edziacha Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Witam jako że posiadam wyżej wymieniony damper a jego praca mnie nie zadowalała ( za bardzo sie zapadał) uciekało powietrze i czułem jak by był zapowietrzony bo przelewał w nim się olej i było to irytujące. Po około roku tłumienie odbicia zaczęło działać do połowy ugiecia potem wracał jak szalony a pompuje mu sporo (230psi) ze wzgledu na moją wagę. co będzie nam potrzebne do rozbiórki/serwisu dampera: - Klucz do filtrów oleju - Komplet kluczy imbusowych - Olej motorex 5W - Klucz bodajże "20" ale ja swój wypiłowałem ze starego klucza od szlifierki. etap 1 Zakładamy klucz do filtrów na korpus dampera i odkręcamy normalnie odwrotnie do wskazówek zegara najpierw oczywiście spuszczając powietrze z komory. Następnie: Odkręcamy tą grubszą część od chudszej i zdejmujemy ją. Następnie ściągamy z tłoka tą chudszą cześć i ukarze nam się W takim stanie tłumik obracamy o 180 stopni i bierzemy wspomniany klucz "20" lub inny dorobiony klucz ale najpierw musimy spuścić powietrze/azot od strony tłoka jest taka śrubka imbusowa trzeba ją odkręcić i wypuścić powietrze z wentyla. W moim przypadku było to dosłownie ciche syknięcie wiec śmiem wątpić aby tam było te wspomniane 400psi ale mogę się mylić. teraz możemy odkręcić śrubę zaznaczoną czerwoną elipsą: W ten oto sposób otrzymujemy taki stan tłumika: Wylewamy stary olej i zalewamy po brzegi tłok nowym. teraz staramy się działać w odwrotnej kolejności składając damper jednak ważne jest aby składając obie część tłoka poluzować śrubkę znajdująca się przy śrubie którą odkręcaliśmy kluczem "20" mały czarny imbus służy do odpowietrzania. Trzeba ją poluzować i wtedy wpychać tłok aż do samego końca spora ilość oleju wypłynie ale to normalne trzeba także pilnować aby powietrze nie zebrało się pod tłokiem. Następnie skręcić obie części i zakręcić imbus od odpowietrzania. potem powoli wyciągnąć tłok do takiej pozycji jak jest na zdjęciu 3. Kolejna sprawa to pompowanie komory azotowej tutaj nie lada precyzyjne ręce się przydadzą ja zrobiłem tak: W tej śrubce co był zakręcony zawór Azotowy zrobiłem dziurkę m4 a następnie wkręciłem w nią rurkę (nawierconą wewnętrznie śrubkę} nagwintowaną m4 zewnętrznie a następnie ze starej dętki wyciąłem zawór. Nagwintowałem go wewnętrznie od strony która była w dętce i skręciłem śrubkę od tłoka z wentylem wspomnianą śrubką tak żeby otworzyła zawór przy tłoku i dałem miedzy nie uszczelkę i skręciłem z czuciem. Wiem trochę to skomplikowane co napisałem ale postaram się zrobić zdjęcia w najbliższym czasie mojego patentu mi się udało osobiście nabić komorę do 350psi wiec mi spokojnie starczyło. Gdyby mieć narzynki z gwintem drobnozwojowym ( taki występuje w tej śrubce zasłaniającej zawór aztowy nie było by problemu z dorobieniem wentyla od strony tłoka do komory azotowej. Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności dając na wszystkie uszczelki smar do amortyzatorów. Ja stosuje smar STP wapniowy do podwozi samochodowych puszka 900 gram 12 zł kosztuje i jest ok. Tak skręcony damper pompujemy do stosowanej wartości PSI i możemy się cieszyć z serwisu dampera. W moim przypadku serwis dał to że przez całą drogę powrotu dampera po ugięciu idzie jednostajnie do końca a nie zaczyna wracać jak szalony od połowy ugięcia. nie ma przelewania się oleju jak by miał powietrze pod tłokiem i zaczął trzymać ciśnienie. W moim przypadku pomogło jeszcze wykręcenie wentyla od komory powietrznej i nasmarowanie go smarem i wkręcenie go z powrotem chyba tam gdzieś były nieszczelności. Pozdrawiam i może szczegółowo uda mi się opisać jak będę miał czas serwis i tuning amortyzatora przedniego Durolux ale to kiedyś. Zapraszam do dyskusji a moderatorów o poprawienie mojego posta lub napisanie mi co poprawić bo jest to pierwszy post tego typu na tym forum. Jak by ktoś potrzebował informacji pomocy wirtualnej jak i realnej prosze pisać posiadam praktycznie wszystkie klucze do serwisu roweru wiec jak ktoś potrzebuje coś dokręcić, odkręcić odpowietrzyć to zapraszam na zimnego jednego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Dobry temat - gratulacje Z uwag to błagam o poprawienie składni i dodatkowe zdjęcie patentu na zawór do komory negatywnej bo jestem ciekaw jak to wygląda na żywca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.