Skocz do zawartości

[hamulce] Jak poprawnie montować koło z tarczą?


Wojtassnt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem na ostatnim etapie montowania nowego sprzętu do roweru i kłopot sprawia mi wyeliminowanie ocierania tylniej tarczy.

Czy mogę prosić o jakieś tajne wskazówki w jakiej kolejności to robić? Przykręcam koło? Ktoś trzyma zaciśnięty hamulec a międzyczasie dokręcam koło? W jaki sposób regulować ocieranie na tarczy? Poprzez luzowanie śrub mocujących zacisk i próbować delikatnie przesunąć w którąś ze stron?

 

W przednim kole jest ok, tylko minimalnie ociera w jednym momencie więc pewnie się dotrze po chwili jazdy. Z tyłu ociera cały czas i nie bardzo wiem jak sobie z tym poradzić.

Mam hamulce Hayes Stroker Trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dobrze dokręć śruby tarczy. Dokręcaj na krzyż, tak, jak koło w samochodzie. A zacisk ustawia się luzując śruby, potem kręcisz kołem i zaciskasz klamkę hamulca. Kiedy koło się zatrzyma, dokręcasz śruby, cały czas trzymając klamkę. Wszystko działa, pod warunkiem, że masz proste tarcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=Gt3XRYiFsqg&feature=related

Jak na filmie. Luzujesz zacisk na tyle by dal sie przemiesić. Zaciskasz klamkę i tłoczki same ustawiają zacisk w docelowej pozycji

Właściwie cały sekret tkwi w stopniowym dokręcaniu obydwu śrub zacisku. Jak przesadzisz z dokreeeniem na raz to spieprzysz.

 

Jak poszukasz to znajdziesz mase bardziej lub mniej szczegolowych instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wielokrotne próby robienia wg. schematów powyżej nie przyniosły efektu.

Po długich oględzinach zauważyłem, że zacisk jest delikatnie pod kątem względem tarczy i ociera prawa górna część i lewa dolna. Postanowiłem przypiłować trochę mocowanie i problem został rozwiązany :)

Jeszcze czeka mnie wymiana oleju bo odnoszę wrażenie, że są za duże luzy ale póki co da się jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób na naciśniętą klamkę i dokręcenie śrub jest książkowy ale mało realny jeśli chodzi o sukces. Z reguły udaje się tak z grubsza ustawić klocki w odległości roboczej (gdy hamulec miał pomiędzy klockami dystans). Potem zaglądając przez górny otwór w zacisku (jeśli jest) lub patrząc od tyłu w prześwit zacisku trzeba skorygować po lekkim zluzowaniu śrub, jedna więcej druga mniej. Zakręcić kołem i delikatnie przesuwać zacisk lewo-prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe ,że wystarczyło wyprostować tarcze.

Tarcza jest prosta ;) Ocierało na całym obwodzie.

A teraz pytanie odnośnie przedniego koła. Minimalnie krzywa tarcza ociera odrobinę ale nie powoduje to jakiegoś większego oporu w kręceniu się koła. Jak szybko się to dotrze?

 

Czy jeśli mam zbyt duży luz w manetkach to wyjściem jest tylko dopełnienie instalacji/ wymienienie płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...