artoor Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 (edytowane) Zakładanie, że sprzedawca jest uczciwy nie jest naiwnością. Wielu z nas robi zakupy od dawna i w wielu sklepach, a sytuacje takie, jak opisywane wyżej są raczej wyjątkiem niż regułą. Mi problem z winy sprzedawcy zdarzył się po raz pierwszy, chociaż kompletowałem części od ramy do śrubek do 6 rowerów w ok. 30 sklepach. Kupowałem też kilka razy w Bikestacji bez złych doświadczeń, aż do teraz. No i niech rzuci kamieniem ten, kto nie szukał okazji w necie i przed każdym zakupem sprawdził wiarygodność sprzedawcy. Nawet w przypadku tego sklepu sytuacja nie jest jednoznaczna, chociaż sam będę się trzymał od niego z daleka. Edytowane 6 Lipca 2018 przez artoor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2018 W dniu 6.07.2018 o 11:07, artoor napisał: Zakładanie, że sprzedawca jest uczciwy nie jest naiwnością. Zwłaszcza jak wątek na największym forum rowerowym w Polsce ma 38 stron + wpisy w wątku związanym z opiniami o sklepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 8 Września 2018 Udostępnij Napisano 8 Września 2018 Zamówiłem u nich. Allegro i za pobraniem. Nie muszę mieć na już, zobaczymy jak się spiszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 11 Września 2018 Udostępnij Napisano 11 Września 2018 No i spisali się, dzisiaj otrzymałem przesyłkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gawel76 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Zamówienie w środę, dzisiaj paczka w paczkomacie. Jak dla mnie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odys Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Właśnie minęło 13 dni od daty złożenia zamówienia. Towaru jak nie było tak nie ma. Zadzwoniłem do nich po bodajże siedmiu dniach a Pan mi powiedział, że zwyczajnie kasety którą zamówiłem nie mają (na stronie sklepu cały czas "w magazynie") Spytałem czemu w takim razie nie informują mailem o tym, że wysyłka się opóźni. Facet powiedział, że nie wysyłają maili bo mają dużo zamówień. Tyle o tym pseudo sklepie. Co mnie w ogóle podkusiło aby tam zamówić. Nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Wygląda na to, że jeśli coś od nich kupić to na allegro i za pobraniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dure Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 (edytowane) Nie łatwiej kupić w normalnym sklepie? Edytowane 30 Października 2018 przez dure Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Nie zawsze się da, jak potrzebowałem przerzutki sram x7/x9 to jedynie oni posiadali. Ponad tydzień i dostarczyli samą przerzutkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 Ja polecam czasami iść do zwykłego sklepu i zapytać. Kiedyś usłyszałem "wszystko da się zamówić" jako odpowiedź na pytanie o dostępność. Także podejrzewam że nie tylko BS jest w stanie zamówić taką przerzutkę. To że czegoś nie ma w internecie wcale nie oznacza że nie istnieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Odys Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem był telefon do sklepu stacjonarnego w którym robię rożne serwisy i wymiany części. Ale szczerze mi odpowiedzieli, że handlują Shimano a Sramem dopiero zaczynają i sprzęt mogą mieć dla mnie za tydzień. Ponieważ zależało mi na czasie to zamówiłem na Bikestacji - która do dziś dzień zapewnia na stronie, że kaseta jest dostępna. Tak czy siak, wczoraj napisałem rezygnację z zamówienia. Oczywiście na tego maila też nikt nie odpisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 10 godzin temu, skom25 napisał: Kiedyś usłyszałem "wszystko da się zamówić" jako odpowiedź na pytanie o dostępność. Przed zamówieniem u nich kontaktowałem się z dwoma sklepami które mają dostęp do harfy. 5 godzin temu, Odys napisał: Tak czy siak, wczoraj napisałem rezygnację z zamówienia. Oczywiście na tego maila też nikt nie odpisał. Mi też nie odpisali, a po pewnym czasie wysłali, wtedy zmieniłem adres doręczenia na ich siedzibę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu808 Napisano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2019 A jak wyglada jakosc skladanych kol w fitwheels/bikestacja? Znaja sie chlopaki na robocie? To ze sprzedaja towar ktorego nie maja i nie trzymaja terminow juz wyczytalem ale mi nie zalezy na czasie a na jakosci, wiec jesli robia to dobrze to bylbym w stanie zaryzykowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WIPI1979 Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Kupowałem. Towar zawsze zgodny z zamówieniem. Większość rzeczy z outlet-u lub z wyprzedaży kupowałem + chyba czasem drobiazgi, aby paczka osiągnęła darmową przesyłkę jak brakowało. Czas dotarcia przesyłki do mnie nie gra dla mnie roli, więc nie wypowiem się na temat szybkości przesyłanego zamówienia/paczki. Obserwuję. Mam obserwowane na Allegro.pl i zapisany do newsletter-a. Nie miałem problemów z tym sklepem. Jak dzwoniłem coś dopytać, to zawsze konkretna i krótka odpowiedź na temat była. Generalnie nie mam do czego się przyczepić. PS. Przedpłaty przelewem bankowym na konto zawsze robiłem. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Przemku ! To nie rób przedpłat, do czasu jak na bardzo długo "zamrozili" mi ze swojej winy 600 zł ( chyba ok 1,5 miesiąca, może dwa) - też miałem o nich dobre zdanie... i wtedy dopiero zajrzałem do sieci. Jak już coś pójdzie nie tak to poza pojechaniem do ich stodoły bezpośrednio niewiele można zrobić... dzwonisz, obiecują, pieniędzy nie ma... przykro.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WIPI1979 Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Powiem Ci tak. Zanim zrobię zakupy w dowolnym sklepie internetowym, to dzwonię. Jak jest towar na miejscu, to wiem, że wszystko powinno być OK. Jak towaru nie mają na miejscu, to wysyłam e-mail/zamówienie i dopiero robię przedpłatę, jak towar przyjdzie. Żadnych przedpłat lub zaliczek przed zamówieniem z głównego magazynu. Chodzi o to, by towar mieli, a dopiero zapłata. Jeśli sklep od razu mówi, że najpierw opłata, a dopiero towar z głównego magazynu dystrybutora, to podejrzenie, że sklep/firma nie ma płynności finansowej. Tak więc części rowerowe, które są "z górnej półki" to zamawiam tam gdzie są na miejscu w promocji z przedpłatą lub wyjątkowo za pobraniem biorę, gdy bardzo mi na jakiejś części zależy - np. do wiertarki ostatnio tak zamawiałem. Piszę tu o moim podejściu do różnych sklepów internetowych. Generalnie lepiej zadzwonić lub naskrobać e-mail z zapytaniem przed zakupem/zamówieniem/kliknięciem na stronie. Wiem, że są nieraz super promocje na XTR-a lub XT-ka, a potem mogą być problemy, bo sklep nie może wynegocjować niskiej ceny na dany podzespół lub na daną część od dystrybutora, bo dystrybutor podesłał info, że wyprzedaje jakieś 9-cio rzędówki lub 10-cio rzędówki i nie dopracowali szczegółów zakupu/sprzedaży między sobą promocyjnej. Handel to ciężki kawałek chleba dla klienta końcowego. Dystrybucja jest lepsza. Jednak w Polsce już większość przedstawicielstw jest już obsadzona. Można spróbować z nowymi markami lub nowo-rodzącymi się markami. Ale dzięki za ostrzeżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Sytuacja, o której mówiłem, była poprzedzona rozmową przez telefon i potwierdzeniem że towar jest i będzie nadany tak aby zdążyć z prezentem na konkretny dzień. Nie było ani prezentu, ani kasy przed dłuższy czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Kwietnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Nie bez przyczyny temat ma prawie 1000 wpisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WIPI1979 Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 No to musiałem mieć widocznie szczęście. Cóż, mogę tylko współczuć. Ale kasę oddali? I czy w całości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2019 Oczywiście, to nie syndykat zbrodni, tylko bałagan i brak konsekwencji, nie dbają o reputację... Szkoda bo mam kilka części, już stareńkich od nich i taka nuta sentymentu do przejechanych z nimi kilometrolat pozostała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WIPI1979 Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 Moim zdaniem, powinieneś złożyć po 14-tu dniach (od nieuzyskania zwrotu kasy od czasu zgłoszenia zwrotu drogą formalną, a nie od czasu pobrania przez kuriera zwrotu) do Nich ostrzeżenie e-mail-em, że masz przygotowane zażalenie na nich do Sądu Konsumenckiego (polubownego) odpowiedniego oddziałem w Polsce do ich centrali (ich działalności). Wtedy jak po 14-tu dniach nie oddają kasy (aktualne przepisy polskiego prawa, a inne regulaminy są wtedy na terenie RP nie ważne - tracą ważność -> np. zwrot do 30 dni), to składasz do tego sądu polubownego - drogą elektroniczną. Najlepiej napisać do takiego sądu i opisać całą sprawę dokładnie. Podesłać e-mail-e z korespondencji z Nimi. Dopytać co i kiedy masz i w jaki sposób reagować. Potem zakładasz wątek na tym forum lub podpinasz się pod taki już istniejący na temat danego sklepu. Wklejasz codziennie dokumenty lub prosisz admin-a lub moderatorów o możliwość wklejenia dokumentów za jednym razem (lub nowy takie wątek z odsyłką na podobne wątki. Masz dokument na dany sklep internetowy (nie koniecznie rowerowy) i firma zaczyna dusić się od swoich niedociągnięć. Moja ostatnia sprawa. Grene sprzedało klucz. Prosiłem klucz GRENE, a nie KRAMP-a - dokładnie to w zamówieniu zaznaczyłem i wysłałem po zamówieniu dodatkowo e-mail do Grene. TNT kurier przyniósł mi klucz KRAMP-a. Zgłosiłem tego samego dnia zwrot - towar nie zgodny z zamówieniem (choć nie musiałem podawać powodu). W Grene sklepie stacjonarnym taki klucz jaki chciałem był na sklepie, ale w miejscowości obok mojej miejscowości zamieszkania (koszty dojazdu spore i niewspółmierne do zakupu). Tym bardziej, że przesyłka była gratis. A na czasie przesyłki mi nie zależało. Choć chciałem, by przekierowali kuriera do sklepu stacjonarnego, a ja zakupię w sobotę klucz ze sklepu stacjonarnego Grene w miejscowości obok - nie wyrazili zgody (Grene). Pieniądze powinienem otrzymać w tygodniu prze świętami wielkanocnymi. Zakupu dokonałem oraz zwrotu dokonałem 26-28.03.2019r. Odezwałem się o pomoc do Sądu Konsumenckiego w moim mieście. Podesłano mi kilka linków z punktami prawnymi, bym odpowiednio powołał się przy sklecaniu e-maila do Grene o zwrot spóźniony kilkudziesięciu PLN za nietypowy klucz. Do Grene odezwałem się po Wielkanocy zaraz. Otrzymałem informację e-mail, że moja korespondencja e-mail została przekazana do działu odpowiedniego i do odpowiednich osób. Zwrot kwoty nastąpił z wtorku na środę na moje konto po świętach wielkanocnych (od razu/bez zbędnej zwłoki). Zwróciłem uwagę, że Grene ma regulamin niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa polskiego co do zwrotów i oczekiwałem zbyt długo na zwrot kwoty. UWAGA!!! Proszę nie mylić wydłużonych zwrotów przez sklep internetowy (powyżej 14 dni). Piszę tutaj strikte o zwrocie gotówki, na konto bankowe (z którego płaciłem), które powinno być po 14 dniach od zwrotu towaru. I to regulują sztywno przepisy konsumenckie w RP, że do 14 dni mają na zwrot kwoty. Życzę innym powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 No i co tak ucichło? To opowiem ostatnią moja przygodę z tym sklepem. Żeby było jasne - doskonale znam o nich opinie i nie zamawiałem tam nigdy niczego co byłoby mi potrzebne szybko i nigdy nie płaciłem z góry! Zamówiłem ostatnio opony Nobby Nic, od razu dostałem powiadomienie od bota że"zamówienie jest w trakcie realizacji." I echo, zero informacji przez następny tydzień, po tygodniu zapytałem mailowo "Kiedy wysyłacie paczkę?" - oczywiście brak odpowiedzi. Dwa dni później wysłałem im maila że rezygnuję z zamówienia, dodatkowo skorzystałem z formularza reklamacyjnego na ich stronie żeby również tam dać znać że rezygnuję (nie mają opcji "zrezygnuj z zamówienia"). Następnego dnia dzwoni jakaś paniusia i informuje że "Niestety, nie mamy takich opon, czy mogę panu zaproponować inne?" - parsknąłem śmiechem. Zasugerowałem jej żeby zaczęli czytać maile. Podsumowując: burdel tam mają jak zwykle. Kosmiczny burdel, nie znam bardziej dziadowskiego i nieprofesjonalnego sklepu internetowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 (edytowane) No to odświeżę wątek Potrzebowałem kupić dętki schwalbe extra light do szosy 700x25. Szukam ofert - od niemal 30 pln do 30 kilku pln sztuka. Szukam dalej i patrzę jest najtaniej : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-detka-sv20-extra-light-28-presta-40mm-65g-7511176671 26 pln, kartonik, parametry ok ( 65 gr ) sv20 model czyli ok. Biorę 3 szt. Już już mam klikać kup teraz - ale patrzę - a co to : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-detka-szosowa-sv20-40mm-presta-28-oem-9249812742 20 pln sztuka, ale OEM bez kartonika. 6 pln taniej, ale bez kartonika. No toć to okazja sobie myślę Kup 3 kliknąłem, zapłaciłem. Ładna dętka, fajna, lekka, prawda? No, ale bikestacja, wiem, ale dętki ? Co tu może pójść nie tak - najwyżej nie wyślą bo nie mają, ( ale dętki to wypada mieć ) tym bardziej, że ktoś jeszcze kupował widziałem, decyzja biorę. Pon wieczorem zakup, a w środę czyli dzisiaj już w paczkomacie. A tak straszyli bikestacją i się udało sobie myślę jadąc do paczkomatu. Wracam do domu, otwieram przesyłkę i tak patrzę.. i oczom nie wierzę. Dętki są trzy, tak jak zamawiałem, ale.. wszystkie 3 szt były wcześniej co najmniej pompowane, a być może nawet używane ! Jedna to nawet ma otarcia po bokach. Zaworki ( dwa z trzech ) w pozycji odkręcone z nakręconymi kapturkami. W każdej dętce resztki powietrza, mniejsze lub większe . W niczym z wyglądu nie przypominają dętki ze zdjęcia z allegro, którą możemy sobie do kieszonki włożyć i jazda w trasę. Kulfony sflaczałe z gumkami jak na zdjęciach. Fajnie, co ? /edit byłbym zapomniał. Ta dętka za 26 pln w kartoniku - znalazłem w negatywach cuś takiego : /edit 2 odpisali : Co sądzicie ? Edytowane 1 Lipca 2020 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 Ok. Po głębszym namyśle postanowiłem sprawdzić te dętki. Skoro oni nie napisali w aukcji/ofercie, że były pompowane to ja je ponownie napompowałem ( umiejętnie nie za dużo ) i starannie pod wodą sprawdziłem każdą z trzech. Są ok. Niestety razem z wycieraniem, spuszczaniem powietrza zajęło to 45 minut. Gdyby była dziura to bym odesłał nic nie mówiąc ( oko za oko ) i poprosił o zwrot kasy. Jako, że są ok to postanowiłem je zatrzymać i nie robić zwrotu. 20 pln/ szt za tę dętkę to bdb cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaraab Napisano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2021 (edytowane) Chciałbym mieć tyle czasu na szukanie problemu tam gdzie go nie ma... (dętki). Nawet oryginalnie zwinięte sprawdzam aby się nie przejechać na zawodach/wycieczce. Nie jestem ich adwokatem, choć akurat bikestację lubię - kilka kompletów kół najwyższej półki, serwis kół wygląda tak że jak poprosiłem o wymianę szprych na inne, bo płaskie było słychać - klikały pod obciążeniem, po roku, to dostałem ją za darmo. Gest handlowy. Mimo że od nich tego nie wymagałem bo wiem jak jeżdżę i mówiłem ile zawodów w jakich warunkach zrobiły. A mimo to. A co do zatrudnienia i bałaganu: znam marże w sieci na części rowerowe, znam realia konkurencji itd... Dziś dobrze zarabia się na usługach okołorowerowych z najwyższej półki i elektrykach. Rowery "stockowe" to teraz nawet nie przystawka, a części to już w ogóle przy wszechobecnym jednorazowym traktowaniu roweru ale i innych rzeczy. Takich pasjonatów którzy lubią sobie złożyć rower albo go ambitniej serwisować jest już relatywnie niewielu. Ortodoksów bez wspomagania elektrycznego też coraz mniej. Uczciwy zarobek na rowerze zaczyna się na rowerach powyżej 15tyś zł. Tylko ile takich sprzedasz? Więc specjalizacja: czasówki po 40tyś i więcej, tri po 30-50tyś, do tego cały osprzęt, fitting, custom za grubą kasę. Bikestacja jak i inne sklepy z częściami powoli będą się przekształcać. Idzie w kierunku: kupujesz set lub rower, dwa lata i następny - nowy. Wy narzekacie na słabnącą obsługę, ja patrzę na to jak na zjawisko: marże coraz niższe, kupujących też więc oszczędzają abyście mieli na co narzekać (mam nadzieję że rozumiecie co chcę przekazać). A zmiany idą w wiadomym jednorazowym kierunku. Nie podoba mi się to również. Ale mnie się już nie chce walczyć z wiatrakami, zakładam że każdy chce żyć więc na pewno się stara o każdego klienta więc jak coś nie wyjdzie to nie punktuję jak ostatnia kutwa, tylko staram się załatwić sprawę jak najlepiej dla obu stron, i nie hejtuję każdej wpadki. A bywało że czekałem u nich np. na ostatnią parę kół 1,5m-ca. Ale zrobili ekstra, super po roku mnie potraktowali przy szprychach i za to uważam że należą im się brawa. Osobiście więc napiszę pod prąd: miałem u nich kilka reklamacji, ale zawsze super mi sprawy załatwiali. Czasem czekałem ale to mój wybór że zamawiałem 400km od siebie a nie za rogiem. Zauważcie też co się podziało z innym sklepem: nie wymienię bo nie pamiętam nazwy na 100% a nie chcę nikogo niechcący posądzić. Ci szli nieuczciwie przyjmując zamówienie na rzeczy których nie mieli i nie oddając kasy. U nich też trochę zamawiałem i było ok. Miałem szczęście że ostatnio tego nie robiłem. Ale to niestety część ogólnego zjawiska zmian o których piszę. "innovite or die" Edytowane 3 Stycznia 2021 przez scaraab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.