Mod Team Pixon Napisano 11 Marca 2012 Mod Team Napisano 11 Marca 2012 Witam Mam prośbę mógłby mi ktoś pomóc w przeserwisowaniu takiej piasty. Jest to najprostsze torpedo, bez zadnych wbudwanych wewnątrz przerzutek. Problem/usterka w niej jest taka, że hamulec nie łapie od razu. W drugą stronę po hamowaniu też od razu się nie zazębia i jest taki luz roboczy do momentu aż się zazębi i jest przekazywany napęd. Wiem, że w kazdej takiej piaście jest jakiś luz roboczy, ale nie ćwierć obrotu korby. Sprawdzałem w nowych piastach czegoś takiego nie ma i jest on znacznie mniejszy. Jakieś propozycje?
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2012 Mod Team Napisano 11 Marca 2012 Hmm to ze odrazy nie łapią pedały prawdopodobnie spowodowane jest tym ze wałeczki sie przykleiły, to powinno byś jedynie zmoczone w oleju i to rzadkim. co do elementu hamującego, wiem ze po dokładnym wykąpaniu w ropie i rozpuszczalnikach poskładaniu mechanizmu smarując jedynie to co trzeba czyli łozyska i lekko wałki hamulec chwytał jak żyleta. Ale to też zależy od danego tego dżinksa, wiem ze miałem jeden taki oc nie chciał hamować i już a wyglądął ok. Po wymianie na inny było ok. Sprawdzałeś czy bęben nie ejst jakoś za bardzo wytarty ?? Może obrót koła by pomógł ?
Mod Team Pixon Napisano 13 Marca 2012 Autor Mod Team Napisano 13 Marca 2012 Problem jest taki, że ja jestem początkujący jeżeli chodzi o serwis tego rodzaju piast. Nie wiem co mam rozumieć pod pojęciem bęben. Spróbuję najpierw wymyć te części w jakimś rozpuszczalniku, a następnie posmarować jakimś olejem.
Mathiu Napisano 13 Marca 2012 Napisano 13 Marca 2012 Jak dobrze pamiętam to ten te wałeczki są odpowiedzialne za hamowanie, warto je przeczyścić w razie czego wymienić
zekker Napisano 13 Marca 2012 Napisano 13 Marca 2012 Chyba źle pamiętasz, bo one są odpowiedzialne za przenoszenie napędu. Niestety już tylko jako kopia w pamięci googla. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_Ek2KZcMhkYJ:mslonik.pl/rowery/technika/146-rozbieramy-torpedo-kontre.html+rozbieramy+torpedo&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
Mod Team Puklus Napisano 13 Marca 2012 Mod Team Napisano 13 Marca 2012 Ok było od razu napisać ze jesteś ciemna masa w torpedo Wyżej podany element to element zazębiający - napędowy i hamujący. Napędzą wałki, przy hamowaniu wałki chowają sie a mechanizm rozpiera na tej krzywce co widać na rysunku u góry. Do niego dołączony jest podobny element który podczas rozpychania rozszerza sie i hamuje o będen. Bębnem tutaj nazywamy korpus piasty. jego stan wewnętrzny jest odpowiedzialny za napęd i hamowanie, jezeli jest wytarty a można to sprawdzić np palcem czy są głębokie rowki kwalifikuje sie do wymiany. jeżeili hamulec łąpie po kilku ruchach w tył moim zdaniem winne sa wałki ktore sie mocno zużywają jak nie są dobrej jakości.
Mod Team Pixon Napisano 15 Marca 2012 Autor Mod Team Napisano 15 Marca 2012 W weekend będę miał więcej czasu to ja rozbiorę i zobaczę co dokładnie tam się popsuło lub zużyło.
tobike Napisano 15 Marca 2012 Napisano 15 Marca 2012 smarowanie olejem odpada, tylko smar stały i to tylko w miejscu wianków i delikatnie wałków, ja też delikatnie smarowałem ten element wewnątrz "szczęk hamulcowych" i przeniesienie napędu z tego elementu nad wałkami.
Mod Team Puklus Napisano 15 Marca 2012 Mod Team Napisano 15 Marca 2012 Ja ograniczałem sie tylko do oleju, rowery mają mocno ponad 20 lat ciągle cieszą sie świetnym zdrowiem ( może poza wizualnym) .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.