Skocz do zawartości

[nowy napęd] Pomóżcie złożyć


Marix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak tylko temp wzrośnie powyżej 10 C zmieniam napęd (nie pytajcie dlaczego, po prostu tak sobie wymyśliłem)

Napęd bedzie obsulgiwac przerzutka przednia Acera i tylna Alivio.

 

Ze wzglediow finansowych wzialbym cos takiego:

Kaseta Alivio 11-32T + łańcuch IG51

 

do tego korbe alivio, tylko na allegro sa po 80 ale wszystkie bez wkladu suportu, a ja chce z nowym bo ten co mam accenta juz pewno wysluzony. ile taki przyzwoity wklad kosztuje? a moze zostawic accenta skoro dziala?

 

 

naped bedzie zajeżdżony do konca bez zmiany lancucha, nie ebde ich zmieniał.

 

 

wiec chyba by sie przydał lepszy lancuch, pc 58 kosztuje okolo 60 zł a ja chce sie z wszystkim zmieścić w 200 bo trzeba doliczyc robocizne (sam sie bawic nie bede i brak narzedzi)

 

wiec jakby liczyc samą kasete alivio to 55 zł + moze pc48? mozna je dostac za okolo 50 zeta, one są ze spinką?

 

czyli 100 + 100 no mogłoby być

 

Pewno bedziecie mnie zaraz namawiac na kasete 5.0

jesli duzo lepsza od alivio to sie zgadzam :D taka 60 zł ok i do tego lancuch srama no ok :)

 

I powiedzcie mi jeszcze bo są dwie wersje tych korb alivio, dwie wersje roznych dlugosci ramion. Którą wziąć dla siebie i czym sie kierować przy wyborze?

 

edit: zr wzgledow finansowych myslalem skladac na allegro ale jak cos ustalimy to sprawdze w ceny w sklepie moze wtedy utarguje montaż za free i generalnie wyjde na plus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Łańcuch PC58 będzie dobrym wyborem. Sam mam PC59 i po 9 tys. km jeszcze się trzyma i jeszcze trochę pośmiga ;) Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad jakąś lepszą korbą z pustymi ramionami, Deore 510 można czasem dorwać na Allegro za 130zł. A suport bierz najtańszy Shimano za 35zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to juz nie wiem jak to jest z tymi kasetami i łańcuchami, przesiedziałem chyba z 2 godziny na czytaniu recenzji na temat łańcuchów i kaset, i wydaje mi sie ze to jest tak, ze albo sie trafi dobre albo złe, bo sa strasznie rozbieżne opinie na temat danej kasety czy łańcucha, i wywnioskowałem ze najlepiej byłoby kupic kasete SRAM 5.0 + PC-48, ze to niby bardzo dobrz współpracuje, ale tez duzo dobrych opini jest o kasecie Alivio

według tych opinii sie kierowałem: http://www.rower.com/recenzje.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne wykroczenie poza 200 nie wchodzi w gre no chyba że sie upre...

a co ta korba alivio zla? duzo o niej dobrego słyszałem i ze jest w pelni rozbieralna wiec...

 

ale powiedzcie mi co z tymi dlugosciami ramion?

 

jest jakis wspolczynnik albo zaleznosc dotyczaąca wyboru?

dzieki za zianteresowanie tematem

 

ralf to co podales zdecydowanie wchodiz w gre:D no to wiem na co patrzeć w rowerowym jutro jak sie bede nudzic to pojade na rekonesans

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja brałbym : 5.0+pc48/58 jak dostaneisz w dobrej cenie +korbę alivio tak jak masz w planach. Ja mam taki komplet...tylko łańcuch hg53 ,bo taki kupiłem od znajomego i jestem w pełni zadowolony. Korba alivio to najlepszy wybór w tej cenie ,kupować i się nie zastanawiać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn im dluzsze nogi tym wieksza korba? to jak mam 192 to w ogole nie ma tematu?

 

sebekfireman dlaczego proponujesz mi tak marną kasete jak acera?

 

stanie chyba na korbie alivio + sram 5.0 i pc 48 zobacze wkrotce ile to w sklepie kosztuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw popieram-ja tam mam 190cm i jezdze na 175 i jakos nie czuje potrzeby dluzszych ramion ale gdybym jezdzil iwecje np tak 10kkm rocznie to moze i bym zmienil gdyby jakis guru stwierdzil ze dizek temu bedize mi sie lepiej jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja złozylem sobie naped z korby Alivio 06 ( 410 albo 411 - takie oznaczenie ) , kasety alivio 11-32 - hg50 i łancucha IG51 :) Nie wyszło drogo (korba 99 zl , kaseta 50 , łanuch hmm ? nie pamietam ale nie jest drogi ) wiec w 200 sie zmiescilem bez problemu :D

Suport jakis shimano załoz , chyba ze ten jeszcze pojezdzi :) Ja mialem wczesniej jakis tani za 30 zł i wytrzymal 5000 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne wykroczenie poza 200 nie wchodzi w gre no chyba że sie upre...

a co ta korba alivio zla? duzo o niej dobrego słyszałem i ze jest w pelni rozbieralna wiec...

 

ale powiedzcie mi co z tymi dlugosciami ramion?

 

jest jakis wspolczynnik albo zaleznosc dotyczaąca wyboru?

dzieki za zianteresowanie tematem

 

ralf to co podales zdecydowanie wchodiz w gre:D no to wiem na co patrzeć w rowerowym jutro jak sie bede nudzic to pojade na rekonesans

 

wg mnie tu nie chodzi o wzrost. od tego masz sztyce i rozmiar ramy.

 

w zupelnosci bedzie dobre 170mm a 175 to mozesz sobie kupic do dh fr i dyscyplin gdzie istnieje potrezba balansowania wykonywanai skokow etc

 

kaseta alivio plus ig51 i korba alibio 170mm bedzie bdb rozwiazaniem. acz jesli jestes zwolennikiem "raz a porządnie" to polecalbym korbę deore z wkladem octanlink. no i suport tez wymien. jesli wezmiesz korbe alivio to wklad wez sobie shimano bb un25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek i jak napęd pracuje i ile przejechales?

 

Dopiero odebralem dzis rower :) Wiec przejechalem ledwo 20 km :) Caly naped mam alivio i ladnie chodzi :) aczkolwiek wiem , ze to dopiero poczatek :)

 

Deore sama korba kosztuje 160 zł + dobry suport z 80 :) a kolega chce sie w 200 zmiescic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebekfireman dlaczego proponujesz mi tak marną kasete jak acera?

To nie Acera - tylko jeszcze gorzej - bo podobno ALTUS. Dlaczego uważasz że jest marna - tylko dlatego że nazywają ją Acera? Wg mnie kasety ALTUSa, ALIVIO, DEORE, LX, XT są wykonywane z tych samych materiałów - jedyne różnice to wierzchnia warstwa oraz ilość wyciętego materiału (im większa klasa tym więcej wycinają i przez to mniej waży). Na każdej przejedziesz podobną ilość kilometrów.

Ja mam tą kasetę i jestem z niej bardzo zadowolony - następnym razem na pewno ją też kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sie juz zdecydowałem na SRAM 5.0 + PC-48

nikt nie wspomina o korbie Truvativ FiveD, ja ją mam, co prawda jeszcze na niej nie jeździłem, czyżby ona była taka kijowa skoro nikt jej nie poleca ani nie wspomina o niej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam sie juz zdecydowałem na SRAM 5.0 + PC-48

nikt nie wspomina o korbie Truvativ FiveD, ja ją mam, co prawda jeszcze na niej nie jeździłem, czyżby ona była taka kijowa skoro nikt jej nie poleca ani nie wspomina o niej ;)

 

wg mnie nie opłaca sie kupywac truvativ'ów z niższej półki. wcale nie oznacza to ze są złe, tylko one są raczej dla lekkich zawodników.

 

a to rozwiązanie sram 5.0 i pc48 też jest bardzo dobre.

 

ja musze wymienic swoja korbe na alivio... bo to co mam to wola o pomste do nieba ; P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie kasety ALTUSa, ALIVIO, DEORE, LX, XT są wykonywane z tych samych materiałów - jedyne różnice to wierzchnia warstwa oraz ilość wyciętego materiału (im większa klasa tym więcej wycinają i przez to mniej waży). Na każdej przejedziesz podobną ilość kilometrów.

 

Wiesz, sebekfireman, czasami przesadzasz z tym sknerstwem. Altus, Acera i Alivio to stalowe kasety, od Deore wzwyż to już aluminium. Jeśli uważasz, że superlekka kaseta XT na pająku (260g) to to samo co Altus z praktycznie pełnych blatów, to ja Ci po prostu współczuję zorientowania w temacie.

 

Warto czasem coś przeczytać, zanim zabierze się głos w dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ralf bo jezdzilem na kasecie acera i ona jest strasznie twarrda.

poza tym mowisz jak o wd 40 ;)

wyluzuj skoro są lepsze drozsze i bardziej szanowane to znaczy ze cos w tym jest, a od tej wierzchniej warstwy tez duzo zalezy

 

to mialo byc do sebka oczywiscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, sebekfireman, czasami przesadzasz z tym sknerstwem

Możliwe - no ale to wynika stąd że jak płacę więcej to chciałbym aby to było lepsze wprost proporcjonalnie do ceny. A niestety z większością części tak nie jest :) A po drugie - jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać?

 

Altus, Acera i Alivio to stalowe kasety, od Deore wzwyż to już aluminium.

Hmmm - a to nowość :) Aż musiałem sprawdzić na stronie Shimano i nic nigdzie o wykonaniu kaset z aluminium nie widzę - od Altusa do XT zębatki są wykonane ze stali.

 

Jeśli uważasz, że superlekka kaseta XT na pająku (260g) to to samo co Altus z praktycznie pełnych blatów, to ja Ci po prostu współczuję zorientowania w temacie.

Nie mam na myśli kaset na pająkach bo to troszkę inne wykonanie.

 

wyluzuj skoro są lepsze drozsze i bardziej szanowane to znaczy ze cos w tym jest, a od tej wierzchniej warstwy tez duzo zalezy

Ale u mnie pełen luzik jest. Chciałbym bardzo wiedzieć co lepszego poza wagą jest np w kasecie LXa od takiego ALTUSa :) Co do wytrzymałości kaset to obojętnie jaką grupę kupię to wytrzyma mniej więcej tyle samo czyli dochodzę do wniosku że robią to wszystko z tych samych materiałów.

 

A sprawa tuningu kaset wydaje mi się że wygląda tak:

- Altus, Acera - tylko malowane

- Alivio - pokrycie niklem

- Deore - wywiercenie dziurek

- LX - wycięcie większej ilości materiału i pokrycie jakąś tam inną substancją

 

poza tym mowisz jak o wd 40

Hehe - natłumaczyłem się, napokazywałem, natestowałem i tak czy tak nadal panuje to samo przekonanie a najgorsze to że zostałem bez odpowiedzi na moje pytanie :) Chyba będę musiał za podobne testy wziąć się z kasetami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam zawsze do starego roweru kupowałem wolnobieg za 30zł + łańcuch za 15zł i to mi spokojnie starczało na jeden sezon, tylko jak sie zima zaczynała top były problemy, ale jak dobre warunki to wszystko fajnie chodziło i nie przeskakiwało, zobacze jak wyjdzie z tym SRAM 5.0 +PC-48, jesli nie dociagne sezonu to bede jeżdził potem na najtanszych, a jesli ma cos byc im drozsze tym lepsze to na takim zestwie bym musiał ze 2 sezony objezdzic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy Sebek zauwaza jakas roznice w kulturze dzilania tzw jakosci pracy napedu pomiedzu kaseta XT i odpowiednim do niej lancuchem czyli bodajze hg73 i kaseta altusa i jakims niskim lanchem?ja tam naprzyklad zauwazylem bardzo duza roznice pomiedzy nowym napedem u mojego kuzyna czyli kaseta altus lancuchem PC38 a moim 5.0 i lancuchem PC58,obydwa zestawy byly tak samo wyregulowane(oba regulowalem osobiscie)przerzutki to odpowiednio altus i 5.0 orac manetki EZ fire oraz grip 5.0,kable byly nowe i linki tez shimano(przebieg manetki i przerzutki wiekszy u mnie niz u kuzyna).Nawet u mnie bylo gorsze prowadzenie linki(wieksze wygiecia i dluzsze odcinki pancerzy).Nio i wyszlo ze moje lepiej chodzi jako nowka?Co do trwalosci to nic nie mowie bo kuzyn nie dba o naped wiec padl po 3000km,moj prawie 3razy tyle ujezdzalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od tego jak kto jezdzi. NIe twierdze , ze kaseta altusa czy acery jest w stanie wytrzymac mniej lub wiecej niz XT lub LX , jednak duze znaczenie ma dbanie o sprzet i sposob jego uzytkowania . Wydaje mi sie ( moze sie myle ) , ze nawet najlesze komponety nie wytrzymaja zbyt wiele , jesli nie są odpowiednio servisowane .

 

Niema sie co kłocic . Drozsze grupy maja wyzsza cene niebez powodu . OCzywiscie płaci sie za sam fakt ich posiadania , ale tez nie ma sie co oklamywac - muszą one byc lepsze jakosciowo .

JEsli ktos uzywal np LX-a i zrobil na nim 3000 , po czym wyrzucil kasete na smietknik a pozneij na altusie przejechal 2500 to tez w gre wchodzi kalkulacja. Roznica cenowa jest chyba spora ( nie wiem ile LX stoi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy Sebek zauwaza jakas roznice w kulturze dzilania tzw jakosci pracy napedu pomiedzu kaseta XT i odpowiednim do niej lancuchem czyli bodajze hg73 i kaseta altusa i jakims niskim lanchem?

Różnicy do XT nie widziałem ale mam porównanie LXa do ALTUSa i jakość pracy jest identyczna - w sumie to może i na korzyść ALTUSa ale to tylko dlatego że przyzwyczajony do pracy zużytego napędu na LXie, przesiadka na nowego ALTUSa to było coś niesamowitego - zapomniałem już że napęd tak cudownie może pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...