Skocz do zawartości

[Rower]Czy mój sprzęt nadaje się do DH?

makW

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ! Nie dawno zacząłem zabawę z DownHill. Jako iż jestem zielony chciałbym zapytać się czy mój rower się do tego nadaje ;). Nie wiem zbyt dużo, i chciałbym aby ktoś mi przybliżył troszkę informacji. Mam ramę Specialized FSR Aluminium dość starą, 4zawiasową. Na nich zamieszczony Fox Float R pneumatyk. Roku produkcji nie znam, ale myślę żę jest to coś około 2005. Z przodu jest RockShox, hydrauliczny. Nie znam dokładnego modelu, gdyż rower dostałem po tacie, a widelec jest pomalowany na czarno. Przerzutki Deore XT, kierownica chyba Specialized. Hamulce V-brake AVID przód, oraz tył.

Tak więc chciałbym spytać czy to się nadaje do down hillu.

Z góry dzięki

Napisano

Rama i przerzutki na pewno się będą nadawały do początków DH. Nie napisałeś co masz za koła i na jakich piastach bo to jeden z ważniejszych elementów. Druga rzecz to hamulce które niestety nie dadzą sobie rady przy zjazdach ( muszą to być tarczówki i to dobre). Fajnie by było jak byś zrobił jakąś fotke i nam przedstawił.

Napisano

No na tym chłopie to ty w Dh nie zaszalejesz :) Rama nie bardzo, myślałem że to jakiś lepszy model. Hamulce, sztyca, piasty, koła, amortyzator i wiele innych nie nadają się nawet trochę do DH. Podaruj sobie ten sport albo zacznij już zbierać na porządny rower. Pozdrawiam.

Gość voytec
Napisano

Jak na DH to w rym rowerze kąty główki i podsiodłówki są do d...y. Zjeżdżając zwyczajnie złamiesz sobie kark.

Napisano

Nie nadaje się, to rower do XC, a po drodze do DH jest jeszcze : trail, enduro i freeride ;)

Co to, to nie - jakie XC ? To się do XC przecież nie nadaje ;)

Do DH równierz - szczerze czytając opis, spec oho może być ciekawy ale jednak nie wkładaj kasy w ten rower ;)

Złóż coś samemu albo kup uż. a jak masz kase to coś nowego.

Ew. jak się bardzo uprzesz to przed jakąkolwiek jazdą remont generlany zrób - albo chociaż go umyj :laugh:

Napisano