YgreK Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Witam. Otóż ostatnio zakupiłem rower. Jest on bardzo agresywny, co mi się w nim podoba - startuje w XC i w Maratonach. Dzisiaj podczas treningu zauważyłem jednak pewien problem. Roweru praktycznie nie da się prowadzić bez trzymanki.. Od razu po puszczeniu kierownicy zaczyna nerwowo skręcać i takie tam podobne. Da temu jakoś zaradzić sprzętowo, czy potrzebna jest jeszcze wprawa? Pozdrawiam P.s Dodam, że na innych rowerach nie mam żadnych problemów z jazdą bez trzymanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Może za mocno ściśnięte stery? Miałem kiedyś coś takiego, jadąc bez trzymanki kierownica miała zbyt duży opór przez co balansując ciałem zamiast ustawiać ją na wprost, ustawiało się raz w lewo raz w prawo i była jazda wężykiem. Za to jadąc normalnie zwiększonego oporu nie czułem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 sprawdź czy koła zostawiają jeden ślad, czy kierownica, siodełko itp sa na pewno prosto ustawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Przy agresywnej geo i wysoko położonym środku ciężkości to normalne. Ale idzie wyćwiczyć, tak jak stójkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 mogą tarcze trzeć i przez to przednie koło drży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gumis0303A2 Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Są dwie opcje, stery za mocno ściśnięte (już wyżej wspomniane) i kiera się blokuje przy balansie ciałem, albo masz złą technikę. Jeśli ma się dobrze opanowaną taką jazdę, to żadne drgania od tarczy nie nie spowodują, że stracisz równowagę, tym bardziej, że bez rąk na kierownicy można pokonać nawet spore wertepy, zjechać z krawężnika dosyć wysokiego, a nawet wjechać na mniejszy, ale trzeba to sobie wyćwiczyć Znając swoje możliwości może jedynie zaskoczyć silny podmuch wiatru przynajmniej w moim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 7 Marca 2012 Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Mi kiedys rower wpadl w takie wibracje ze malo zebow nie stracilem, okazalo sie to przez przedni blotnik ktory sie kolebotal...ale to chyba nie rozwiazuje Twojego problemu? Sol ma racje ze bedzie ciezej na takim bajku hasac bez lap na kierce, reszta to kwestia treningu i wprawy na, oczywiscie, poprawnie dzialajacym sprzecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Jest jeszcze opcja opon, jak ja założę do swojego pędziwiatra Kendy K816 to też jeżdżę ruchem popromiloliniowym.Natomiast jak założone są klasyczna Atb i Kenda Kraze to można jechać i jechać bez rąk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikodem Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 obstawiam problem ze sterami wybita miska, za mocno skręcone itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Obstawiam krzywo ustawioną kierownicę i/lub siodełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Krzywo ustawione kierownica i/lub siodełko raczej nie mają wpływu na prostoliniowe prowadzenie "bez trzymanki".Balansowanie ciałem niweluje te błędy a nie sądzę że są one znaczne skoro rower jest eksploatowany sukcesywnie. Zdecydowanie pobawiłbym się ze sterami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 14 Marca 2012 Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Wystarczy kierownica lekko przesunięta w jedną ze stron lub małe odchylenie siodełka i już będzie nas znosić. Miałem tak u siebie z siodełkiem. Po ponownym ustawieniu jest idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Marca 2012 Wtedy znosi na jedną stronę a autor pisze o jeździe wężykiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YgreK Napisano 15 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Nawet nie jadę. Kierka ustawiona prosto zraz po puszczeniu idzie na bok. Stery nie są mocno zaciśnięte.. Odkręciłem je trochę i top cap już latał. Więc stery odpadają. Sprawdzę jeszcze ustawienie kierki. Siodełko na pewno dobrze. Ja myślę, że to jest wina geometrii roweru i wysoko podniesionego siodełka... Ale z czasem chyba się wyuczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 ...a wlasnie przyszlo mi do glowy: sprawdziles kola czy sa wycentrowane? Tzn. czy nie sa zaplecione "asymetrycznie", jakby bardziej na lewo lub prawo i rower zostawia dwa slady..? Wydaje mi sie ze to rowniez mogloby wplynac na skrecanie...a w ktora strone Ci rower znosi? Mnie kiedys bujalo do prawej bardzo, na chlopski rozum pomyslalem ze to dlatego ze wiecej badziewia jest po tej stronie(korba, kaseta, przerzutki). Zauwazylem ze na singlu musze mniej sie wychylac zeby skorygowac przeciwwage, a moze po prostu inne geo robi najwieksza roznice? Hmmm...(drapie sie w leb) POZDRo-:ver Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 15 Marca 2012 Udostępnij Napisano 15 Marca 2012 Ja myślę, że to jest wina geometrii roweru i wysoko podniesionego siodełka Mam ten sam problem i takie same wnioski, ster to już ze trzy razy rozkręcałem i smarowałem, kasowałem luzy itp i nic. Dopiero potem na to wpadłem. Trzeba pokombinować z ustawieniami, które są dostosowane do wygodnej i efektywnej jazdy a nie do jazdy bez trzymanki, lub po prostu nauczyć się od nowa jeździć bez rąk i będzie git sam jestem w trakcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.