Skocz do zawartości

[Tubless] zalewanie mlekiem -jaka opaska ?


SilverXC

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do wyboru są dwa patenty taki: http://centrumrowerowe.pl/No-Flats-2-Joes-Tubeless-Rim-Strips-XC-AV-2-opaski-do-obreczy-21-5-24-5mm/06410074008/Product.aspx

oraz ZTR No Tubes Rim Tape, taĹma do obrÄczy 10ydx21mm (9.14mx21mm) ZTR TaĹmy do obrÄczy rowerowych + ZTR No Tubes Olympic wentyl 1szt. ZTR Ĺatki i kleje do dÄtek rowerowych

Chce ze zwykłych obręczy i zwykłych opon wykonać zestaw bezdętkowy, który z powyższych patentów sprawdzi się lepiej ?

Co do pierwszego mam pewne wątpliwości ponieważ opona przesuwa mi się po obręczy i wyrywa z czasem wentyle i boje się że tutaj stanie się to samo, pytanie czy opaske klejoną i wentyl mozna zastosowac do zwykłych obręczy czy tylko do UST ?

  • Mod Team
Napisano

Taka opaska nie przejdzie, opona się rozszczelni na rancie, zobacz na stronie enduroridera, tam jest tutorial o Ghetto Tubeless przy pomocy dętki 20", wyjdzie taniej i będzie działało, do tego przy dętce między obręczą a oponą raczej zniknie problem przesuwania się.

  • Mod Team
Napisano

Żadna do Tubeless nie przejdzie - one służą do uszczelnienia otworów na nyple, siedzą w środku obręczy i nie zachodzą na ranty, dętka w Ghetto zachodzi i tym samym uszczelnia.

Napisano

Pierwsza opaska Joe się nadaje, tylko po co wydawać prawie 100zł, lepiej i taniej zrobić ghetto z dwóch dętek.

Napisano

Ja zrobiłen bezdetkowe na takim zestawie

 

http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/141/zestaw-do-montazu-syst-bezdetkowego-na-zwyklej-obreczy.html

 

Nic mi na obręcz nie wychodzi (jak w tak zwanym prawdziwym ghetto na dętce 20`)... zestaw sie uszczelnił za pierwszym razem ... jedno koł testowo mam na mleczku rubeny drugie na stanie ...

 

Od około miesiąca oba koła raz dopompowałem ... trzymają bez zastrzeżeń ...

 

Plus tego zestawu to niewątpliwie cena ... komplet wentyle + opaski + taśma dwustronna wychodzi taniej od zestawy samych wentyli ZTR ... a mamy jeszcze mleczko na 2 koła. Wentyle w zestawie są w systemie presta, nakrętka pozwala je zamontować na obreczach pod wentyl "samochodowy".

 

Minus tego zestawu ... jest egzotyczny ... łatwiej w tym kraju kupić dynamit :)

 

Pozdro

Napisano

Pisalem że jedno koło mam testowane z mleczkiem rubeny ...

 

W sobote zaliczylem rozcięcie na okolo 5 mm ... Nie wiem czy Stan by to uszczelnił ale Rubena nie dała rady ... Powietrze przestało uchodzić przy ciśnieniu na ktorym dalsza jazda nie była możliwa ...

 

Założyłem dętke :-( ... Dzis montuje zestaw na Stanie.

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

Napisano

@SilverXC ja właśnie przerobiłem swoje koła na tubeless przy pomocy tej żółtej taśmy płynu i działa to dobrze. Ale to nie znaczy że tobie się uda. wszystko zależy jakie masz koła i jakie opony. Na moich kołach Giant S-XC2 opony Race Kinga uszczelniłem ale już np maxiss CrossMark nie, bo były za luźne i nie dało się ich "dmuchnąć" nawet kompresorem.

Co do wariantu to na mój stan wiedzy wariant z opaskami ghetto jest łatwiej uszczelnić z różnymi opaskami natomiast ten z taśmą jest lżejszy - pytanie na czym tobie zależy. Inna sprawa jest też taka że nie wszystkie opony z obręczami pasują wystarczająco dobrze żeby nie wyskakiwać z rantu obręczy.

Napisano

[...] wariant z opaskami ghetto jest łatwiej uszczelnić z różnymi opaskami natomiast ten z taśmą jest lżejszy - pytanie na czym tobie zależy. Inna sprawa jest też taka że nie wszystkie opony z obręczami pasują wystarczająco dobrze żeby nie wyskakiwać z rantu obręczy.

 

Opony to Nobby Nic a obręcze to alex XD lite z przodu oraz supra N z tyłu

W sumie to zależy mi na tym żeby opona nie przesuwała się po obręczy i nie wyrywała wentyli (obecnie w dętkach) czego też boje się w zastosowaniu patentu ghetto.

Ale że w życiu trzeba wszystkiego spróbować, więc zacznę przygodę z ghetto, jeśli coś nie wyjdzie to zakupie opaskę naklejaną -jej, przesuwanie się opony po obręczy nie powinno przeszkadzać.

 

Farmer, jak rozumiem taśmę zastosowałeś do zwykłych obręczy?

Napisano

Pytanie co dla ciebie oznaczają zwykłe obręcze. Moje na pewno nie są UST (czyli przewidziane do systemów bezdętkowych bez mleczka uszczelniającego). Natomiast są też obręcze opisywane jako tubeless ready - co oznacza że są przewidziane do zastosowań bezdętkowych z mleczkiem. Na moich też się tego oznaczenia nie doszukałem więc chyba można je nazwać że są one zwykłe. Do tego warto też sprawdzić opony czy są tubless ready http://biketires.pl/product-eng-2336-Schwalbe-Nobby-Nic-Tubeless-Ready-SnakeSkin-2011-26x2-25.html te na przykład są tak opisane, ale niektórzy producenci robią różne wersje tej samej opony. Gneralnie wpisujesz w googla nazwę obręczy czy opony i "tubeless ready" i na pewno się dowiesz czy komuś to udało się uszczelnić.

Inan sprawa że pierwsze uszczelnianie moich Race Kingów zajęło mi jakieś 2 dni bo opony puszczały powietrze przez boczne ścianki ale udało się to w końcu zrobić.

http://www.notubes.com/help_center.aspx tutaj masz przydatne filmiki - jak to robią specjaliści ;)

Dodam też że jakość pompki jaką się próbuje uszczelnić nie jest bez znaczenia no chyba że masz kompresor do dyspozycji.

Napisano

Nie wiem jakei linki wkliłeś bo nie działają ale domyślam się że chodzi o żółta taśmę Stan'a.

Ona służy do tego żeby zakleić otwory od nypli (tworząc w mniaręszczelna komorę) tak żeby tam nie uciekało powietrze a później przez nyple na zewnątrz. Mleczko stotsowane jest do tego by uszczlenić małe nieszczleności pomiędzy oponą a felgą (czyli miejsce BEAD LOCK na rysunku) lub w samej oponie

Co do tego do jakich felg się stosuje to hmmm kwestia nazewnictwa. Z tego co ja się do szukałem to są 3 standardy:

UST - czyli opony i obręcze szczelne - nie wymaga to stosowania płynu uszczelniającego ale wymaga żółtej taśmy na obręczy (choć tu nie jestem na 100% pewien)

tubeless ready - czyli obręcze typu ZTR i opony opisane jako tubless ready - wymaga żółtej taśmy i mleczka uszczleniającego ale całość jest tak skonstruowana że powinno dać się bez problemu taki zestaw uszczelnić

no tubess - czyli obręcze i opony które podczas konstrukcji nie były przewidziane / testowane do zastosowań bez dętki co nei znaczy że nie da się tego zrobić.- wymagane podobnie jak wyżej żółta taśma i mleczko ale czy uda się to uszczlenić to i tak zleży od indywidaulanych przypadków

 

Oczywiście żółtą taśme można zamienić na taśmę z wentylem do systemu ghetto - chyba za wyjątkiem UST.

Do żółtej taśmy również potrzeby jest wentylek.

Napisano

chodziło mi dokładniej o różnicę między tą żółtą http://www.notubes.c...mm-P155C17.aspx + wentyl

a zwykłą 'gumową' z wentylkiem (taką ala ghetto)

gdyby to była kwestia tylko wagi, to by tylko żółte robili.

domyślam się że tej taśmy co jak dętka wygląda używa się w 'ciężkich' przypadkach, gdy żółta taśma nie wystarczyła.

 

no tak, do obręczy UST wystarczy sam wentyl.

Napisano

żółta taśma - lżejsza i droższa - koszt taśmy 60 + wentylki 60

ghetto - łatwiejsze uszczelneinie - udaje się uszelnić opony których przy pomocy taśmy się nie da bo np opona za luźno leży na obręczy - niższa cena - a smodzielne ghetto można zrobić z dętki za 10 pln x 2 koła

Napisano

Powodzenia ;)

Radzę też obejrzeć filmiki o których pisałem wcześniej. Mi dużo pomogły :).I wykręcić rdzeń wentylka przy uszczelnianiu bo idzie dużo łatwiej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...