Qr3ak Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Pęknięta rama cr-mo na spawie w okolicy suportu, czym to zespawać, mosiądzem a może migomat wystarczy. Jakieś propozycje. Jest to na razie mała rysa, szczelina. Czy jest sens to naprawiać, bo rower dostaje nieźle po dupie. Stara rama Marina.
Grand231 Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Jeżeli dostaje ostro to nie ma sensu bo chodzi tutaj o twoje bezpieczeństwo, do spokojnych przejażdżek spawanie pewnie załatwiło by sprawę ale do mocniejszych zastosowań bałbym się jeździć na pospawanej ramie.
elton29 Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Pospawać idzie nawet migomatem:) Wszystko zależy od "fachowca"bo da sie to zrobić dobrze np.TIG-em, można w tym miejcu jeszcze wspawać jakiś wspornik, dopuki nie dasz tego do zrobienia to powinieneś końiec pęknięcia rozwiercić wiertłem 3 np. w ten sposób pęknięcie nie będzie się powiększało.
Mod Team anarchy Napisano 8 Marca 2012 Mod Team Napisano 8 Marca 2012 Serwus Wiele zależy od... 1.która rura puściła 2.jaki to model Marina 3.czy jesteś do niego bardzo przywiązany i warto bawić się w naprawy (żeby nie było - sam jestem zwolennikiem stali, miałem w życiu marina Pine M. który strzelił w dolnych widłach) Jeśli - jak piszesz - rower dostaje ostro w d... a pęknięcie wynika także z długiego działania korozji od wewnątrz (okolice suportu to miejsce chyba najbardziej narażone na korozję od środka) zwykłe spawanie nie pomoże (jeśli to wysoki model Marina to w ogóle grubość ścianki jest minimalna i TIG mógłby ją tylko "przepalić"). Ja miałem raz podobne pęknięcie ale góra podsiodłowej czyli miejsce obciążone sztycą-dałem do warsztatu Rychtarskiego-wstawili rurkę-tulejkę, która "opasała" starą rurę-jest to tak mocne, że pewnie cały rower w końcu kiedyś coś zeżre a ta rurka zostanie Jeżeli odpowiedź na powyższy pkt.3 brzmi "to całe moje życie" -może warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. pozdRower
Qr3ak Napisano 8 Marca 2012 Autor Napisano 8 Marca 2012 Nawiercenia już zrobione, tylko zastanawiam się czy to już nie występuje tzw zmęczenie materiału i po spawaniu poprzez zmiany temperatury rama może pęknąć w innym miejscu i to z wielkim hukiem. Koleś na tym skacze na rynnie i się upiera, żeby na ten sezon jeszcze zespawać. Ja mu tłumaczyłem, że kości się dłużej zrastają ale uparty. Kurde ja mu zespawam będzie wypadek i będzie na mnie, że źle zrobiłem. Jeszce jest możliwość wspawania przeciętej rury na pół w to miejsce tylko nie wiem czy w miejscu spawu nie pęknie. Czyli bym odcinek tej rury dopasował do rury suportowej i ponawiercał ją w celu spawania punktowego to może materiału tak nie przegrzeje. Z drugiej strony taka naprawa wyjdzie za wysoko z kosztami i nie wiem czy ma to sens.
Mod Team anarchy Napisano 8 Marca 2012 Mod Team Napisano 8 Marca 2012 Pomysł z połówką jak najlepszy- pytanie czy nie lepiej to tradycyjnie lutować na mosiądz w takim razie. Te ramki Marina (szczególnie modele z lat 90) były naprawdę delikatne.
Qr3ak Napisano 8 Marca 2012 Autor Napisano 8 Marca 2012 I właśnie chyba najlepiej wyjdzie lutowanie, bo te rurki takie jak papier cienki w środku idą takie struny jak w niektórych columbusach.
Tofi Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Pęknięta rama cr-mo na spawie w okolicy suportu o lutowaniu zapomnij, lut nie wytrzyma takich obciążeń CrMo dużo mi nie mówi, ale jeżeli oddasz do spawania, to upewnij się, że spawacz będzie miał drut przeznaczony właśnie do tego gatunku stali (podejrzewam, że dobry będzie zwykły drut do stali 314, jest on w miarę uniwersalny jeśli chodzi o stal chromoniklową więc do CrMo powinien się nadać). Spawacza szukaj w zakładach produkujących balustrady ze stali nierdzewnej (używają TIG, będą mieli dobry drut i potrafią spawać cienkie rury). Trochę nie rozumiem tych obaw, o korzystanie z roweru który był spawany. Nanobotów jeszcze nie wymyślono i rowery jak na razie się spawa. Osłabienia materiału nie masz się co obawiać jeżeli pospawa ci ją fachowiec, bo: a) TIG przetopi cały materiał; fachowiec nie przegrzeje materiału. Najważniejsze, to oczyścić okolicę spawu z farby, rdzy i resztek smarów. Pamiętaj żeby to zrobić samemu papierem ściernym, jeżeli nie chcesz mieć uszczerbku materiału w tej okolicy (w zakładzie użyją szlifierki, a rura jest i tak już cienka). MAGiem się nawet da to pospawać (w zasadzie to tak się spawa ramy w fabrykach). Przed spawaniem dobrze by było unieruchomić ramę, żeby się nie okazało po spawaniu że z ramy zrobił Ci się precel. Trochę przesadzam, ale każdy spawacz będzie wiedział gdzie i jak powygina ramę. Dobry spawacz ją przykręci ściskami do stołu lub jakiś kątowników, a taki któremu nie zależy, to tylko przeciągnie spaw i wróci do swojej roboty.
elton29 Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Przedstaw kolesiowi kilka opcji i niech sam zdecyduje, no gdyby właśnie ten wspornik był ażurowy to tak jak piszesz mozna go punktowo przyspawać,będzie sztywno i sie rama nie przegrzeje.
Qr3ak Napisano 8 Marca 2012 Autor Napisano 8 Marca 2012 Zrobiliśmy tak, że z rur cr-mo wykonaliśmy mufę na rurę dolną i suport. Została ona przecieta na pół i taka nakładka wspawana na mosiądz. według mnie powinno być dobrze. Ale jak koleś przyjdzie to nie biorę żadnej odpowiedzialności za to i na papierku się ma podpisać. No w końcu tacy riderzy to ich stać na nową ramę do treningu, ale nie kase od sponsorów lepiej wydać na napoje energetyczne (czytaj piwo i laski i w dupach się przewraca). Sorry ale na dzisiaj mam już po dziurki w nosie nowych klientów idę do domu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.