SilverXC Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 Do wyboru są dwa patenty taki: http://centrumrowerowe.pl/No-Flats-2-Joes-Tubeless-Rim-Strips-XC-AV-2-opaski-do-obreczy-21-5-24-5mm/06410074008/Product.aspx oraz ZTR No Tubes Rim Tape, taĹma do obrÄczy 10ydx21mm (9.14mx21mm) ZTR TaĹmy do obrÄczy rowerowych + ZTR No Tubes Olympic wentyl 1szt. ZTR Ĺatki i kleje do dÄtek rowerowych Chce ze zwykłych obręczy i zwykłych opon wykonać zestaw bezdętkowy, który z powyższych patentów sprawdzi się lepiej ? Co do pierwszego mam pewne wątpliwości ponieważ opona przesuwa mi się po obręczy i wyrywa z czasem wentyle i boje się że tutaj stanie się to samo, pytanie czy opaske klejoną i wentyl mozna zastosowac do zwykłych obręczy czy tylko do UST ?
Mod Team safian Napisano 16 Marca 2012 Mod Team Napisano 16 Marca 2012 Taka opaska nie przejdzie, opona się rozszczelni na rancie, zobacz na stronie enduroridera, tam jest tutorial o Ghetto Tubeless przy pomocy dętki 20", wyjdzie taniej i będzie działało, do tego przy dętce między obręczą a oponą raczej zniknie problem przesuwania się.
SilverXC Napisano 16 Marca 2012 Autor Napisano 16 Marca 2012 Która opaska nie przejdzie? Ta z pierwszego linka chyba dziala na podobnej zasadzie co Ghetto ?
Mod Team safian Napisano 16 Marca 2012 Mod Team Napisano 16 Marca 2012 Żadna do Tubeless nie przejdzie - one służą do uszczelnienia otworów na nyple, siedzą w środku obręczy i nie zachodzą na ranty, dętka w Ghetto zachodzi i tym samym uszczelnia.
leo2 Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 Pierwsza opaska Joe się nadaje, tylko po co wydawać prawie 100zł, lepiej i taniej zrobić ghetto z dwóch dętek.
rzezniol Napisano 16 Marca 2012 Napisano 16 Marca 2012 Ja zrobiłen bezdetkowe na takim zestawie http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/141/zestaw-do-montazu-syst-bezdetkowego-na-zwyklej-obreczy.html Nic mi na obręcz nie wychodzi (jak w tak zwanym prawdziwym ghetto na dętce 20`)... zestaw sie uszczelnił za pierwszym razem ... jedno koł testowo mam na mleczku rubeny drugie na stanie ... Od około miesiąca oba koła raz dopompowałem ... trzymają bez zastrzeżeń ... Plus tego zestawu to niewątpliwie cena ... komplet wentyle + opaski + taśma dwustronna wychodzi taniej od zestawy samych wentyli ZTR ... a mamy jeszcze mleczko na 2 koła. Wentyle w zestawie są w systemie presta, nakrętka pozwala je zamontować na obreczach pod wentyl "samochodowy". Minus tego zestawu ... jest egzotyczny ... łatwiej w tym kraju kupić dynamit Pozdro
enduroriderPL Napisano 18 Marca 2012 Napisano 18 Marca 2012 Ja proponuję tę wersję ponieważ naprawdę działa http://endurorider.pl/2011/07/ghetto-tubeless-manual/ Wczoraj dolewałem http://endurorider.pl/2011/06/geax-pitstop-tnt-test/ do koła, które zostało przerobione w CZERWCU zeszłego roku i poza dolewkami co ok 3 miesiące nic się z tym nie dzieje
rzezniol Napisano 19 Marca 2012 Napisano 19 Marca 2012 Pisalem że jedno koło mam testowane z mleczkiem rubeny ... W sobote zaliczylem rozcięcie na okolo 5 mm ... Nie wiem czy Stan by to uszczelnił ale Rubena nie dała rady ... Powietrze przestało uchodzić przy ciśnieniu na ktorym dalsza jazda nie była możliwa ... Założyłem dętke :-( ... Dzis montuje zestaw na Stanie. Pozdro TapaTtalk'nięte z Andka
farmer Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 @SilverXC ja właśnie przerobiłem swoje koła na tubeless przy pomocy tej żółtej taśmy płynu i działa to dobrze. Ale to nie znaczy że tobie się uda. wszystko zależy jakie masz koła i jakie opony. Na moich kołach Giant S-XC2 opony Race Kinga uszczelniłem ale już np maxiss CrossMark nie, bo były za luźne i nie dało się ich "dmuchnąć" nawet kompresorem. Co do wariantu to na mój stan wiedzy wariant z opaskami ghetto jest łatwiej uszczelnić z różnymi opaskami natomiast ten z taśmą jest lżejszy - pytanie na czym tobie zależy. Inna sprawa jest też taka że nie wszystkie opony z obręczami pasują wystarczająco dobrze żeby nie wyskakiwać z rantu obręczy.
SilverXC Napisano 20 Marca 2012 Autor Napisano 20 Marca 2012 [...] wariant z opaskami ghetto jest łatwiej uszczelnić z różnymi opaskami natomiast ten z taśmą jest lżejszy - pytanie na czym tobie zależy. Inna sprawa jest też taka że nie wszystkie opony z obręczami pasują wystarczająco dobrze żeby nie wyskakiwać z rantu obręczy. Opony to Nobby Nic a obręcze to alex XD lite z przodu oraz supra N z tyłu W sumie to zależy mi na tym żeby opona nie przesuwała się po obręczy i nie wyrywała wentyli (obecnie w dętkach) czego też boje się w zastosowaniu patentu ghetto. Ale że w życiu trzeba wszystkiego spróbować, więc zacznę przygodę z ghetto, jeśli coś nie wyjdzie to zakupie opaskę naklejaną -jej, przesuwanie się opony po obręczy nie powinno przeszkadzać. Farmer, jak rozumiem taśmę zastosowałeś do zwykłych obręczy?
farmer Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Pytanie co dla ciebie oznaczają zwykłe obręcze. Moje na pewno nie są UST (czyli przewidziane do systemów bezdętkowych bez mleczka uszczelniającego). Natomiast są też obręcze opisywane jako tubeless ready - co oznacza że są przewidziane do zastosowań bezdętkowych z mleczkiem. Na moich też się tego oznaczenia nie doszukałem więc chyba można je nazwać że są one zwykłe. Do tego warto też sprawdzić opony czy są tubless ready http://biketires.pl/product-eng-2336-Schwalbe-Nobby-Nic-Tubeless-Ready-SnakeSkin-2011-26x2-25.html te na przykład są tak opisane, ale niektórzy producenci robią różne wersje tej samej opony. Gneralnie wpisujesz w googla nazwę obręczy czy opony i "tubeless ready" i na pewno się dowiesz czy komuś to udało się uszczelnić. Inan sprawa że pierwsze uszczelnianie moich Race Kingów zajęło mi jakieś 2 dni bo opony puszczały powietrze przez boczne ścianki ale udało się to w końcu zrobić. http://www.notubes.com/help_center.aspx tutaj masz przydatne filmiki - jak to robią specjaliści Dodam też że jakość pompki jaką się próbuje uszczelnić nie jest bez znaczenia no chyba że masz kompresor do dyspozycji.
razorjack Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 to do czego jest ta taśma ? http://centrumrowero...60/Product.aspx napisane jest że uszczelnia http://www.notubes.c...mm-P155C17.aspx czy ona służy do uszczelniania obręcz, które są przeznaczone do systemów tubeless ? jak ZTR, WTB TCS ? czy opon UST, 'tubeless ready' ? WTB TCS WTB TCS : Tubeless Compatible System
farmer Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 Nie wiem jakei linki wkliłeś bo nie działają ale domyślam się że chodzi o żółta taśmę Stan'a. Ona służy do tego żeby zakleić otwory od nypli (tworząc w mniaręszczelna komorę) tak żeby tam nie uciekało powietrze a później przez nyple na zewnątrz. Mleczko stotsowane jest do tego by uszczlenić małe nieszczleności pomiędzy oponą a felgą (czyli miejsce BEAD LOCK na rysunku) lub w samej oponie Co do tego do jakich felg się stosuje to hmmm kwestia nazewnictwa. Z tego co ja się do szukałem to są 3 standardy: UST - czyli opony i obręcze szczelne - nie wymaga to stosowania płynu uszczelniającego ale wymaga żółtej taśmy na obręczy (choć tu nie jestem na 100% pewien) tubeless ready - czyli obręcze typu ZTR i opony opisane jako tubless ready - wymaga żółtej taśmy i mleczka uszczleniającego ale całość jest tak skonstruowana że powinno dać się bez problemu taki zestaw uszczelnić no tubess - czyli obręcze i opony które podczas konstrukcji nie były przewidziane / testowane do zastosowań bez dętki co nei znaczy że nie da się tego zrobić.- wymagane podobnie jak wyżej żółta taśma i mleczko ale czy uda się to uszczlenić to i tak zleży od indywidaulanych przypadków Oczywiście żółtą taśme można zamienić na taśmę z wentylem do systemu ghetto - chyba za wyjątkiem UST. Do żółtej taśmy również potrzeby jest wentylek.
razorjack Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 chodziło mi dokładniej o różnicę między tą żółtą http://www.notubes.c...mm-P155C17.aspx + wentyl a zwykłą 'gumową' z wentylkiem (taką ala ghetto) gdyby to była kwestia tylko wagi, to by tylko żółte robili. domyślam się że tej taśmy co jak dętka wygląda używa się w 'ciężkich' przypadkach, gdy żółta taśma nie wystarczyła. no tak, do obręczy UST wystarczy sam wentyl.
farmer Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 żółta taśma - lżejsza i droższa - koszt taśmy 60 + wentylki 60 ghetto - łatwiejsze uszczelneinie - udaje się uszelnić opony których przy pomocy taśmy się nie da bo np opona za luźno leży na obręczy - niższa cena - a smodzielne ghetto można zrobić z dętki za 10 pln x 2 koła
razorjack Napisano 20 Marca 2012 Napisano 20 Marca 2012 w takim razie próbuję z taśmą, lżejsza, a do tego mam już czerwone wentylki
farmer Napisano 21 Marca 2012 Napisano 21 Marca 2012 Powodzenia Radzę też obejrzeć filmiki o których pisałem wcześniej. Mi dużo pomogły .I wykręcić rdzeń wentylka przy uszczelnianiu bo idzie dużo łatwiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.