Skocz do zawartości

[Rower] Który z tych 3 wybrać ? Kross A8 2012, A9 2011 czy Mbike Renegade Evo 2012 ?


claas86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich :)

 

Który z trzech wymienionych rowerów wg. Was jest najlepszy ?

 

Kross A8 2012 4199 zł

 

Level A8 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

Kross A9 2011 około 4500 zł

 

Level A9 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

Mbike Renegade Evo 2012 4199 zł

 

Rower do obejrzenia na stronie Mbike, natomiast jego specyfikacja:

 

rama MBIKE PERFORMANCE ALU widelec ROCK SHOX RECON GOLD SOLO AIR

POP LOCK przerzutka tył SRAM X-9 RED 10 SPEED przerzutka przód SRAM X-7 3 SPEED manetki SRAM X-7 3/10 SPEED korby SRAM X-7 44-33-22 GPX kaseta SRAM PG-1050 11-36 łańcuch SRAM 1051 hamulce AVID ELIXIR 3 180/160 klamki AVID ELIXIR 3 kable JAGWIRE piasty SRAM X-7 DISC obręcze MBIKE PERFORMANCE DSC szprychy CN BLACK opony SCHWALBE ROCKET RON mostek UNO LITE kierownica UNO RB 13 660/15 sztyca UNO LITE SP376 siodło MBIKE PERFORMANCE przełożenia 3/10 waga 11,8

 

 

Moje przemyślenia. Cenowo mbike i A8 wyglądają tak samo. A9 osprzętem wygrywa. Jednak czy rowery z tego rocznika dają jakąś innowacyjność, jeśli chodzi np. o budowę ram ? Czy mam w ślepo brać A9 ponieważ ma RS Rebę z przodu i osprzęt slx w większośći ? Jakie są Wasze opinie. Mbike to młoda firma, moim zdaniem dopiero po tym roku będzie można powiedzieć coś więcej o ich rowerach (zwiększony popyt). Do grupy przerzutek Sram, nie jestem jakość przekonany, chociaż nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Czekam na Wasze rady i opinię.

Napisano

Kross A8 z 2012 ma inną ramę, ramy Kross A9 z 2011 są dosyć ciężkie, i sztywne, nie wiem niestety jakie są ramy A8/A9 z rocznika 2012, wiem tylko, że bardziej mi podchodzą stylistycznie .

Zaś A9 ma lepszy choć trudny do ustawienia amortyzator .... i nieco lepsze hamulce, jednak hamulce nie będą miały wielkigo wpływu na jazdę. Różnicy w zmianie przełożeń nie będzie.

Mbike ma natomiast osprzęt Sram ...więc obsługa jest inna

Wszystkie ramy są typem sportowym, choć mają inna geometrię, inaczej będą jeździły, nie wiadomo też która rozmiarówka Tobie podpasuje..

Jak widać wyboru powinieneś dokonać sam, najlepiej po przymiarce.

Napisano

To w takim razie, przyjmując wagi na stronie producenta: a8 11,3 kg a a9 11,1 kg. To oni na komponentach w okół ramy urwali tą wagę ? Skoro wg Ciebie rama jest cięższa w a9 ? Widzę o Mbike też kolega się zachowawczo wypowiedział :P

Napisano

A czy ja napisałem, że A8 jest lżejsza ? napisałem, że jest z innego stopu , napisałem też, że A9 jest ciężka 1,95 kg. w rozmiarze 18" to nie jest mało.

Ramy Mbike były trochę lżejsze niż Kross, ta jest nowym modelem, nie wiem czy ktoś ją ważył .

Co Ci mam napisać o ramach, mogę napisać, że sądząc po geometrii z tych 3 wybral bym Krossa 18" (Renegade odpada, 17" za krótka 19" za długa), a tak wogóle to żadnego z nich bym nie wybrał - nie do końca pasuje mi ich geometria, nawet tej 18".

Napisano

@UP

 

A8 I A9 z rocznika 2011, to takie same ramy, z takiego samego stopu alu i taką samą geometrią, dla rozmiaru 18" ważą one nieco ponad 1800g, ani mało ani dużo, jest to średni wynik.

 

Ramy A7 i A8 z rocznika 2012 są nieco inne niż te z 2011, ten sam stop alu co w 2011, geometria prawie bez zmian, trochę przeprojektowane rurki, a A9 2012 to carbon.

 

Nie wiem ile ważą nowe ramy Mbike, ale nie spodziewał bym się że będą lżejsze, te stare dużo mniej od Krossa też nie ważą, evo nieco ponad 1800g czyli generalnie to samo.

Napisano

@Obes

Drogi kolego, waga którą podałeś dotyczy ramy a9 przed ostatecznym zmianami, które doprowadziły do tego że można kupić ja w obecne formie, bB testował a9 chyba na początku 2011, czyli dostali PROTOTYP!

 

Rama ta waży nieco ponad 1800g, wiem bo mam prawie identyczną tylko w innym malowaniu.

 

Po prosty zapomnijcie o tych 1949g bo to jest nie aktualne.

Napisano

Jeśli pominąć kwestę wagi, to i tak różnica w geometrii rowerów Kross/Mbike jest duża, w związku z tym jeździły będą inaczej, i nie każdemu może podpasować rozmiarówka.

A to czy ktoś woli prostszy w obsłudze ale skuteczny i stosunkowo lekki amor Recon, czy trudną do ustawienia choć trochę lepszą Rebę to już indywidualna sprawa.

To samo dotyczy wyboru Shimano/Sram.

Napisano

Wiem, że kolor nie jeździ, ale ta czerwień meridy mnie odstrasza :P

 

A czemu Kross A8 2012 taki zły niby ? z tej 3ki wymienionej przeze mnie

Napisano

no moim zdaniem malowanie Kross'a A9 jest rewelacyjne, ale ta Merida wydaje się być dobrą okazją, tylko te koła takie niepewne, może ktoś posiada takowe i coś bliżej napisze

Napisano

Nie będę szaleć po górach i maratonach. Chcę mieć dobry niezawodny sprzęt. Nie chce się denerwować po 1k km, że to i tamto.. Trochę przeraża mnie trudność w ustawieniu reby :P To nie powinno być proste i przyjazne dla użytkownika ? Szczerze nie chce mi się przeglądać postów o rebie, ale na czym polega na trudność i czy dobrze myślę, że w moim przypadku RS Recon Gold w zupełnośći wystarczy ? Czy może warto się pomęczyć z Rebą ?

Napisano

Problem z Rebą polega na jej dostrajaniu pod użytkownika, jego upodobań i terenu w którym się porusza. Ale łatwo go rozwiązać obie komory pompujesz tak samo i masz jak w Reconie. ;) Tobie ten Recon wystarczy w zupełności.

Napisano

Recon Gold w zupełności wystarczy konstrukcja nieco prostsza ale za to mniej zawodna, ma tłumik Motion Control czyli tak jak Reba, jest mniej wycieniowany więc nie jest tak wiotki jak Reba, za to jest trochę cięższy, ale nie będzie to miało żadnego wpływu na radość z jazdy :)

Napisano

@Obes

 

Wiadomo nie każdy musi jeździć na super wypasionym sprzęcie, nie każdy go potrzebuje.

 

Zakładam że ten A8 i A9 kosztują podobnie, o tym że A9 ma lepszy osprzęt chyba nikogo nie muszę przekonywać i widzę tu taką małą absurdalną sytuacje gdzie lepszym rowerem jest ten gorszy.

 

Już pomijając ten amortyzator, to A9 ma lepsze hamulce, lżejsze obręcze, piasty itd.

 

Gdyby do A9 coś trzeba było dopłacić to zgodził bym się że to nie koniecznie optymalne rozwiązanie ze względu na ograniczone potrzeby.

 

Obes wytłumacz mi co masz na myśli pisząc "zależy czego się oczekuje"

 

Zamiast A8 2012 nie lepiej kupić A8 2011? rower prawie taki sam a o ile tańszy.

Napisano
Już pomijając ten amortyzator, to A9 ma lepsze hamulce, lżejsze obręcze, piasty itd.

Różnica w hamulcach w praktyce nie ważna, obręcze w A8 ważą po 450 gram, a ile ważą obręcze Shimano ?

A8 będzie tańszy, i w zupełności wystarczający, łatwiejszy też w serwisowaniu, do tego ma nową ramę ,jeśli tego się oczekuje to po jakie licho przepłacać.

Napisano

No właśnie, po licho przepłacać, dlaczego nie A8 2011?

 

A już tak z czystej ciekawości, dlaczego a8 jest łatwiejszy w serwisowaniu ?

 

No właśnie, po licho przepłacać, dlaczego nie A8 2011?

 

A już tak z czystej ciekawości, dlaczego a8 jest łatwiejszy w serwisowaniu ?

Napisano

Ciekawi mnie czemu od razu w przedbiegach przestaliście rozprawiać o roli Mbike w tym wyborze :) Moim zdaniem ta firma naprawdę sprzeda dużo rowerów w tym roku, ponieważ mają bardoz konkurencyjne ceny. Jednak nie mają jeszcze zaufanie ludzi chyba.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...