Skocz do zawartości

[rower] MTB +/- 2000 zł


mietek95

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemanko,

myślę nad zakupem nowego roweru. Koszta ograniczone są do maksymalnie 2200 złotych. Oczywiście lepiej dla mnie jak będzie on tańszy bo i tak naginam już granicę :) Rower potrzebny mi będzie głównie do jazdy po lesie, po większych wybojach i czasem po mieście. Mam 185cm wzrostu przy 68kg wagi. Zastanawiałem się głownie nad jakimś 29 calowcem, w sklepie pokazali mi Author Dexter 29. Z góry uprzedzam że nie znam się na osprzęcie. Chciałbym żeby mój nowy rower miał hamulce hydrauliczne. Mam kilka swoich typów: Kross Level A3, Merida Matts 40-D, Cube Aim Disc no i jeszcze jeden 29er: Giant Talon 29er 2.

Pomóżcie mi co mam kupić :)

Napisano

Cube Analog Disc 2012

 

Mysle, ze to ciekawa pozycja.. sam ostatnio dlugo szukalem roweru i to jeden z moich faworytow, ale zdecydowalem sie na wersje bez hydraulikow bo nie potrzebowalem ich (jazda reakreacyjna, glownie miasto), rowniez Analoga..

 

Cena w Ski team chyba 2499zl + mozna dogadac sie na 10% znizke wiec trzyma Twoj duzet :)

Napisano

Rower nie jest zły. Przeglądnąłem kilka forów i bardzo dużo osób nie przepada za firmą Cube i jej nie polecają. Ja na razie jestem bezstronny lecz dalej nie wiem co kupić. Zastanawiam się czy rower na 29" kołach jest mi naprawdę potrzebny, w sumie nie jestem aż tak wysoki. Mógłby mi ktoś pomóc coś wybrać? :)

Napisano
bardzo dużo osób nie przepada za firmą Cube i jej nie polecają.

A jakie wady mają?

Rowery Cube mają krótkie ramy,dopasowane do typowego Niemca.Trzeba się przymierzyć chociaż do jednego modelu tego producenta,to będziesz wiedział o co chodzi.To dobra marka.

Napisano

Geometria ram CUBE świetnie się sprawdza dla ludzi, którzy chcą jeździć rekreacyjnie :) Technicznie są to dobre rowery tylko mało sportowe ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dobra, ja osobiście nie mam nic do rowerów CUBE. Ale dalej mi nie pomogliście w wyborze. Nie miałem ostatnio czasu żeby odpisać. Przeglądnąłem parę sklepów i zakończyłem swoją eksplorację na dwóch rowerach, a mianowicie: CUBE Analog 29 i Giant Talon 29er 2. Gdybyście mogli mi porównać który będzie lepszym wyborem jeżeli chodzi o osprzęt :)

 

Pierwszy z nich który podoba mi się bardziej: CUBE Analog 29

 

Widelec/ amortyzator Suntour XCM 29 Lockout 100mm

Manetki Shimano

Przerzutka przód Shimano SLX FD-M661 Direct Mount, 9-speed

Przerzutka tył Shimano Deore RD-M592 Shadow

Kaseta/ wolnobieg b.d.

Korbowód Shimano FC-M430 44x32x22T, 175mm, 3x9 speed

Pedały Fasten Alu

Hamulce Shimano BR-M445 hydr. discbrake(160/160mm)

Piasta przód Shimano HB-RM66 Disc

Piasta tył Shimano FH-RM66 Disc

Obręcze RFR ZX24 29

Szprychy DT Swiss Industry 2.0

Opony Schwalbe Rapid Rob Performance 29x2.25

Stery FSA No.10 semi-integrated

Mostek Easton EA30 Oversized

Kierownica Easton EA30 Lowriser Oversized

Chwyty CUBE Performance Grip

Siodło Scape Active 8

Sztyca Easton EA30 30,9mm

Waga 13,9 kg

Rama Alu Superlite AMF 6061 Double Butted, Agile Ride Geometry, Disc only

Hamulce Tarczowe hydrauliczne

Ilość biegów 30

 

 

No i Giant Talon 29er 2:

 

Widelec/ amortyzator SR SUNTOUR XCT 29", skok 100mm

Manetki SRAM X4, 3x8

Przerzutka przód SHIMANO Altus

Przerzutka tył SRAM X4

Kaseta/ wolnobieg SRAM PG820, 11-32, 8 biegów

Korbowód SR SUNTOUR XCT-V2, 42/32/22

Pedały Wellgo, nylonowe z metalową klatką

Hamulce TEKTRO Aquila, mechaniczne, tarczowe

Piasta przód GIANT S-Elite Disc

Piasta tył GIANT S-Elite Disc

Obręcze GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne

Szprychy Nierdzewne, stalowe, czarne

Opony KENDA Small Block Eight DTC 29x2.1"

Mostek GIANT Sport, 31.8, 70/90/100mm

Kierownica GIANT Sport, gięta, 31.8x650mm

Siodło GIANT Performance MTB

Sztyca GIANT Sport, 30.9x375

Rama GIANT AluxX, aluminiowa, technologia Fluid Form

Hamulce Tarczowe mechaniczne

Ilość biegów 24

 

Nie podoba mi się to że Giant ma hamulce tarczowe mechaniczne a nie hydrauliczne, i mniej biegów od CUBE'a ale to dlatego że ceny rowerów różnią się o 350 zł :) Resztę pozostawiam wam

Napisano

Rzeczywiście przy takim wzroście dziwnie to wygląda. Pewnie nie zauważyłeś ale oba rowery są na 29 calowych kołach ;) Chyba zdecyduję się na tego CUBEa. No chyba że ktoś ma porządny argument żebym kupił inny rower w tej cenie.

Napisano

Jakoś przez ostanie lata ludzie wyżsi jeździli na 26'' i nie było problemu.

Bardziej komiczne wydaje mi się wydawanie ponad 2 tys. na rower gdzie amortyzatorem jest XCM, a reszta sprzętu jest wartości nie większej niż 600zł.

Po ostatniej wygranej Nino Schurtera na kołach 27.5 za chwilę okażę się, że ludzie będą komicznie wyglądać na tak dużych kołach jak 29er.

Napisano

Zauważyłem, chciałem tylko Cię upewnić w przekonaniu, że to dobry wybór :) A ile ten Cube stoi?

 

Po ostatniej wygranej Nino Schurtera na kołach 27.5 za chwilę okażę się, że ludzie będą komicznie wyglądać na tak dużych kołach jak 29er.

 

Zależy o jakim wzroście. Duże koła nie są dla wszystkich. Już w niedalekiej przyszłości będziemy mieli do wyboru jeden model roweru na trzech rozmiarach kół... tego jestem pewien. Bo na dwóch to w sumie już są, co z tego, że się nazwą różnią, jak osprzęt właściwie ten sam. Przypuszczam, że ograniczy się rozmiarówkę, tzn w małych kołach odpadną duże rozmiary, a w dużych małe, ot taka wizja...

Napisano

Maja Włoszczowska ma 169cm i jeździ na 29er, ba wygrywa na nim zawody(na 26" pewnie też by wygrała). Wzrost, a rozmiar kół nie ma wielkiego znaczenia. Teoretycznie wyższy kolarz będzie miał lepszą pozycję na podjazdach i zjazdach.

Najważniejsza i tak pozostaje dobrze dobrana rama.

Moim zdaniem autor tematu spokojnie może brać 26" z dużo lepszymi komponentami niż przedstawione tu 29.

Napisano

Koła 29” są po pierwsze stabilniejsze od ich mniejszych braci. Jest to najbardziej zauważalne przy dużych prędkościach, kiedy nawet najmniejsze wytrącenie z równowagi koła może się źle skończyć. Druga sprawa – większe koło łatwiej pokonuje przeszkody terenowe. Po trzecie – 29er stawia mniejszy opór toczenia od roweru na 26” kołach. Po czwarte – powierzchnia styku opony z podłożem jest większa – co zwiększa bezpieczeństwo przy pokonywaniu zakrętów i jeździe po luźnym podłożu takim jak piasek, śnieg czy błoto.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...