Kabanos Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Cześć.! Czy ta : http://rowerowysklep...l_212_7246.html rama jest rozsądnym cenowo zakupem, jeśli chcę się przesiąść z hardtaila na fulla.? Jaki damper w rozsądnej cenie powinienem do niej dobrać.? A i czy montaż na niej osprzętu z grupy slx nie wydaje się wam zbyt niskiej klasy, w porównaniu do ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitof26 Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Powiem może trochę o SLX najlepiej jak kupisz korbę SLX a z tyłu przerzutkę XT 2012 i przód SLX. Ale SLX ma już prototyp osprzętu na rok 2012\2013r,gdzie przerzutka i korba będą mieć odmieniony wygląd. Tył będzie lepszy od shimano XT 2012r. SLX będzie miała wtedy system jak w XTR na 2012\2013r. Więc ja na twoim miejscu bym się wstrzymał i poczekał do maja\czerwiec bo w tym czasie ma się pokazać SLX na 2012\2013 w Polsce i bym kupił ten model. Masz link do tego nowego osprzętu Shimano SLX 2013 | ESMTB.com - Tu web biker Co do dampera to ile ważysz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanos Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Graty będę przekładał z aktualnego roweru: osprzęt slx, tarczowe avidy bb7, tymczasowo na przód rst gila, koła na podzespołach dartmoora i szprychach dtswiss. Ważę ok. 90 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Waga nie ma znaczenia, bo po to stosuje się odpowiednie sprężyny lub sprężynę powietrzną, żeby to wyregulować. Dodatkowo, do tej ramy potrzebny jest damper LRS, wiele tego nie ma. Specialized, German, bodajże X-Fusion był w Centurionach. Narobisz sobie problemów kupując tę ramę. Prawdę powiedziawszy to tylko ta Gila razi w oczy. Ale raziłaby w każdym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanos Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 To jaką ramę amortyzowaną byście polecali, poniżej 3 tysięcy razem z damperem.? Mam ok. 190cm wzrostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Ram jest sporo, z takim budżetem można już trochę pogrzebać. Niestety (albo raczej stety) istnieje też wiele pomysłów na zawieszenie, a każdy ma swoje preferencje. To też utrudnia wybór. Sam niestety nie pomogę, nie siedzę tak głęboko w ramach. 1. Zastosowanie, skok zawieszenia? 2. Interesuje Cię określony system zawieszenia lub bardziej lubisz/nie lubisz którejś firmy? (osobiście nie kupiłbym nowego Gianta, tak na przykład) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanos Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Bardzo podobają mi się spec'i . Generalnie jeżdżę dużo po lesie. Planuję częstsze wyjazdy w góry. Lubię wszelkiego rodzaju nietypowe, rzadko spotykane rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Cześć.! Czy ta : http://rowerowysklep...l_212_7246.html rama jest rozsądnym cenowo zakupem, jeśli chcę się przesiąść z hardtaila na fulla.? Jaki damper w rozsądnej cenie powinienem do niej dobrać.? Rama może i w rozsądnej cenie, tylko zapomnij o zakupie dampera, a przynajmniej o zakupie w rozsądnej cenie ... Chcesz fulla, w tym samym sklepie dostaniesz taką ramę , a damper będzie o wiele łatwiej dopasować, przyjemnosć z jazdy będzie nie mniejsza : http://rowerowysklep.pl/czesci-ramy-ramy-mtb-rama-specialized-fsr-xc-pro-team-red-07-o_l_216_7250.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kabanos Napisano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 To w takim razie jaki damper do niej dobrać? Właściwie chodziłoby mi również o przedni amortyzator, tak, aby całość zmieściła się w 3000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Damper RS 3.1 , ponieważ jednak orginalny ma 177 mm długości i 40 mm skoku, a RS ma 190 mm i 50 mm skoku trzeba by ustawić większy SAG. ROCK SHOX MC 3.1 - wymont. z nowego roweru 190 mm (2195919378) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Do tego jakiś amor o skoku 100 mm, np. taki amor : Velo | Wyprzedaż | Części i akcesoria | Manitou | Drake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Co rozumiesz przez częstsze wypady w góry, jak często? Skoro nie masz ciśnienia na zawody, radzę jakiegoś ścieżkowca ze skokiem 120mm. Choć jeśli tych gór miałoby być faktycznie dużo, można pomyśleć nawet o 140mm. Ale tyle już trochę przeszkadza na codzień. Nie polecam niestandardowych rozwiązań. Są czasem fajne, ładnie działają, ale gdy przychodzi naprawić taką uszkodzoną część... podziękuję. @Obes. FSRxc ze 125mm skoku? Oj nie, nie kombinujmy. Jaki większy SAG? Zakładając 20% w przypadku tłoka 40mm, żeby uzyskać to samo na 50mm, trzeba już 35%. Druga sprawa, FSR (czy ogólnie zawieszenia z Horst Linkiem) i pompowanie to norma, wiesz jak to będzie wyglądało przy takim ustawieniu? Za miękko, za dużo dobijania, męczarnia na podjazdach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Dobrze, jest inny sposób, trzeba kupić damper o długości 165 mm taki sam model, do tego który podałem trzeba by : Rock Shox MC 3.3 165mm (2190476966) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Następnie przełożyć tłok z dłuższego do krótszego, i otrzymujemy damper o długości 180 mm i odpowiednim skoku pasujący do tej ramy, niestety wychodzi to drożej, w każdym bądź razie da się tak zrobić, żeby nie było wątpliwości. Można też założyć amor o skoku 120 mm, rama da sobie radę a geometria będzie zachowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 To bez sensu, jeżeli faktycznie jest to nawet wykonalne. Za drogo wychodzi. Lepiej kupić coś z "normalnymi" wymiarami i zaprojektowane już pod docelowy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 12 Marca 2012 Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 A to już zależy co kto lubi, zmianę tłoka można wykonać mniejszym kosztem, to zależy tylko od chęci i poświęconego czasu, czy lepiej kuopić coś "normalnego" to sprawa względna , dla jednego warto, a inny wolał by dopasować damper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.