jamesoki Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 Witam wszystkich na forum to mój pierwszy post. Mam problem i potrzebuję waszej pomocy. Mam starego Gianta (co nie znaczy starocie)mam go już 16 lat kiedyś zapłaciłem za niego majątek dziś to już nie jest szczyt techniki ale dalej nie jest źle i od razu zaznaczam że nie zmienię roweru. Problem mam z nim taki że wysiadły stare koła. Piasty się powyrabiały były to piasty na wiankach, zmieniłem konusy i miski ale piasty są już tak wyrobione że miski mają luz, poza tym trudno było znaleźć takie same miski. Rower cudo zawsze problem miałem tylko z tymi kołami ciągle luzy na wiankach teraz obręcze już nie nadają się do użytku. Chcę kupić nowe koła aby nie mieć tego problemu powownie kupię koła na łożyskach maszynowych jest tylko pewien problem moja kaseta jest siedmiorzędowa i raczej tak zostanie (manetki......) poza tym nie potrzebuję więcej, wszystko co mogę znaleźć to koła pod kasetę 8/9 w związku z tym mam kilka pytań. 1) Czy da się założyć starą kasetę 7 na nową piastę 8/9 (ktoś gdzieś powiedział mi że stosuje się pierścienie dystansujące w miejsce brakujących rzędów zębów) czy to prawda? gdzie znajdę takie pierścienie? 2) Czy w rowerach gdzie są większe ilości zębatek 8,9,10 szerokość ramy z tyłu jest większa? Słowem czy te nowe koła wejdą w moją ramę? 3) Chcę kupić dosłownie http://allegro.pl/kola-26-lozyska-maszynowe-novatec-mach1-wawa-i2188058841.html czy nadadzą się dla użytkownika który jeździ dużo wycieczkowo głownie w sezonie letnim? Ps. Byłem w sklepie ale tam wciska się to co najlepiej schodzi lub jest na półce jestem przekonany do maszynówek bo przedewszystkim cenię sobie niezawodność. Na pewno są zwolennicy wianka i takim się tu narażam ale wieżcie mi już nie jestem od dawna w temacie i potrzebuję trochę fachowej rady.
Hanzo Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 1) Da się, i spokojnie będzie działać. Ja mam do piasty pod kasetę 7sp. założoną kasetę 6sp. Dystans to plastik wyciągnięty ze starej kasety plus metalowa podkładka 1m. Na przykład takie: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_podkladka-dystansowa_Y35762303-SHIMANO.html?PT=53019058&PZTA=8&HNT=T&PD=53010960&WSZDZ=T http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_podkladka-dystansowa-y11e03000_Y11E03000-SHIMANO.html?PT=53017998&PZTA=8&HNT=T&PD=53010960&WSZDZ=T 2) Kiedyś można było spotkać ramy z szerokością 130mm. Obecnie standard to 135mm. Możesz włożyć taką piastę te 5mm da rade. Możesz też dać pokombinować z podkładkami pomiędzy konusami i kontrami i delikatnie zmniejszyć rozstaw piasty. Oba rozwiązania są OK. 3) Powinny dać radę.
rzezniol Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 Jedno pytanie pomocnicze ... Moj stary giant tez ma gdzies około tyle lat ( pochwal sie co to za model) ... I jakoś tak moj miał od początku nie kasete 7 zębatek tylko wolnobeg 7 zębatek ... Zmieniałeś kiedyć piaste przechodząc z wolnobiegu na kasete ? Czy kaseta w nim siedziałą od początku ... przy tym wieku sprzętu to może być tak z leksza małoprawdopodobne ... chyba ze sprzet był z prawdziwie wysokiego poziomu tamtych lat Jak już pisałem ... pytam profilaktycznie (ze względu na wiek roweru) aby nie było gafy ... Pozdro
jamesoki Napisano 17 Marca 2012 Autor Napisano 17 Marca 2012 Dzięki Maniak za informacje i linki do pierścieni wygląda na to że to standardowa procedura. Podejrzewam że to co mi oferował sprzedawca w sklepie to były właśnie koła 8/9 w domyśle z pierścieniem bo podejrzewam że nikt już 7 na sklepie nie trzyma. Postaram się pomierzyć ramę zobaczę jaki mam rozstaw pod koło z tyłu nie chciałbym się z tym szarpać bo dość często zdejmuję koło właśnie tylne. Wolałem się nie "chwalić" sprzętem aby u fachowców nie wywoływać uśmiechu ale... mój rowerek to Team World Cup ten żółty. Taki sam jak w linku poniżej tyle że ja mam malutką ramę 18,5 lub 19,5 cala nie pamiętam idealnie do mnie pasuje. Unikatowy GIANT TEAM WORLD CUP ATLANTA EDITION (1690297951)- Pokazywarka.pl (zdjęcia zapożyczone bez zgody autora za co zgóry przepraszam) Pięta achillesowa tego sprzętu to piasty i widelec RST bo rozleciały się gumy osłonowe i leci piach przez co słabo to chodzi ale ja to często czyszczę smaruję wydmuchuję i jakoś działa chociaż miałem zamiar wymienić ten widelec ale powoli na razie koła. Jak zwykle się rozpisałem za co przepraszam Ostatnie pytanie Które brać? Koła MTB Novatec Mach1 EXE łoż. maszynowe (2202686673) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Koła 26'' ŁOŻYSKA MASZYNOWE NOVATEC MACH1 WAWA (2188058841) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Wydaje się że to to samo chociaż jeden nie podał oznaczenia pisat. Ps. Jaki ja byłem kiedyś głupi. Na tego gianta przesiadłem się praktycznie z wigrasa i wstyd mi było jeździć na takiej kierownicy jak oryginalnie widać na zdjęciach. Wtedy w górlach one dopiero się pojawiały. Nie wiem czy pamiętacie wtedy MTB-ki miały standardowo prostą rurkę. I ja tą kierownicę wymieniłem na prostą i stalową. Gdzieś mi ta oryginalna przepadła i nie wiem gdzie jest szkoda bo to przecież wygoda jazdy.
rzezniol Napisano 17 Marca 2012 Napisano 17 Marca 2012 W granicach błędów to to samo Jeden podaje model piast, drugi podaje producenta szprych bierz co tańsze. Oba zestawy na tych samych piastach i obreczach. A rowerek ... klasyk jak sie patrzy ... Mój GSR300 to 95`. Wszystkie info jakie wyszperałem o twoim sprzęcie wskazują na obecność kasety wiec loozik. Pozdro
pablo02 Napisano 23 Marca 2012 Napisano 23 Marca 2012 Witam Podepnę się pod temat. Posiadam Meride kalahari 550. Zmieniłem już kilka rzeczy - tj tylka przerzutka Deore, amortyzatory też lepsze.. Chcę wymienić koła, wolnobieg (kaseta) i łańcuch. Nie wiem, na jakim poziomie są w/w koła. Czy są podobne do zestawów na Deore LX? (Deore LX niewiele droższe). Mam wolnobieg, ale po wymianie całego koła będzie już kaseta. Jaką kasetę i łańcuch aby były podobnej klasy co koła. Myślę, że 70zł za koplet (łańcuch + zębatki) wystarczy. Domyślnie mam 7 zębatek, ale chcę przerobić na 8. Przerzutki zmienię z czasem. Link do kół: http://allegro.pl/show_item.php?item=2219299379&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
sqter1971 Napisano 25 Marca 2012 Napisano 25 Marca 2012 Witam, ja sie również podepnę, nawiasem mówiąc też mam gianta ale 10 letniego, osprzęt ten sam z tego co widzę. Też mam kasetę 7 rzedową ale chcialem zmienic na taką która ma 11 zębów najmniej a nie 14, bo brakuje mi czasem prędkości, pytanie jak to sie odbije na kolejnych przelożeniach, czy to wogole ma sens czy sie okaże że bede musial przednie biegi zmieniać na szosie nawet.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.