tomek12341234 Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 witam. wymienieł olej w swoim r7 mrd absolut na 5w motorexa poskładałem no i bec nie działa tłumienie ani mozliwosc blokady chodzi jak masło bo na powietrznym tylko sie wypycha ;] prosze o jakas rade badz wskzowke jak sie powinno prawidłowo składac całe tłumienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Wkładałeś górę tłumika w pozycji otwartej (zero tłumienia kompresji)? Wlałeś odpowiednią ilość oleju? Musisz wiedzieć, że motorex 5W jest mniej lepki niż wskazuje na to oznaczenie, zatem tłumienie powrotu będzie osłabione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Nie rozbierałeś tłumika MRD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek12341234 Napisano 17 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 w sumie nie wykrecałem całego tłumienia od goleni. zdemontowałem tylko to no kurde zapomniałem nazwy to co jest z magnezu. wlałem olej do tłumika skreciłem wszystko elegancko i nie działa ani blokada ani nic. poprostu tak buja ze nawet poprostej nie idzie jechac bez bujania. olej wlałem według wartosci manitou 33 cm3 do tłumienia + 15 do samrowania do goleni tak to zrozumiałem to tak zrobiłem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 Olej masz mieć tylko w tej wewnętrznej rurce w goleni, rurka jest cylindrem tłumika, jeśli rurkę wyciągnąłeś z goleni (na przykład razem z tłumikiem kompresji ), to może źle założyłeś ją na tłumik odbicia (uszkodziłeś uszczelkę) i olej wyciekł do goleni górnej. W czasie napełniania amortyzator ma być w pełni rozciągnięty a tłumik odbicia otwarty, następnie po napełnieniu rurki wkładasz do niej otwarty tłumik kompresji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek12341234 Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 juz działa dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekfpc Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 to napisz na przyszłośc dla innych co poszło nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojott Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Witam Mam taki sam problem z tłumikiem Absolute (w Drake'u), zabierałem się za wymianę oleju, czyli po kolei odkręciłem czerwony regulator, wykręciłem korek, wysunąłem tłumik na ok 0,5 cm. Akurat musiałem nagle wyjechać więc zakręciłem wszystko jak trzeba i tłumienie kompresji ani blokada w tym momencie przestała działać... Nie wiem co się mogło stać. Tłumik był cały czas w pozycji otwarte. Co można z tym zrobić? tomek12341234: może napiszesz jak to naprawiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Wyciągnij tłumik , upewnij się ,ze jest w pozycji otwartej i włóż jeszcze raz. Być może się zapowietrzył. Drake ma zupełnie inny tłumik niż R7MRD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojott Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Robiłem tak, odpowietrzałem, ale dalej nie działa. Czy coś w środku mogło się zepsuć? Jakaś uszczelka? Czy obracając regulacją platformy powinny być widoczne jakieś zmiany w tłumiku? Np zmiana rozmiaru dysz itp... Wiem, że trzpień w środku powinien się ruszać góra/dół ale co on dalej popycha to nie wiem w każdym razie u mnie nic się nie rusza z zewnątrz. Drake ma zupełnie inny tłumik niż R7MRD. Tłumik Absolute w R7 MRD jest innym tłumikiem niż Absolute w Drakeu? Są różne wersje tłumika Absolute Platform (ta starsza, pierwsza wersja) ? Mój wygląda identycznie jak ten na zdjęciu http://roweryokey.pl...g?lm=1334947672 choć tylko kolor samej końcówki inny. Ale fakt, pewnie jakieś szczególiki w budowie są różne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Tłumik MRD jest inny, porusza się w rurce która jest w goleni , w tej rurce jest olej, u Ciebie olej jest w całej goleni a tłumik jest większy. Jeśli chodzi o Twój tłumik to trzpień z gwintem któty porusza się w ewnątrz tłumika po kręceniu czerwonym regulatorem nacicka na sprężynę która z kolei naciska na zaworek zamykający przepływ (wszystko jest w środku więc nic nie widać). Po pokręceniu w lewo , jeśli dmuchniesz w otwór na dole tłoka (tego zielonego na zdjęciu które podałeś) powietrze powinno swobodnie przepływać, jeśli nie to pokręć regulacją w lewo a następnie wsadź jakiś gwóźdź w otwór na dole tłoka i popchnij zaworek tak żeby się cofnął. Wtedy wkręć tłumik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojott Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Dzięki za pomoc, problem rozwiązany. Rozkręciłem cały tłumik i okazało się, że ten zaworek się zaklinował. Ustawiłem go poprawnie, wszystko poskręcałem i działa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.