Skocz do zawartości

[opony] Maxxis IKON - opinie


Witek3

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zastanawiam się nad powyższymi oponami. Co o nich powiecie? Jak przyczepność na różnych nawierzchniach, czyszczenie z błota, przebijalność? Sprawdzą się jako bezdętkowe?

 

PS. Ponoć występują w dwóch wersjach: lżejszej i ze wzmocnionymi ściankami - po czym rozpoznać w nazwie i jakie są ich wagi rzeczywiste? Bo w różnych sklepach mieszają się te informacje i raz jest napisane co innego a waga inna i się pogubić można :(

 

pozdrawiam

Napisano

Są różne wersje tej samej opony więc co leprze sklepy ważą je i podają zazwyczaj obie wagi. Do systemu bezdętkowego lepiej podejdzie ta ze wzmocnionymi ściankami.

Napisano

witaj

nadają się do systemu bezdętkowego, uszczelnianie bezproblemowe, uniwersalna szybka opona o sporej objętości, porównał bym ją do X-kinga, z tym ze sprawia wrażenie trwalszej. za dużo na nich niestety nie pojeździłem .. , skutecznie odstrasza cena ;)

 

pzdr

Napisano

Witam, zastanawiam się nad powyższymi oponami. Co o nich powiecie? Jak przyczepność na różnych nawierzchniach, czyszczenie z błota, przebijalność? Sprawdzą się jako bezdętkowe?

 

PS. Ponoć występują w dwóch wersjach: lżejszej i ze wzmocnionymi ściankami - po czym rozpoznać w nazwie i jakie są ich wagi rzeczywiste? Bo w różnych sklepach mieszają się te informacje i raz jest napisane co innego a waga inna i się pogubić można :(

 

pozdrawiam

 

Opona występuje w wersji zwykłej - waga 480 gr i wzmocnionej z oznaczeniem EXO - waga 535 gr (26" zwijana - kevlar w oploie 120TPI)

Waga pokrywa się z tą podaną przez producenta (nie co do grama bo to oczywiste - zależy od egzemplarza na jaki trafisz).

Ja posiadam EXO i przejechałem na nich jak na razie niespełna 1k km.

Opony charakteryzują się niskimi oporami toczenia. Świetnie radzą sobie w warunkach suchych na nawierzchniach utwardzonych, asfalcie, duktach leśnych, na luźnych nawierzchniach typu żwir czy nieduży piach i z myślą o takich warunkach je kupiłem. Jednak nie są to opony na ciężkie warunki typu duże błoto, kamienie - mają niski bieżnik.

Jeśli chodzi o przebicia to miałem jedn przypadek ale był to 3cm gwóźdź ale tu nawet samochodowa opona nie dałaby rady :P

Napisano

Czy Maxxis Ikon 2.2 w wersji najlżejszej będzie lepszy na przodzie od Crossmarka 2.1 Exception ?

Przedniego Crossmarka chciałbym wymienić na oponę o trochę lepszej przyczepności i ciut większym balonie.

Czy Ikon będzie dobrym wyborem ? Daje większą pewność prowadzenia niż Crossmark ?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ktoś jeszcze testował Maxxis Ikon EXC 2.2 ?

Na zagranicznych forach piszą, że jako przednia kiepsko sprawuje się na zakrętach przez niskie klocki.

 

Ja chciałbym zastąpić przedniego Crossmarka EXC 2.1 na coś odrobię szerszego i ciut lepiej trzymającego zakrętach.

Myślałem właśnie o Ikonie, ale nie chcę w ciemno wydawać 200zł.

  • 4 miesiące temu...
  • Mod Team
Napisano

Mam 2,2 na przodzie, szybkie, głośne na asfalcie, dobrze sobie radzą na szutrze, piasku{ ale nie po osie}. Lubię opony o okrągłym przekroju, ikony właśnie takie są. Odporność na przebicia dobra, trwałość -po 2tys bieżnik jest solidny. Z racji dużej objętości opona komfortowa.

Napisano

Używam IKON-a z tyłu. Mam wersje EXO. Specjalnie ją wybrałem, żeby nie było problemu z uszczelnianiem oraz, żeby spokojnie jeździć po górach. Po całym sezonie jazdy jestem bardzo zadowolony, przejechałem na mleczku około 20 wyścigów po płaskim i w górach, jedyne spostrzeżenie, że na większym piachu zachowuję się trochę gorzej od Race Kinga, ale jego w takich warunkach trudno przebić. Moim zdaniem to idealna opona wyścigowa na płaskie i w suche góry. Często wybierają ją też użytkownicy 29er-ów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...