Skocz do zawartości

[rower] Do ok.4000zł , lekki, uniwersalny - skladac czy nie?


sali128

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

 

Planuje zakupic rower MTB do około 4000zł. Od jakiegoś czasu zastanawiam się i przeglądam oferty. Rowerem bede jezdził głównie po lasach jednak czasami po asfalcie też. Ważną dla mnie cechą jest waga roweru.

Chciałbym, aby miał amortyzowany przedni widelec. Zastanawiam sie nad różnymi opcjami: rower z allegro - używany, nowy lub składaka. Zastanawałem się nad firmą i myśle, że warte uwagi są:

 

-Kellys ( miałem i nie chce juz miec, nie pasował mi- Salamader)

-Scott (dobre doswiadczenia)

-Trek ( najbardziej bym chciał )

-Cube

-KTM

-Kross

-Unibike

 

Z konkretnych modeli- nie znam sie jakos bardzo, patrzylem na wage tylko to:

 

Trek 8500 - jakis używany

Cube LTD RACE

Scott Scale... ale nie wiem jaki?

Cos innego..? Skladak...?

 

Mam 183cm wzrostu, waga ok.72 kg.

 

Co radzicie w tej cenie. Oczywiscie jest pole manewru +- . Nie znam sie dobrze w tych tematach , a chcaiałbym solidny sprzet na lata do amatorskiej jazdy.

 

Pozdrawiam,

 

Patryk

Napisano

Ale wagowo jest cieższy od np. Treka - co głównie wpływa na wage? To nie lepiej może kupić wyższy , używany model?

Napisano

Jeśli chodzi Ci o Treka 8500 to ma lżejszy amortyzator i zapewne bardziej odchudzoną ramę. Osprzęt jest podobny. W przypadku używanego zawsze pozostaje pewne ryzyko. Przy nowym masz gwarancje. Nie powinieneś tak bardzo patrzeć na wagę. Waga jest ważna gdy na poważnie startujesz w zawodach. Tam może decydować o sekundach na mecie. Ważniejszy jest dobór dobrego osprzętu. W krossie masz naprawdę bardzo dobry i też mógłbyś na nim startować gdybyś chciał.

Napisano

Czyli na pewno najlepiej jest z kims znajacym sie przeprowadzic ogledziny?

 

I tez pytanie, 2 niby te same,a inny osprzet, ktory lepszy:

 

 

1) http://allegro.pl/nowy-trek-8500-11-xt-lx-ritchey-paragon-gwar-i2168536152.html

2) http://allegro.pl/trek-8500-nowy-19-5-mile-widziany-odbior-osobisty-i2179100209.html

 

Co jest najwazniejsze z osprzetu, na co patrzec?

Czyli w tej cenie +- 4000zł to albo Trek albo Kross?

Napisano

Z tych dwóch to lepsza jest druga opcja. Pierwszy ma za małą ramę. Drugi ma lepszy osprzęt (manetki, przerzutka przednia). W obu hamulce potencjalnie problemowe. Nadal radziłbym Ci krossa. Ma gorszy amortyzator ale wystarczająco dobry. Osprzęt ma podobny, a hamulce lepsze.

Przy wyborze roweru trzeba patrzeć przede wszystkim na amortyzator, w dalszej kolejności na napęd (przerzutki, manetki, korby, kasetę), hamulce (lepsze są - shimano, formula; gorsze - avid, hayes).

Napisano

Nowy rower na pewno wyjdzie taniej niż składany. Najbardziej się opłaca upolować zeszłoroczny model na zimowej wyprzedaży. Ale jest jedno ale :) W sklepówce zawsze coś nie pasuje. Producenci lubią wsadzić kiepskiej jakości podzespoły tam, gdzie ich nie widać. Dla obniżenia kosztów. Prostym przykładem w rowerach za 3000-4000 zł są koła. Dla mnie są one wielką niewiadomą. Oprócz często spotykanych tam obręczy marki "noł nejm" głównym podejrzanym są szprychy. Często najtańsze, pękające co chwila chinole po 20 groszy sztuka. Zauważ, że producenci w specyfikacji najczęściej pomijają ten element.

 

Samodzielnie składając rower wiesz co masz :) Ale taniej nie jest :)

Napisano

Moim zdaniem kross to dobra propozycja, te 2 treki to skladaki z tego co akurat wpadlo pod reke

 

w krossie nie masz potencjalnych slabych punktow i problemowych czesci

 

 

Pozdro

Napisano

z doświadczenia napisze Ci tyle, wertuj allegro. Fakt Krossy nie są złe, ale za 4 koła możesz wychaczyć naprawdę dobrą brykę na alle :) zależy też kiedy chcesz mieć ten rower. Bo ja czekałem jakieś 5 m-cy, ale opłacało sie, skoro za nowy rower zapłaciłem jakieś 60 % ceny sklepowej :)

Napisano

Naprawdę można wychaczyć niezłe okazje. Spotkałem się już ze sprzedażą rowerów z przebiegiem ok. 1000km wartymi 8-10kzł za 2-3kzł. Jedyną ich wadą był wiek 4-5lat. Ludzie którzy mają kasę czasami nudzą się swoimi zabawkami a nie mają czasu na zabawę w sprzedaż. ;)

Napisano

Kiepski okres na zakup nowego roweru, sezon za pasem. Ceny idą w górę. Ciężko będzie Ci znaleźć coś dobrego w atrakcyjnej cenie ;) Od siebie moge polecić następujących allegrowiczów: hErold_2008, Jaro7021, PAWEL_242424, pit011. Często mają fajne rowerki w niezłych cenach, tyle że zazwyczaj trzeba licytować ;) Powodzenia !

Napisano

Ja bym brał tego SPECIALIZED S-WORKS M5,a za zaoszczędzone pieniądzie wymieniłbym np: koła lub hamulce.(po sprzedaży zmieścisz się w 4k. )

Merida godna rozparzenia zw. na ramę, choć koła jak i hamulce szału nie robią.

Trek i Scott mają za małe ramy. Specialized jest rozmiarowo idealny.

Napisano

Ja bym brał tego SPECIALIZED S-WORKS M5,a za zaoszczędzone pieniądzie wymieniłbym np: koła lub hamulce.(po sprzedaży zmieścisz się w 4k. )

Merida godna rozparzenia zw. na ramę, choć koła jak i hamulce szału nie robią.

Trek i Scott mają za małe ramy. Specialized jest rozmiarowo idealny.

 

 

A cenowo jest to dobra cena? Ile mogl kosztowac wczesniej?

Napisano

Nowa rama- 3tys.produkowana w latach 2006-2007. Tegoroczny model 3600zł.

Nowy ammor-2tys.

Koła 500-600zł

Hamulce 500zł

Sztyca 300-400zł ?

 

Już masz ponad 6tys.

Napisano

Nowa rama- 3tys.produkowana w latach 2006-2007. Tegoroczny model 3600zł.

Nowy ammor-2tys.

Koła 500-600zł

Hamulce 500zł

Sztyca 300-400zł ?

 

Już masz ponad 6tys.

 

 

A wagowo myslsiz, ze bedzie lekki?

 

@

kadargo tak :-)

Napisano

Stawiam na coś w okolicach 10kg. Z tego co udało mi się znaleźć rama jak i ammor ważą po okolo 1600g.

Najbardziej ciążą koła, bo z zaciskami ważą 2100g-niewielim kosztem możesz zejść na nich o 500-600g.

Napisano

A co powiecie o gwarancji?

 

Dzownilem do goscia - rama jest z 2006 roku i ma do niej F-VAT. Nie ma zadnych papierow do reszty osprzetu. Mowi,ze wszystko bylo skladane sezon temu, a amorek jest z nowym olejem i uszczelkami. Mowi jedynie, ze grafiki z ramy schodza oraz ze mozna to naprawic - mozna?

 

a takie cos:

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2187308004&msg=Obserwujesz+aukcję.%3Cbr+%2F%3E%0D%0ANie+przegap+jej+zakończenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zakładce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwające%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=68945115512738b1601bef683b7441d98c4b031b0dacff8bd2d8f4e849d8f130

 

?

Napisano

Ghost wiadomo ma lepszy osprzęt- napęd, hamulce-w koncu droższy o 1300zł.

 

Przeglądałem allegro i znalazłem niezłą okazje: http://allegro.pl/super-radon-qlt-litening-7-0-sram-fox-xt-jak-nowy-i2169643274.html

Może zainteresuje Cie taki full? Moim zdaniem taki sprzęt w takiej cenie to wypas na całego.

M.in. sztyca warta prawie 700zł.Warto kupić dla samych części,a ramę sprzedać jeżeli nie chcesz full-a.(oczywiście jeżeli chcesz się bawić w przekładanie.)

Rower widać jak nowy. Nowy pewnie z 8k kosztuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...