bobo100 Napisano 10 Marca 2012 Napisano 10 Marca 2012 Na wstępie chciałbym wszystkich powitać Szukam takiego roweru ponieważ planuję start w zawodach MTB. Dotychczas cały czas jeździłem na szosie, jednak większy mając MTB ma się więcej możliwości, jeżeli chodzi np. o starty w zawodach. Dodatkowo trochę różnorodności w treningu się przyda Rower do jazdy ciut więcej niż amatorskiej, jeżeli takie pojęcie w ogóle istnieje. Tematyka szosowa jest mi bdb znana, jednak w kwestii MTB nie jest orłem. Liczę na Waszą pomoc Szczególnie zależy mi na tym, aby rower miał typową sportową geometrię, w miarę dobry amortyzator i hamulce. Wiem, cudów nie będzie, ale może chociaż coś z tego będzie miał mój przyszły bike. Nie za bardzo wiem jaka rama byłaby idealna na moje warunki: 185 cm i <75 kg. Jaka rama byłaby najlepsza? Marka roweru ma tutaj drugorzędne znaczenie. Liczy się osprzęt. Rower nie musi być kupiony w PL. Jeżeli znacie jakieś dobre zagraniczne sklepy, gdzie są promocje zawsze można je rozważyć. Jedyne co znalazłem to te 2 rowery na początek : http://www.decathlon...2011-173280586/ http://www.rowerzyst...xpert-2011.html Pozdrawiam
Obes Napisano 10 Marca 2012 Napisano 10 Marca 2012 Jeśli chodzi o geometrię to bardziej sportową ma Unibike (praktycznie to samo co Scott Scale), Rockrider tjest nieco bardziej turystyczny. Rozmiar L Rockridera jest dla ciebie na styk, a XL nieco za duży, 19" Unibike jest akurat dl ciebie, ale pozycja będzie sporytowa, wyciągnięta. Klasą osprzętu praktycznie sie nie różnią, tyle, że jeden ma osprzęt SRAM a drugo Shimano .
bobo100 Napisano 11 Marca 2012 Autor Napisano 11 Marca 2012 Spotkałem jeszcze ten rower: http://www.univega.com/en/bikes/models-2012/category/hardtail-3/model/alpina-ht-550-3.html Czy jest to dobra propozycja, jeżeli chodzi o geometrię i osprzęt? Czy rozmiar L byłby odpowiedni?
Basiq Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Zdecydowanie polecił bym Unibike... przede wszystkim ze względu na geometrię która jest typowo sportowa - jedyne co można mu zarzucić to brak powietrznego widelca (fajnie by było gdybyś poczytał czy ta Tora nie będzie dla Ciebie za twarda), np. takiego jak jest w Rockiderze. Natomiast widelec w Uniwedze mało ma wspólnego z skuteczną amortyzacją, w szczególności u osób ważących poniżej 85kg więc z marszu bym go odrzucił - również ze względu na geo. Porównanie osprzętu w dwóch pozostałych to shimano vs. sram - jedno i drugie na podobnym poziomie mające swoich zwolenników (które lepsze lepiej nie pytać). Co do hamulców i jedne i drugie to dobre rozwiązanie, jednakże to w Uni może okazać się mniej awaryjne (o elixirach można przeczytać naprawdę różne historie).
MokryxD Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Może trochę się wygłupię, ale gdzie powinien być zawór do pompowania Recona? Wczoraj byłem w Decatchlonie i nie widziałem na lewej goleni rozpiski nt ciśnienia oraz nie widziałem jakiegokolwiek zaworu. Po prawej linka do PopLocka, po lewej regulacja napięcia wstępnego i na prawym dole szybkość powrotu.
Obes Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 A nie jest to amor sprężynowy ?, bo na 99,9 właśnie tak jest ...
Basiq Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Nawet na 100% tak jest... moje przeoczenie- tk oznacza sprężynę...
Obes Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 TK nie oznacza sprężyny tylko TurnKey czyli sposób ustawienia blokady tłumienia. po lewej regulacja napięcia wstępnego To jest regulacja napięcia sprężyny, w modelach powietrznych to samo uzyskuje się poprzez zmianę ciśnienia.
MokryxD Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Czyli wszystko wyjaśnione. Jeździłem wczoraj trochę na RR 8.1 i całkiem przyzwoicie to wszystko działa.
bobo100 Napisano 11 Marca 2012 Autor Napisano 11 Marca 2012 Kurczę, czegoś nie rozumiem, choć bardzo się staram;/ Tak przejrzałem sobie kilka stron, w tym bikekatolog w celu sprawdzenia geometrii ramy itd. Jak patrzę na geometrię Scott Scale to ma takie kąt główki 70, ten drugi 73,5. A jak patrzę na Unibike to ma kąt główki 70 i ten drugi też w tych okolicach. Univega ma kąty jak Scott, resztę jest mi dość ciężko porównać, bo nie ma takiego fajnego zestawienia, przynajmniej nie znalazłem. Więc niech ktoś mi wytłumaczy na jakiej podstawie to porównanie, że geometria zbliżona? Wiem, że liczą się inne wymiary, ale nigdy nie miałem z tym do czynienia więc pytam. Tak przez przypadek podczas szukania info na temat geometrii napotkałem na informacje o tym, że Unibike 2012 ma taki sam amor jak ten rower Uniwega. Czyli rozumiem, (pomijam aspekt cenowy), że model nowszy jest gorszy od tego 2011, w kontekście amortyzatora? Jeżeli się mylę, bo tych oznaczeń trochę jest to zwracam honor. Ja w sprawie amortyzatorów jestem kompletnie zielony, jedynie na czym jeździłem to taki zwykły rower komunijny. Tego to raczej amortyzatorem nazwać nie można. Tak naciskam na Univegę, bo mogę go dostać nie przekraczając budżetu, ale jeżeli nie warto to chyba zostanę przy Unibike Z góry dziękuję za wyjaśnienia.
Basiq Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Jeśli chodzi o geometrię to podstawowymi aspektami jest odpowiednia proporcja długość podsiodłówki w stosunku do górnej rury efektywnie (w poziomie) i kąt podsiodłówki. Uni i Scott mają podobne kąty - zwróć uwagę, że Unibike ma podany kąt do tylnego trójkąta a nie do płaszczyzny, co w efekcie da podobną wartość - kąt ten ma pływ na kadencję (im kąt łagodniejszy, rower będzie zachęcał do jazdy na wyższej kadencji). Długa górna rura pozwala przyjąć pochyloną, sportową pozycję. Kolejnymi parametrami są kąt główki - im bardziej płaski, tym lepiej rower jedzie prosto na płaskim oraz z górki i mniej myszkuje na podjazdach. Baza kół (odległość między osiami) wpływa na stabilność prowadzenia roweru. Można również zwracać uwagę na offset suportu dzięki któremu możemy przypuszczać jaki będzie środek ciężkości roweru (ale to wcale nie musi być pewnik)
Obes Napisano 11 Marca 2012 Napisano 11 Marca 2012 Zapomniałeś o linii łańcucha (czyli długość tylnych widełek) co ma wpływ na prowadzenie roweru w zakrętach i docisk tylnego koła, zarówno Scott jak i Uni mają 420 mm.
bobo100 Napisano 12 Marca 2012 Autor Napisano 12 Marca 2012 Dzięki za wyjaśnienie. Trochę poczytałem i więcej stało się jasne. Tylko jest taki problem, że tego roweru już nie ma do kupienia w tak przystępnej cenie.
bobo100 Napisano 17 Marca 2012 Autor Napisano 17 Marca 2012 A gdyby zdecydować się na Krossa A8 z 2011 roku? Jest to dobra opcja? Na plus zasługuje waga i może amortyzator, choć dokładnie na tym się nie znam. I do mojego wzrostu rama 20 cali byłby odpowiednia?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.