Skocz do zawartości

[koła] nowe koło do starszego roweru


michapyr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, (jestem nowy na forum , to mój nowy temat :) )

 

Mam jakiś niemiecki rower (nie pierwszej młodości) do którego należałoby kupić nowe koło.

Problem w tym, że kompletnie się na tym nie znam i mam do Was kilka pytań ;)

 

Czy do nowego koła będą pasować stare przerzutki? (są to niejakie: sachs)

 

Aktualne koło ma taką szeroką piastę, pewnie nowe miałoby tą o mniejszej średnicy,

Wy tutaj używacie na to jakichś skrótów, dla mnie to absolutna czarna magia :)

 

 

Z góry dzieki za pomoc.

Napisano

Możesz zapodać jakieś zdjęcia lub informacje o ramie i jak byś wiedział z jakich lat.Bo w starych rowerach były koła 27 1/4 i 28 Z tymi drugimi nie było by problemu.

No i czy warto dla ciebie wydawać pieniądze na nowe koło jeżeli to stary rower.Dużo jeździsz na rowerze?Co z tym kołem jest że chcesz je wymienić???

Napisano

Koło jest 28 calowe.

Nowy rower to raczej nie. jakby w tym wymienić to koło to byłby raczej ok.

zdjęcia dodam jutro :)

 

znalazłem aukcję na allegro z takim opisem:

 

 

SUPER KOŁO 28 cali!!!

SZOSA

EFEKTOWNA WYSOKA OBRECZ!!!

na wolnobieg nakręcany! idealne do starszej kolarki bez modyfikacji napędu...

 

REMERX Taurus 5014

Obręcz szosowa do kół 700C. Wykonana ze stopu aluminium 6061-T6. Dwuścienna. Ścianki boczne szlifowane CNC. System SAFETY LINE. Otwór na wentyl FV.

Rozmiar: 622x14. Wysokość 30mm!!!

Kolor: srebrny.

 

gallery42_0_tn1.jpg

Piasta SACHS Traxx, na wolnobieg nakęcany, zamykacz, srebrna

szerokość 126mm lub 130mm

Szprychy srebrne UCP cnSPOKE

 

Mój rower może i można nazwać starszą kolarką...

piasta SACHS chyba powinna pasować do przerzutek SACHS, zdaje się idealne to koło...

co myślicie?

Napisano

Piasta nie ma nic wspólnego z przerzutkami.

Masz klucz do wykręcenia wolnobiegu/kasety??? Może wykręciłeś? Jeżeli nie to będzie problem z dostaniem klucza,w serwisie chyba ci już tego nie zrobią

JA na twoim miejscu poszukałbym używanego starego koła jest 100% lepsze od tego chińskiego dziadostwa co się rozleci po paru km wiem bo sam miałem kiedyś podobne koła.

No i najważniejsze pytanie ile jesteś w stanie dać za koło?

Napisano

Rowerek wygląda mniej więcej tak:

dsc01969j.jpg

 

Tutaj jeszcze widok bliżej przerzutek (nie wiem czy to potrzebne :) )

dsc01973nn.th.jpg dsc01972h.th.jpg

 

Żadnych specjalistycznych kluczy raczej nie mam. Na razie nic nie próbowałem rozkręcać.

 

z tego co zdołałem wyczytać na Wikipedii istnieją dwa połączenia, albo wolnobieg jest zintegrowany z kasetą, albo są one oddzielne.

Wykształciłem sobie takie rozumowanie tego wszystkiego, że po kolei "idąc" tak to jest wszystko ze sobą połączone:

PIASTA >> WOLNOBIEG >> BĘBENEK (w przypadku gdy wolnobieg nie jest zintegrowany z kasetą) >> KASETA i przekładnia,

która rozumiem nie jest już związana (z wyjątkiem oczywiście łańcucha) z pozostałymi mechanizmami.

 

Czy dobrze się dokształciłem ??? :)

 

A tak na oko, widzicie jaki to rodzaj połączenia może być (czy ten wolnobieg jest zintegrowany z kasetą czy nie) ???

Napisano

Trochę źle to wymyśliłeś.

Wolnobieg to stare rozwiązanie a jego obecna analogią jest bębenek + kaseta.

Czyli w starych kołach było:

Piasta >> na gwincie na niej nakręcony jest wolnobieg

Wariant nowszy:

Piasta z zamocowanym bębenkiem >> na to nałożona jest kaseta

 

Niestety zdjęć ja u siebie nie mogę otworzyć więc nie powiem ci które rozwiązanie masz.

Napisano

Na 90% masz tzw. wolnobieg. Czym się to różni od nowszej kasety? Wolnobieg ma gorszą trwałość, bla bla bla bla bla, było na forum tyle razy, że idzie napisać książkę o tym.

Po pierwsze - potrzebujesz klucz do wolnobiegu (wolnobiegu, nie kasety!). taki Czy to do shimano czy do sram czy do innego bmw - nie ma znaczenia, byleby kształt i wymiary pasowały.

Po drugie - Znajdź koło na wolnobieg. po czym poznasz? Tylne koło będzie miało gwint zamiast bębenka. To z pierwszego linku potrzebujesz.

Po trzecie - jeśli Twoje umiejętności manualne wykraczają poza rozebranie długopisu, wiedz, że filozofia jest ta sama. Jeśli jednak wizja babrania się z tym wszystkim Cię przerasta - kup koło i oddaj do serwisu. Jeśli nie przerasta - z duszą na ramieniu sam to zrób i naucz się sporo nowego.

W sumie poziom trudności w skali od 1 do 10 to góra 3. :)

Napisano

To koło co pokazałeś to akurat jest chyba nowszy typ czyli z kasetą ale jak wymieniasz całe koło to to nie przeszkadza.

Wymieniając całe koło musisz pamiętać żeby kaseta lub wolnobieg miało tą samą ilość koronek bo inaczej będziesz miał problem z manetkami i przerzutkami (choć są one częściowo zgodne ze sobą)

 

P.S. zdjęciami się nie przejmuj to jest problem u mnie :)

Napisano

Czyli na 99% mam wolnobieg (uwzględniając moje dokładniejsze oblędziny :) )

 

No dobra, czyli w aukcji powinno pisać, że to koło jest do wolnobiegu, i w związku z tum będzie pasować u mnie (np: http://allegro.pl/ko...2190632888.html),

a już w ogóle będzie świetnie gdy kupię sobie koło od razu z koronkami (w moim przypadku siedem rzędów, np: http://allegro.pl/ko...2198628869.html)

Dobrze to podsumowałem?

 

Wielkie dzięki Wam za pomoc :) życzcie mi powodzenia ;)

 

ps. tekie koła jak podał za przykład adii 22 http://allegro.pl/kola-komplet-kol-26-joytech-na-wolnobieg-stozkowe-i2188637970.html , będą dobre? w sensie, że nie za tanie?

bo tak to są bardzo fajne :)

 

pps. ale one i tak będą za małe :P

Napisano

Pamiętaj tylko że jeśli weźmiesz koło do wolnobiegu czyli tak jak pierwszy przykład to potrzebujesz klucz żeby ten wolnobieg przełożyć (albo jakiś serwis który to dla ciebie zrobi)

Napisano

No, to kupię ten klucz i postaram się wymienić to sam, bo do serwisu daleko raczej :)

 

Dzięki jeszcze raz Wam wielkie :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...