Skocz do zawartości

[rower] Kross A6 czy A8 ? ;/


excubitor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem nowy na forum wiec może najpierw powiem pare słow o sobie ;)

Obecnie mieszkam we Wrocławiu (będzie juz z 12 lat). Na rowerku nie pomykałem konkretniej od ok 5-7 lat, ale czas najwyzszy to zmienic! Pochodze z okolic Krakowa i tam jako nastolatek sporo się najezdzilem a jest gdzie jezdzic tam oj jest (nie wiem jak w ololicy wro bo tu wszedzie płasko :( ) Lubię jezdzic po "terenie: -tj jak mam tylko wybór asfalt/scieżka wybiore zawsze to drugie (no chyba, ze lece na pysk ze zmeczenia); do tego uwielbiam tereny podrórskie (dla tego tak zasmucaja mnie płaskosci okołowrocławskie) ostre podjazdy i szybkie zjazdy najlepiej lasami itp; wiec z charekteru jazdy zdecydowanie wole terenowa zabawe.

 

Czas przejsc do rzeczy, a mianowicie nie wiem ktory model Krosa wybrac A6 czy A8; Gdybym mieszkał dalej w swojej rodowitej okolicy barłbym A8 bez zastanowienia (uważam, że tam wykorzystałbym jego potencjał) natomiast tutaj mam problem (wiec moze opinia Wrocławian bedzej najcenniejsza) - otoz na rowerku bede pomykła głownie weekendami i po pracy w tygodniu wiec raczej beda to bliskie okolice wrocławia, aż nie wyrobie się kondycyjnie, ale czasem bede tez chcial wypasc gdzies w nie tak znowu oddalone gorki (powiedzmy 1 weekend w miesiącu).

 

I teaz moje pytanie czy jest w takiej sytuacji (większa częsc jazdy tereny "polne" niemniej praktycznie płaskie) sens inwestowac w A8, czy w zupełnosci na poczatek styknie A6. Bo A6 to głównie słabszy osprzet i amortyzator - ale czy aby to nie wystarczy do takich rowerowych planow? Z czasem i ze zużyciem bede wymieniał częsci wiec przejscie na lepszy naped czy amortyzator jesli poczuje taka potrzebe nie powinno byc problemem, niemniej czy jest sens od razu pakowac sie w A8?

Dodam tylko od siebie ze kiedy ostrzej rowerowałem były to lata 90-te i miałem rower za 600 zl :D - mysle ze odpowiednik obecnych makrokaszow - tak był słaby a jednak dawałem rade :D

Nie jestem entuzjastą posiadania najlepszego sprzetu jaki jest w maim zakresie finansowym, ale raczej interesuje mnie zakup roweru który będzie dla mnie wystarczająco dobry - stad tak naprawdę jest to pytanie - czy na taki start z mozliwoscia przyszlej rozbudowy brac A6 czy A8. No i czy amor z A6 da rade "(czytałem np o RST gili ze cieknie i twardy i takie tam czy ten z A6 tez bedzie miał takie problemy?)

A i jeszcze jedno czy jak wezme A6 V-ki to potem mozna w miejsce v-ek jakos tam zainstalowac hamulce tarczowe czy wymaga to zmiany kół, ramy czy czegoś tam ? ;/

 

Dzięki za odpowiedź i sory za przydługi post :D

Napisano

hmm jak tak patrzę to nie mogę znaleźć w którym roczniku jest montowany RST , znalazłem a6 na v-kach z XCR -em i hmm osprzęt ma dobry bo przód Deore , tył SLX ( ten rowerek: http://www.kross.pl/pl/2011/mtb-xc/level-a6-v-brake ) i takiego krossa możesz dostać za 1900zł ( http://pmbike.home.pl/pl_PL/p/KROSS-LEVEL-A6-V-BRAKE-2011/157?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-03&utm_content=157#nclid=6545d7da49466f41c035022a135b76c4 ) a tutaj A8 ( http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a8-p-1398.html ) za 3300zł

obie przerzutki SLX , manetki SLX , hamulce hydrauliki Deore ale jednak jest duża różnica z amortyzatorem bo XCR ma się nijako do RC Recona

 

i jeszcze do twojego pytania to jakbyś chciał w tym a6 zmieniać na tarcze to niestety ale musisz oba koła zmienić , bo amor i rama ma miejsce na hamulce tarczowe ale jednak piasty trzeba będzie zmienić :/

Napisano

w sumie to chyba zależy na ile jesteś pewny sposobu w jaki bedziesz użytkował rower, jeżeli masz pewność że kupisz a8 i skorzystasz z 30% jego możliwości to czy ma sens płacić ponad tysiaka wiecej? Musisz gruntownie to przemyśleć też w sumie to przerabiam w tej chwili i pewien jestem tego że trzeba sobie dać trochę czasu na przemyślenia bo inaczej ja już np na gorąco zrobiłbym raczej kiepski interes:D

Napisano

O to własnie chodzi, bo jak sobie czytam i czytam, to wychodzi, że A8 to już taka niska półka na maratony a ja takowych jeździć nie przewiduję raczej. Chodzi mi głównie o bezawaryjny rowerek, na którym mogę bez obaw połykać lekki teren, troche poszaleć w górkach jak już w takowe trafię, ale ścigał się nie bedę i tutaj cenne sekundy na mecie nie są już tak cenne (mety nie będzie :D). O rowerek z, w miare, dobrym osprzętem i amorkiem, które nie będą się sypać od zaraz. No i chciałbym, żeby był to rower również na jesień i na lekką zimę - nie mam nic przeciwko katowaniu rowerku w zimie. Dodam jeszcze, że to co głównie "ciungnie" mnie do A8 to amortyzator, albowiem żywię bezpodstawne skąd inąd obawy, że ten z A6 2011 będzie się sypał lub lał olejem - a tego bym nie zdzierżył!

 

A co do miejsca gdzie zamierzam go kupić to mud seriws z cenami:

 

A6 "v" 2 tys

A6 dysk 2,4 tys

A8 3,3 tys

 

Rower zamierzam zakupić w przyszłym tygodniu (max w ciągu 2 najbliższych tygodni - ach ta pędząca wiosna), a ciągle mam wątpliwości, który model wybrać ;/

 

Za wszelki sugestie dziękuję i bezczelnie czekam następnych ;)

Napisano

A8 to juz wyscigowka. Fajny rower. Ja bym bral a8, mieszkam w gorkach. Natomiast porownojac xcr do recona.. Przepasc. Na pewno warto doplacic. Roznica jest duza a w cenie.. Nie taka wielka. Ale fakt faktem ze zebys wykorzystal potencjal a8 bedziesz musial robic dojazdowke do gor, w Twoim przypadku widze tylko blisko Sleze a do niej troszke masz km. Ja bym bral a8, zawsze znajdzie sie okazja do "pocisniecia" chociaz jak jezdzisz tylko weekendami.. Szkoda ze nie ma a7 w dobrej cenie.. Bylby fajny kompromis

 

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Napisano

jak chcesz skoczyć jeden weekend w miesiącu w góry, to spędzisz tam 12 weekendów...no może ze dwa CI odpadną z powodu śniegu. To dużo jeżdżenia w górach, warto A8, głównie z powodu widelca. ten xcr to gniot. Pzdr. :)

Napisano

Zgadzam się, A7 choć mega ładny - dla mnie najładniejszy ze wszystkich - nie wchodzi w grę;

 

Tak naprawdę to waham się między A6 "v" 2k a A8 3,3k. W poniedziełek idę się przymierzyć do ramy 18" (btw mam 175 cm wzarostu, dlugośc wewn. nogi 79 cm - to chyba ta 18-ka bedzie najlepsza) i zobaczymy w każdym razie pod koniec przyszłego tygodnia mam w planach już montować bryczkę :) Zobaczymy jak będzię, bo ciąglę się jeszcze waham :D

 

W sumie ten 1,3 tys można by spożytkowac na inne dobra doczesne, bo coś czuję, że A8 będzie się jednak u mnie marnować, ale jeszcze się zobaczy.

Napisano

Nie rozumiem co to znaczy marnować, A8 ma po prostu porządny osprzęt, żaden tam do ścigania wylightowany, solidny osprzęt z nie najgorzej działającym amortyzatorem dającym możliwość bezproblemowego dopasowania do wagi - czyli rower który kupisz i następnego dnia nie będziesz się zastanawiał co by tu zmienić ....

Napisano

normalnie może się marnować nie ma sensu kupować roweru którego nie bedzie się używać zgodnie z przeznaczeniem, po co bulić 1,3k złotych więcej skoro tańszy model starczy z nawiązką?? Jasne że można kupić sobie sprzęt który będzie wyposażony w slxy i amorek na wypasie ale po co skoro np XCRa nie jest się w stanie zajeździć w 3 lata??:D

Napisano

Też nigdy nie zrozumiem, niewykorzystasz, zmarnuje, za dobry, po co Ci, etc... Panowie to nie maszyna do DH. A8 w sumie w ogóle szału nie robi, zwykły w miarę solidny rower.

Napisano

normalnie może się marnować nie ma sensu kupować roweru którego nie bedzie się używać zgodnie z przeznaczeniem, po co bulić 1,3k złotych więcej skoro tańszy model starczy z nawiązką?? :D

Jak to niezgodnie z przeznaczeniem, skoro chce nim jeździć w terenie ? a ten rower do tego jest stworzony, żeby bez problemów poruszać się w terenie, bez szału bo tam nie ma jakiegoś super osprzętu, po prostu można nim jeździć w terenie bez kompleksów .

A może ma jeździć A6 i zastanawiać się - dlaczego nie nie mogę ustawić amortyzatora tak żeby mi pasował :blink:

Napisano

a6 też się da a 1,3 piechotą nie chodzi. Ja tam jestem zdania ze nie ma się co napalać na coś lepszego jeżeli to "gorsze" spokojnie ci wystarczy trzeba tylko umieć odpowiedzieć sobie na to pytanie bez ściemniania:P

Napisano

Bo Ty jesteś zwolennikiem dziadostwa, albo zazdrościsz , sam nie wiem ... rower kupuje się po to żeby mieć przyjemniść z jazdy a nie po to żeby zaoszczędzić .

Wiesz kto powiedział :

"Nie jestem wystarczająco bogaty żeby kupować tanie rzeczy" ?

Napisano

tak zazdrość mnie normalnie zżera a w ogóle mam nadzieję ze jak kupi a8 to złamie ramę przy pierwszej okazji. Jaj wg ciebie a6 to dziadostwo to ok napisz o tym w dziale z makrokeszem bo to przecież syf...

 

ta to niech weźmie kredyt na hipotekę i kupi taki za 12 tysi bo w porównaniu do niego te a8 to przecież padło, nie widzisz niedorzeczności takich stwierdzeń??

Napisano

ja widzę koledzy mają problemy ze zrozumieniem słowa pisanego:D nie napisałem że to strata kasy i lepiej ja przepić a tylko tyle że jeżeli osprzęt krossa a6 i możliwości które on daje wystarczają do zaspokojenia potrzeb użytkownika to dla mnie wydawanie 1,3k złotych więcej na droższy sprzęt mija się z celem, i wystarczy sobie odpowiedzieć na pytanie czy tak jest czy nie. Jeżeli nie bierzemy a8 jeżeli tak a6.

 

tą wstawką o cenie kół próbowałeś wielu z nas którzy jeżdżą na sprzęcie za 2k pokazać jakim plebsem jesteśmy czy tylko chcesz się dowartościować??

Napisano

Próbowałem powiedzieć że cena nie jest wyznacznikiem niczego... Mój rower nawet nie widział zawodów w TV, jest wykorzystywany "rekreacyjnie" ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...