Kwietas Napisano 17 Marca 2012 Napisano 17 Marca 2012 Witam Uzytkownikow tego forum. To moj pierwszy post, wiec chcialbym sie serdecznie z Wami przywitac. Sezon rowerowy sie zbliza, wiec czas kupic sobie nowy rower. Na starym gruchocie ze stalowa rama (juz na mnie za mala), boskimi hamulcami tarczowymi (ktore w ogole nie hamuja), przednim amortyzatorem, ktory od momentu zakupu chyba nie dziala (waze 100kg i ledwo co jestem w stanie go scisnac...) po prostu mam dosc jazdy ciagle sie martwiac, ze cos sie sknoci. Rower byl kupiony z 8 lat temu i bardzo malo nim jezdzilem, zostal kupiony w sumie z podniecenia hamulcami tarczowymi... OK, ale teraz, starszy, troche madrzejszy i pracujacy moge pozwolic sobie na porzadny rower. Mam 190cm wzrostu, waze 110kg (spokojnie, 15kg spadnie). Rower ma mi sluzyc do codziennych dojazdow do pracy (7km w jedna strone) po asfaltowej drodze rowerowej oraz do weekendowych wypadow na przejazdzki do parku, lasu itp., a wiec raczej do wypraw w latwy do pokonania teren. Kryteria, ktore musi spelniac to: -28" kola -aluminiowa rama zdolna wytrzymac moj ciezar przy jakichs niewielkich skokach, np. z kraweznikow Hamulce moga byc v-brake'i lub jakis dobre tarczowki. Mam mozliwosc w pracy obmycia roweru karscherem takze fajnie by bylo, by nie rdzewial A teraz, tak jak w temacie, ktory wybrac? crossowe bardziej mi sie podobaja, ale z drugiej strony trekkingowe maja blotniki i reszte, tylko jakos niezbyt mi sie to podoba, ale z drugiej strony nie musialbym wozic codziennie plecaka, bo wystarczyloby wrzucic potrzebne rzeczy do torby rowerowej... Lubie jazde dynamiczna, moze nie jezdze na max, ale zwykle lubie szybko jezdzic. Mieszkam w dosc duzym miescie, wiec po wyjsciu z pracy postaram sie podjechac do kilku sklepikow. Moglbym wiec liczyc na Wasza pomoc i, przede wszystkim, na doswiadczenie? Spóźniłem się trochę dzisiaj i sklepy rowerowe były pozamykane, ale zajrzałem do GO-Sportu i miła (i ładna ) ekspedientka pokazała mi dwa rowery: Merida Crossway 10 (podobno) i z tego, co widzę na necie to był to model 2011 (bez regulacji pochylenia kierownicy) za 1449zł http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-10-v-2011.html ale tu jest o 400zł taniej (czy model 2012 ma lepsze komponenty? Za 1449zł można go dostać na Allegro lub pewnie w sklepie rowerowym) oraz rower Kellys Lagoon, ale za 2500zł, więc niestety odpada. Czy ktoś z Was ma taką właśnie Meridę? Widziałem, że na forum jest bodajże model 400-V, ale czy warto dopłacać do niego? Jak sprawują się te oponki semi-slick np. na mokrym lub w lekkim terenie? Ach, kolejna sprawa. Skoro rower ma mi służyć do pracy to w deszczu też zdarzy mi się pojeździć, poza tym chyba jednak bagażnik rowerowy z sakwami by się przydał, bo przynajmniej nie musiałbym jeździć z plecakiem na plecach. Czy kupno zwykłych plastikowych błotników nie będzie kolidowało z zakupem jakiegoś w miarę dobrego bagażnika i sakwami? Moglibyście coś mi polecić?
Kwietas Napisano 18 Marca 2012 Autor Napisano 18 Marca 2012 http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-20-v-2011.html?keyword=20-v Czy jest duża różnica między modelem 10-V a 20-V w jakości zastosowanego sprzętu?
czervco Napisano 18 Marca 2012 Napisano 18 Marca 2012 Ja bym brał crossway bez dwóch zdań. Co do różnic to na Boga ! Nie ma znaczących z tyłu altus.... No ale cóż. Skoro masz 1500 zł dlaczego nie patrzysz na Meride crossway tfs-100v 2011r? Do obejrzenia w moim garażu P.s odpisałem tu nie na priv ale mam nadzieje że to nie problem
Kwietas Napisano 19 Marca 2012 Autor Napisano 19 Marca 2012 Też patrzę, ale nie wiem, czy któryś z tych trochę tańszych modeli jest też na tyle dobry, by można było go wziąć, a resztę kasiory przeznaczyć na jakiś dobry "hełm", okulary lub koszulkę. Poza tym bardziej podchodzą mi inne kolory niż biały Ale dzięki za info, popatrzę jeszcze dzisiaj w sklepach jak się ceny kształtują. A masz może jakieś pojęcie na temat bagażników lub błotników do tego modelu? Czy wystarczy jakiś w miarę uniwersalny?
Kwietas Napisano 20 Marca 2012 Autor Napisano 20 Marca 2012 O, w koncu serwer ogarneli Przymierzalem sie wczoraj do tego TFS 100-V i tez niezly, tylko cena mnie w sklepie odstraszyli - 1799zl. Na rowerzysta.pl obecnie stoi za 1489zl i chyba go wezme. W lutym sprzedawali go za 1399zl, ale sezon coraz blizej, wiec podnosza ceny. Szkoda tylko, ze nigdzie nie znalazlem ramy 58cm i bede musial sie zadowolic 55cm...
czervco Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Nie no uniwersalne dodatki na pewno dadzą radę widzisz mi udało mi się taniej kupić
Kwietas Napisano 20 Marca 2012 Autor Napisano 20 Marca 2012 Bieda, złożyłem zamówienie na rowerzysta.pl i jednak nie mają wielkości ramy 55cm... I jestem znowu w kropce, by nie napisać, że jestem w d...e. A czy warto dopłacać za model na 2012 rok? http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-merida-crossway-100-v-2012.html#fragment-4 Na + jest to, że ma amortyzowane siodełko, oponki z troszkę większym bieżnikiem (a nie semi slicki jak w 2011) i regulowana wysokość kierownicy.
Kwietas Napisano 20 Marca 2012 Autor Napisano 20 Marca 2012 A mozesz mi jeszcze powiedziec jak duza masz rame oraz czy jazda nim jest wygodna? Pytam, bo przymiarka w sklepie to nie to samo co pojezdzenie na rowerze przez jakis czas Wydaje mi sie, ze pozycja jest w miare komfortowa, prawda? Teraz pytanie troche z innej beczki. Tak jak pisalem w pierwszym poscie mam karchera w robocie i w razie jazdy do pracy w deszczu to moge rower oplukac. Oczywiscie nie mam na mysli lania wody lanca 5cm od roweru czy osprzetu tylko takie zwykle oplukanie go z duzej odleglosci z piachu lub blota. Czy osprzet rowerowy jest wystarczajaco zabezpieczony, by zaraz jakies lozyska czy co amortyzator nie pordzewial?
czervco Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Mam ramę 55cm - 22" do wzrostu 190 cm. Pozycja jak najbardziej OK Pordzewieć nie pordzewieje gorzej z tym, że możesz wypłukać powiedźmy smar. Z tej ramy którą teraz mam błotko schodzi po przetarciu suchą szmatką więc jest jak najbardziej OK Kiedyś to trzeba było szorować gąbka pur i jazda. Teraz schodzi samo i bardzo się z tego cieszę to chyba dzięki lakierowi. Pozdro
Kwietas Napisano 21 Marca 2012 Autor Napisano 21 Marca 2012 Dzięki czervco za wszystkie odpowiedzi. Przed chwilą zamówiłem Crossway'a TFS 100-V 2012 z 55cm ramą. Prawdopodobnie będzie w piątek do odbioru. Do tego od razu sporo dodatków kupię (błotniki, bagażnik, oświetlenie, licznik, rękawiczki, okulary, kask) i będzie można wyruszyć na ulicę. Oby go mi tylko nie zarąbali pierwszego dnia, bo bym się pociął chyba...
czervco Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Nie zostawiaj pod sklepem i prosze o fotoska jak dojdzie
Kwietas Napisano 21 Marca 2012 Autor Napisano 21 Marca 2012 Oczywiscie, ze go nie zostawie tak. Przynajmniej do czasu az nie kupie pozadnych blokad na wszystko Fotka tez bedzie, ale juz z zalozonym osprzetem, bo bezposrednio w sklepie chlopaki zaloza to i owo
ryland Napisano 22 Marca 2012 Napisano 22 Marca 2012 Dzięki czervco za wszystkie odpowiedzi. Przed chwilą zamówiłem Crossway'a TFS 100-V 2012 z 55cm ramą. Prawdopodobnie będzie w piątek do odbioru. Do tego od razu sporo dodatków kupię (błotniki, bagażnik, oświetlenie, licznik, rękawiczki, okulary, kask) i będzie można wyruszyć na ulicę. Oby go mi tylko nie zarąbali pierwszego dnia, bo bym się pociął chyba... Za ilę udało Ci się go wychaczyć?
Kwietas Napisano 22 Marca 2012 Autor Napisano 22 Marca 2012 Cena taka jaką proponuje Merida, czyli 1899zł, a od tego 2% rabatu za płatność gotówką. Do tego kupuję parę części od razu w sklepie i na nie dostanę 5% rabatu. Niewiele, ale mam nadzieję, że jeszcze trochę uda się zbić z ceny. Szkoda tylko, że z tych 1500zł wyszło prawie 2300 (ale to już z akcesoriami).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.