Skocz do zawartości

[piasta]jednobiegowa, torpedo - naprawa


Pixon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Witam

 

Mam prośbę mógłby mi ktoś pomóc w przeserwisowaniu takiej piasty. Jest to najprostsze torpedo, bez zadnych wbudwanych wewnątrz przerzutek. Problem/usterka w niej jest taka, że hamulec nie łapie od razu. W drugą stronę po hamowaniu też od razu się nie zazębia i jest taki luz roboczy do momentu aż się zazębi i jest przekazywany napęd.

Wiem, że w kazdej takiej piaście jest jakiś luz roboczy, ale nie ćwierć obrotu korby. Sprawdzałem w nowych piastach czegoś takiego nie ma i jest on znacznie mniejszy. Jakieś propozycje?

  • Mod Team
Napisano

Hmm to ze odrazy nie łapią pedały prawdopodobnie spowodowane jest tym ze wałeczki sie przykleiły, to powinno byś jedynie zmoczone w oleju i to rzadkim. co do elementu hamującego, wiem ze po dokładnym wykąpaniu w ropie i rozpuszczalnikach poskładaniu mechanizmu smarując jedynie to co trzeba czyli łozyska i lekko wałki hamulec chwytał jak żyleta.

 

Ale to też zależy od danego tego dżinksa, wiem ze miałem jeden taki oc nie chciał hamować i już a wyglądął ok. Po wymianie na inny było ok. Sprawdzałeś czy bęben nie ejst jakoś za bardzo wytarty ?? Może obrót koła by pomógł ?

  • Mod Team
Napisano

Problem jest taki, że ja jestem początkujący jeżeli chodzi o serwis tego rodzaju piast. Nie wiem co mam rozumieć pod pojęciem bęben. Spróbuję najpierw wymyć te części w jakimś rozpuszczalniku, a następnie posmarować jakimś olejem.

Napisano

Jak dobrze pamiętam to ten te wałeczki są odpowiedzialne za hamowanie, warto je przeczyścić w razie czego wymienić

1C6F1B2A-090A-400F-997D-F9AB8417631C.JPEG

  • Mod Team
Napisano

Ok było od razu napisać ze jesteś ciemna masa w torpedo :D Wyżej podany element to element zazębiający - napędowy i hamujący. Napędzą wałki, przy hamowaniu wałki chowają sie a mechanizm rozpiera na tej krzywce co widać na rysunku u góry. Do niego dołączony jest podobny element który podczas rozpychania rozszerza sie i hamuje o będen.

 

Bębnem tutaj nazywamy korpus piasty. jego stan wewnętrzny jest odpowiedzialny za napęd i hamowanie, jezeli jest wytarty a można to sprawdzić np palcem czy są głębokie rowki kwalifikuje sie do wymiany. jeżeili hamulec łąpie po kilku ruchach w tył moim zdaniem winne sa wałki ktore sie mocno zużywają jak nie są dobrej jakości.

  • Mod Team
Napisano

W weekend będę miał więcej czasu to ja rozbiorę i zobaczę co dokładnie tam się popsuło lub zużyło.

Napisano

smarowanie olejem odpada, tylko smar stały i to tylko w miejscu wianków i delikatnie wałków, ja też delikatnie smarowałem ten element wewnątrz "szczęk hamulcowych" i przeniesienie napędu z tego elementu nad wałkami.

  • Mod Team
Napisano

Ja ograniczałem sie tylko do oleju, rowery mają mocno ponad 20 lat ciągle cieszą sie świetnym zdrowiem ( może poza wizualnym) .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...