkie czujniki działały.

 

Ktoś potwierdzi moją tezę, że baterie w czujnikach kadencji i prędkości są już na wyczerpaniu i w niższej temperaturze spada ich pojemność i przestają działać. Tylko jedno mnie nurtuje, że diody na czujnikach po kontakcie z magnesem zapalały się (czyli czujniki działały), a licznik nadal ich nie widział ich nie widział. Czujniki jeżdżą na oryginalnych bateriach od roku. Dzisiaj kupię komplet baterii i się okaże...

 

Ktoś miał podobny przypadek?

Napisano

Gdyby były słabe to powiadomił by Cię o tym licznik. Może nadajniki są za daleko od licznika?

 

Wysłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk II

Napisano

Gdyby były słabe to powiadomił by Cię o tym licznik. Może nadajniki są za daleko od licznika?

 

 

"Wyświetlanie poziomu zużycia baterii gdy dochodzi do rozładowania" - dotyczy to wszystkich nadajników?

 

Nadajniki są ustawione tak samo od roku i nigdy nie było problemu braku połączenia.

 

W piątek jeździłem na góralu - zestaw na jedno koło

wczoraj jeździłem na szosie - zestaw na drugie koło

 

w oby przypadkach historia się powtórzyła (brak odczytu prędkości i cad) na dwóch różnych zastawach nadajników - oba zastawy jeżdżą na oryginalnych bateriach od roku.

Gdyby nie fakt, że licznik odczytywał cały czas bez przerw wskazania pulsometru mógłbym winą obarczyć sam licznik. Natomiast dwa różne zestawy zachowywały się w podobnych warunkach temperaturowych tak samo...

Napisano

"An additional note worthy improvement to the

BC 1909 HR is the new CR 2450 3V battery and low battery indicator. The stronger battery provides 3 times the capacity of previous models and allows for a year or more of use on each battery. The bike computer also displays a low battery indicator when either the computer or transmitter battery is reaching the end of it’s capacity."

 

Wyglada na to ze powinien informowac o wyczerpaniu baterii w obu przypadkach, jednak skoro mowia ze baterie standardowe powinny starczyc na rok ( moze troszke dluzej) to wypadaloby wymienic wszystkie. Ustawienie nadajnikow kadencji i predkosci nie maja znaczenia jesli problem nie wystepuje przy wyzszych temp.

Napisano

Ja z 1909 jeździłem do -12, -14 st C. Temperatura nie miała nigdy w moim przypadku wpływu na odczyt kadencji, prędkości czy pulsu. Bateria trzymają rok w liczniku i pulsometrze, kadencja dłużej. Natomiast sygnalizacja wyczerpania baterii potrafiła się pojawiać właśnie w niskiej temp, około -10 st C i zanikać kiedy było cieplej. Jednak nigdy nie miałem tak, żeby nie było odczytu bez wyświetlania komunikatu o wyczerpaniu baterii - raczej było tak, że komunikat jest, a odczyt mimo to mam.

Przy okazji - uwaga na chromowane ramki, pękają bardzo łatwo, przy upadku, uderzeniu, czy nawet chwytaniu za kierownice/mostek. Straszna wada tych liczników - pęka ramka, a potem już tylko gubisz przyciski :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...