Pasiasty Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Dzisiaj chciałem dolać oleju do układu hamulca, bo klamka była tak miękka, że dotykała kierownicy. Odkręciłem lekko zawór i zacząłem wykonywać wszystkie czynności według instrukcji. Zakręcając zawór zauważyłem, że śruba kręci się bez oporu w jedną i w drugą stronę. Nie ma zupełnie uszczelnienia, nie można jej nawet wykręcić. Czy jest jakiś sposób na wymianę zaworu bądź jego uszczelnienie? Czy muszę kupować nowy hamulec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Musisz kupić nowy zacisk. Cena - około 50zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 A mógłbyś podać jakieś kompatybilne modele? Taki by dał radę: http://allegro.pl/zacisk-hamulca-shimano-deore-br-m446l-hydraulika-i2210033355.html? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 16 Marca 2012 Udostępnij Napisano 16 Marca 2012 Każdy zacisk Shimano będzie kompatybilny. Najlepiej kupić zacisk Deore, gdyż jest większa dostępność klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkura Napisano 17 Marca 2012 Udostępnij Napisano 17 Marca 2012 A tak w ogóle, jeśli klamka łapie zbyt późno to nie trzeba dolewać oleju. Po to jest zbiorniczek wyrównawczy żeby "podpompować" wysów klocków, oleju na pewno Ci nie zabraknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Kupiłem dzisiaj zacisk Deore, dałem 50 zł więc chyba dobra cena. Niestety najprawdopodobniej końcówka przewodu przy wejściu do zacisku przecieka - na zewnątrz gwintu pojawił się olej, a klamka dalej się nie usztywnia. Na pewno ta klamka będzie kompatybilna z zaciskiem Deore czy musze zmienić przewód? mrkura, o który zbiorniczek wyrównawczy chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkura Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 W hamulcach tarczowych w rowerze, przeważnie zjaduje sie na klamce. Kiedy zjedziesz klocki układ sam sobie pobiera olej z tego "zbiorniczka" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasiasty Napisano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 Dobra, zrobiłem. Trzeba było wlać sporo oleju, żeby układ załapał. Teraz tarcze strasznie piszczą ale chyba muszę im po prostu dać czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz8769 Napisano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Witam, Zauważyłem dzisiaj, że w tylnym hamulce M596 cieknie mi olej przy zaworze(hamulce mają mniej niż 2 miesiące). Chciałem dokręcić zawór, lecz on się obraca. Po wykręceniu widzę, że z zaworem wszystko w porządku, ale na jego gwincie zostały strzępy gwintu z zacisku... Nowe hamulce praktycznie. Mam teraz znowu wyłożyć kasę i kupić zacisk ? Pozdrawiam, Mateusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2012 Spróbuj na gwarancję je oddać. A jak nie, to raczej czeka Cię wymiana zacisku (bo nie wiem czy ratowanie gwintu w grę wchodzi z przyczyn powiedzmy technicznych) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz8769 Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Udało się uratować zacisk, poprzez wkręcenie śruby zamiast zaworu(odpowietrznika). Efekt taki, że obecnie, aby odpowietrzyć/wlać płyn trzeba to robić od strony klamki, a dołem jedynie odpowietrzać. Jeśli uda mi się znaleźć taki zaworek, ale w rozmiarze 6, a nie 5 tak jak oryginał to będzie całkiem cacy. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekBOP Napisano 7 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2012 Udało się uratować zacisk, poprzez wkręcenie śruby zamiast zaworu(odpowietrznika). Efekt taki, że obecnie, aby odpowietrzyć/wlać płyn trzeba to robić od strony klamki, a dołem jedynie odpowietrzać. Jeśli uda mi się znaleźć taki zaworek, ale w rozmiarze 6, a nie 5 tak jak oryginał to będzie całkiem cacy. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam Miałem to samo i zrobiłem tak śruba 6mm przewiercona na wylot dopasowałem kulkę od łożyska . Do zacisku wrzuciłem kulkę i wkręciłem śrubę hula jak na normalnym zaworze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.