outbreakz Napisano 18 Marca 2012 Napisano 18 Marca 2012 Witam. Sprawa wygląda następująco: We wrześniu 2010 kupiłem rower Scott Aspect 55. Po około pół roku użytkowania tylna dętka zaczęła się notorycznie przebijać. Kupiłem co najmniej 10 nowych dętek i każda służyła najwięcej 1-2 dni. Czasem bywało tak, że po zmianie dętki przejechałem 500metrów i już wracałem do domu 'z buta'. Nikt nie wiedział o co chodzi. Po szkle nie jeździłem, a felga od wewnątrz nie miała najmniejszego zadziora. Przejechałem ją palcami od wewnątrz tysiąc razy, ludzie z serwisu również. Podejrzenia padły na szprychy więc stosowałem różne opaski zapobiegające przebijaniu dętki szprychą, ale wszystko na marne. Dętka cały czas przebijała się w mniej więcej tym samym miejscu. Podczas ostatnich dni ważnej gwarancji postanowiłem oddać koło do gwarancji, ale serwis zaczął kombinować, że to że tamto, że mam jeszcze raz ''przebić'' i przyjść do nich..kombinatorzy. Solidnie wkur powiedziałem co o nich myślę i w końcu odpuściłem. Minęła zima, sezon już rozpoczęty, a rower stoi jak niepełnosprawny z dwoma flakami [z przodu po kilku dniach też jest flak]. Pomyślałem, że najlepszym, najpewniejszym rozwiązaniem jest wymiana całego tzn felga dętka i opona.
tobo Napisano 18 Marca 2012 Napisano 18 Marca 2012 A jak pompujesz dętkę to od której strony jest dziura? Od trony opony czy od strony obręczy? Sprawdzałeś obręcz, a sprawdzałeś oponę? Ciała obce w niej? Próbowałeś innej opony? (cały czas piszesz o wymianie dętek)
outbreakz Napisano 18 Marca 2012 Autor Napisano 18 Marca 2012 Przede wszystkim nie mogę edytować pierwszego posta, a nie dokończyłem go pisać. Przypadkowo wcisnąłem wyślij post i nie mogę go teraz zmienić. Żenada. A jak pompujesz dętkę to od której strony jest dziura? Od trony opony czy od strony obręczy? Sprawdzałeś obręcz, a sprawdzałeś oponę? Ciała obce w niej? Próbowałeś innej opony? (cały czas piszesz o wymianie dętek) Dziura od strony obręczy. Sprawdzałem wszystko po sto razy. Innej opony nie próbowałem, bo nie mam.
seraph Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Próbowałeś łatać dętkę? To naprawdę wszystko bardzo dziwne...
outbreakz Napisano 20 Marca 2012 Autor Napisano 20 Marca 2012 Tak, pięćdziesiąt razy. Proszę o pomoc przy wyborze nowego koła.
chrzanek Napisano 23 Marca 2012 Napisano 23 Marca 2012 napompuj koło na 4 atmosfery i udaj się na wycieczkę. Jeżeli powyżej 3atm dętka nie strzeli, to raczej zadziora nie ma, aha... polecam podnoszenie pupy z siodełka przy przejeżdzaniu przez przeszkody
outbreakz Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Napisano 1 Kwietnia 2012 Wybacz chrzanek, ale nie będę już nic pompował. Chcę wymienić koło. Co rekomendujecie?
popo000 Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 czes chce sobie kupic tylne kolo bo moje sie rozsypalo ostatnio czy moglby ktos doradzic jakie kolo kupic na tyl 26 z mocowaniem pod tarcze kaseta 8/9 myslalem nad tym http://allegro.pl/kolo-26-tyl-supra-n-novatec-maszynowe-disc-i2233474458.html ale sam nie wiem dodam ze chial bym tak do 150-200 zl hlep
outbreakz Napisano 24 Kwietnia 2012 Autor Napisano 24 Kwietnia 2012 Co jest. Nikt nie pomoże? Może kupię tylko nową obręcz, dętkę i oponę, a szprychy i piastę zostawię?
darkendie21 Napisano 20 Maja 2012 Napisano 20 Maja 2012 poczekaj bo zle zrobisz dlaczego chcesz wymienić koło koło się wymienia jak jest scentrowane i lata na boki to nie wina koła wolnobieg też jest ok , wina jest w 2 przyczynach przebijającej się dętki albo masz już zużyte opony na których nie ma bieżnika ,, albo sprzedali ci w sklepie detkę na koło 28 cali a masz koła 26 cali , pokaż mi zdięcia na e mail ja ci powiem co jest nie tak i jeszcze jak wymieniasz dętkę to nasmaruj środek opony smarem olejem albo towotem wtedy dętką się dobrze ułoży wrazie potrzeby będzie mogła się sama przemieścić a jak jest w środku sucho to może się przecierać ,, ja tak zrobiłem już niejednej osobie i ludzie po 3 lata jezdzą bez awari
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.