Skocz do zawartości
  • 0

Wybór rowerów - proszę o pomoc


Gość KJ

Pytanie

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Stanąłem przed niebagatelnym zadaniem wyboru i zakupu 2 rowerów, dla mojej podobno lepszej połówki i dla mnie ;). Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie, a nie chce się zdawać na ocenę sprzedawcy w salonie, który pewnie ma prowizje od sprzedaży. Dlatego drodzy formumowicze chcę Was dziś prosić o pomoc w wyborze sprzętu. Celowo nie chcę sugerować Wam budżetu, tylko dlatego, że nie chcę doboru sprzętu pod cenę, lecz pod faktyczne wykorzystanie roweru – liczę na Wasze zdrowo-rozsądkowe podejście. Chciałbym, aby to były Wasze propozycje rowerów, do których powinienem się przymierzyć w salonach, z racji lokalizacji myślę, że nie powinno być większych problemów z dostępem do większości popularnych marek. To może tyle słowem wstępu.

 

Teraz założenia:

Oba rowery używane mniej więcej w ten sam sposób, bardzo prawdopodobne że z racji ilości dostępnego czasu, ja będę pokonywać trochę więcej km na rowerze.

Sprzęt ma służyć do jazdy po mieście (ścieżki rowerowe, bulwary, lokalne laski), od czasu do czasu (może raz/dwa w miesiącu) wypad do lasu lub na mniej równy teren, być może (~2/3 razy w roku) dłuższy wypad poza miasto i rekreacja w terenie.

W związku z tym, że poruszanie się po mieście w naszych realiach wygląda jak wygląda, ścieżki rowerowe wiemy jakie są, a krawężniki też do najniższych nie należą, nie wiem czy rower typu „cross” będzie się nadawał.

 

Jeżeli chodzi o wzrost, to dla Niej z pomiarów wychodzi 165cm, w moim 190cm i co może być istotne 100kg wagi. Mając na uwadze swoje nikłe doświadczenie, orz masę chciałbym sprzęt który będzie dobrze hamował w każdych warunkach – wszyscy wiemy jak to wygląda na bulwarach czy popularnych traktach.

Na chwilę obecną nie wymyślę nic więcej, jeżeli jest coś o czym nie napisałem, a jest istotne aby coś wskazać, pytajcie proszę.

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza