clyde22 Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Witam i proszę o pomoc. Koleżanka zakupiła roweru Cube Access WLS z amorem Raidon X3 RLD na tarczówkach. ( http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-x3-2012-i2177385452.html link podglądowy ). Amor na prawej goleni u dołu ma komorę powietrza, z góry wiadomo, wyjście do manetki blokady. Pytanie - czy zaślepka na goleni lewej jest korkiem czy tylko zaślepką ? Mimo sporego ciśnienia w dolnej prawej komorze, manetka nie zamyka skoku, amor buja się na kilka cm. a bardziej linki nie chcę podciągać, koleżanka i tak już ma problem żeby ją zamknąć Przeszukałem info o SR i niestety nie znalazłem budowy tegorocznych widelców. Jeśli ktoś się spotkał z podobnym to proszę o info w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 (edytowane) Raidon to amor jednokomorowy. Na prawej goleni u dołu ma regulację tłumienia a na lewej - u górze - zawór komory powietrznej (korek trzeba odkręcić). Swoją drogą zdradź proszę, jak udało ci się napompować pokrętło tłumienia Przy włączonej blokadzie amor ugnie się ze 2 cm - inaczej uszkodził by się na większej dziurze. Edytowane 5 Marca 2012 przez kuvel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 5 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Raidon to amor jednokomorowy. Na prawej goleni u dołu ma regulację tłumienia a na lewej - u górze - zawór komory powietrznej (korek trzeba odkręcić). Swoją drogą zdradź proszę, jak udało ci się napompować pokrętło tłumienia Przy włączonej blokadzie amor ugnie się ze 2 cm - inaczej uszkodził by się na większej dziurze. Też ten czort że ten model nie ma pokrętła tłumienia, po odkręceniu korka pojawia się wentyl komory powietrza. Ciśnienie około 110 PSI, a blokada działa nader słabo. Sam byłem zdziwiony, bo pierwszy raz się z tym spotykam, a nieco o roweruch wiem lecz w tym temacie po prostu poległem, dlatego poprosiłem Forum o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 5 Marca 2012 Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Jakoś nie wyobrażam sobie raidona z wentylem na dole goleni. Tam od zawsze było albo pokrętło tłumienia, albo po prostu śruba. Najlepiej będzie jak zrobisz zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Przecież masz zdjęcie na aukcji. U dołu jest pokrętło z napisem Rebound czyli najzwyczajniej mówiąc tłumienie odbicia. U góry tej goleni jest miejsce na manetkę. W drugiej goleni jest komora powietrzna pompowana od góry (4 na schemacie). Tu masz schemat -> A tu instrukcję do poczytania -> http://www.srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/download.php?filename=owners_manuals_2010/2010_OWNERS_MANUAL_AXON_EPICON_RAIDON_AIR_SERIES.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlatty Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 A czy to na pewno Raidon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Troszkę się dowiedziałem już na temat wspomnianego Raidona i : Komora powietrza jest tylko jedna, w prawej goleni u dołu. Tłumienia odbicia nie posiada, reguluje to ciśnienie w komorze. W lewej goleni nie mieści się komora powietrza, a korek jest wyłącznie zaślepką. SAG przy blokadzie widelca zależy od naciągu linki lub ( z czym się także trzeba liczyć ) uszkodzeniem mechanizmu blokady. Taką samą odpowiedź udzielili mi technicy w dwóch różnych serwisach rowerowych. Zrobię zdjęcia i wstawię dla pomocy i wglądu wizualnego. Dziękuję wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 A czy to na pewno Raidon? Nie, wiesz to powietrzny XCM. Jak masz zadawać głupie pytanie dla nabicia licznika to lepiej w ogóle się nieudzielaj. I kupuj teraz OEMa, który poza nazwą nie ma nic wspólnego z normalnym Raidonem... A tak w ogóle to co to za rower? Składak jakiś? Bo Cube w wersji Comp daje XCMa a nie Raidona http://ww2.bikekatalog.pl/2011//rowery/323/Cube.Access.Wls.Comp/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlatty Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Bo Cube w wersji Comp daje XCMa a nie Raidona Też pomyślałem, że zamiast tego XCM' a może być wsadzony jakiś inny dwukomorowy wideł. dla nabicia licznika Tego nie skomentuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Może to wersja WLS Pro, ta ma raidona: http://ww2.bikekatalog.pl/2011//rowery/324/Cube.Access.Wls.Pro/ Ale na moje, to na zdjęciu widać pokrętło tłumienia odbicia na dole prawej goleni. Więc ten "raidon" z roweru koleżanki Clyde22 to naprawdę jakieś dziwactwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Tak, ma wersję PRO z Raidonem. Jakby miała XCMa to nie wrzucałbym śmieci na forum... Wstawiam zdjęcia wentyla komory powietrza. Może teraz dacie wiarę że pisałem prawdę, która prawdą się okazała. Picasa Web Albums - marcin biker - bikeowe Edytowane 6 Marca 2012 przez clyde22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 No to ciekawe, faktycznie jest tam wentyl Ale w takim razie to nie jest wersja RLD, a raczej RL Air http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/3277/RAIDON/SF12-RAIDON-X3-RL+26%27+air.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clyde22 Napisano 6 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Dzisiaj rozmawiałem telefonicznie z serwisantem i wyobraźcie sobie że facet sam był zdziwiony budową tego typu amora. Koleżanka (właścicielka Cubusia) w papierach od amora dostała specyfikację XCMa. Teraz się nie dziwię że wymiękłem w temacie ale fakt że amor pracuje ładnie, przynajmniej od nowości ekaziorro - może popełniłem błąd w symbolach ale tam jest wentyl i można nawet pompkę podłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rs8 Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Dzisiaj rozmawiałem telefonicznie z serwisantem i wyobraźcie sobie że facet sam był zdziwiony budową tego typu amora. Koleżanka (właścicielka Cubusia) w papierach od amora dostała specyfikację XCMa. Teraz się nie dziwię że wymiękłem w temacie ale fakt że amor pracuje ładnie, przynajmniej od nowości ekaziorro - może popełniłem błąd w symbolach ale tam jest wentyl i można nawet pompkę podłączyć Też mam ten sam amor i potwierdzam ze na dolnej goleni jest wentyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 6 Marca 2012 Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 Wersja RLD jest z regulacją tłumienia odbicia i z tego co widzę, dotyczy to amorków do 2011 włącznie. W tych z 2012 są inne oznaczenia, brak literki D w jakimkolwiek modelu, choć regulacje tłumienia odbicia posiadają. Widać, że Suntour zmienił nie tylko malowanie nowych amorów, ale i budowę, stąd to zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Już to gdzieś pisałem, w komentarzu pod jednym zdjęciem. Suntour w 2012 roku zmienił tłumienie i kilka innych rzeczy w swoich amortyzatorach. Jak nie wierzycie, to macie tu artykuł z Team 29er. Co prawda to jest opis amorków pod duże koła, ale w wersjach 26" są zastosowane dokładnie te same technologie i modyfikacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildsnake Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Witajcie Właśnie przymierzam się do kupna Raidona X3 http://allegro.pl/no...2253038627.html Na allegro są ino 3 aukcje z owym amorem, z czego 2 nie posiadają rebound'a, a jeden teretycznie tak:http://allegro.pl/sr...2251671921.html trochę mnie to dziwi, bo po przeczytaniu paru artykułów dowiedzaiłem się ze X3 nie mają kompresji odbicia, tylko X2 i się w sumie już sam pogubiłem i nie wiem którego zakupic. Wziął bym tego z tym teoretycznym rebound'em, ale mi pivoty nie pasują bo mam tarczowe ;/// Ps. rs8 podziel się spostrzeżeniami na temat pracy tego Raidona, jak wybiera nie równości, jak wykorzystuje skok itp. Będę wdzięczny Z góry dzięki Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez wildsnake Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Jeździłem ostatnio na nowym raidonie, praca w zasadzie identyczna jak w modelu z 2011.W skrócie:mała czułość na niewielkie nierówności, niska płynność.Jako pierwszy poważny amor będzie ok, ale później przestanie wystarczać.Bardzo duży minus jak dla mnie to brak otwartej kąpieli olejowej.Jeżdżący w trudnych warunkach będą zmuszeni robić serwis co kilkaset km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gad Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Czy te amortyzatory są identyczne ? http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-r-l-air-100mm-mod-2012-super-i2249237561. htmlhttp://allegro.pl/sr-suntour-raidon-x3-26-2012-i2274325240.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crun Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 czyli w skrocie, warto brac tego raidona x3 za 450zl? do miasta i lekkiego xc (okolice warszawy) chcialbym cos lzejszego i lepszego, moglbym nawet dolozyc ta stowke - ale na vbrake jest naprawde ciezko cos znalezc. czasami jakas perelka wskoczy na allegro, ale chetnych jest bardzo duzo i dobre, niezajechane amorki zchodza w srednio atrakcyjnych cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Tomas81PL Napisano 3 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Witam,rzadko kiedy się udzielam,ale muszę w końcu zmienić amorek,obecnie mam xcm v2,mój rower to kellys scarpe 2009,mam na oku ów amorek http://www.synkros.pl/product-pol-2975--SR-Suntour-Raidon-X3-26-2012-.html,waże około 100 kg większość trasy pokonuję na asfalcie,choć niekiedy wybieram się do lasu itp,czy ten amorek będzie dla mnie dobry,pozdrawiam ps przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 5 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2012 Witam,rzadko kiedy się udzielam,ale muszę w końcu zmienić amorek,obecnie mam xcm v2,mój rower to kellys scarpe 2009,mam na oku ów amorek http://www.synkros.p...3-26-2012-.html,waże około 100 kg większość trasy pokonuję na asfalcie,choć niekiedy wybieram się do lasu itp,czy ten amorek będzie dla mnie dobry,pozdrawiam ps przepraszam jeśli piszę w niewłaściwym temacie Jeśli pivoty to nic lepszego nie kupisz. Przy dyskach możesz jeszcze licytować drake z allegro od manotou- ceny podobne. Ewentualnie szukać epicona tanio - za 500-550zł wyrwiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GaX Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 (edytowane) Zastanawiam się nad kupnem Raidona pod vki. Konkretnie ten model: http://allegro.pl/sr...2605651746.html Na pewno ma sprężynę powietrzną w lewej goleni. Ale szukam wersji z blokadą ( może być RL ) i regulacją odbicia. Niby ta wersja go ma konkretnie seria X3. Według tego filmu w sf12 jest przeprojektowany kartridż http://www.youtube.com/watch?v=RvWW4e4sOQU All in one Czyli w prawej goleni jest od góry pokrętło blokady > blokada hydrauliczna i tłumienie odbicia > air zone ??? I teraz co tam konkretnie siedzi ? Na dole jest zaworek z tego co wyczytałem i reguluje się powietrze w tej komorze za pomocą pompki czy tam jest jakieś pokrętło ? I za co ta komora odpowiada ? Może ktoś ma wiedzę na ten temat i by sie podzielił ? I jak działa ten nowy system ? PS. Na stronie SR w X3 jest pokazany rysunek techniczny z X1 Edytowane 13 Września 2012 przez GaX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wildsnake Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 Posiadam tego właśnie Raidona i tłumienia odbicia nie ma on w ogóle, ale jak dla mnie odbicie jest w sam raz,bo nie jest jakieś mułowate, ale też nie jakieś mega szybkie, aczkolwiek bliżej mu do tego drugiego, odbija dośc szybko. U góry masz tylko blokadę, a na dole wentyl i tyle, a w drugiej goleni są małe sprężynki negatywne które są od tłumienia małych nierówności ( w takim SIDzie za to odpowiada negatywna komora powietrzna) i tyle z przekroju. Co do działania: jak dla mnie prawie po całym sezonie jeżdżenia co tydzień na XC działa bardzo fajnie (oczywiście cały czas mając na uwadze jego cenę, bo do FOXa jeszcze mu trochę brakuje ). Przede wszystkim jestem bardzo zadowolony i zdziwiony jego wytrzymałością i sztywnością (wcześniej miałem XCM V3 i badziew się rozleciał po 5 wyścigach) do teraz nie ma ani milimetra luzu, a sztywnośc śmiało mogę porównac do SIDa czy FOXa. Uszczelki też zostały mocno poprawione w stosunku do starszych roczników. Więc śmiało stwierdzam: masz okazje to kupuj, dużo nie wydasz a masz bardzo fajnego amorka Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 7 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Października 2014 hej, kumpel mi zostawił do przeglądu swojego Raidona.Wszystko byłoby "cacy" gdyby nie szok jakiego doznałem gdy go rozpakowałem. jest jak w opisie:" prawej goleni olejowo-powietrzny kartusz "all-in-one": blokada + odgórnie ustalona charakterystyka tłumienia i ilość powietrza. W lewej goleni znajduje się zaś negatywna sprężyna powietrzna." Na goleni od dołu jest napis "rebound", ale jest tam zwykła nakrętka na wentylu. Rozumiem że kitajce machnęli się z opisem. Teraz kwestia - jak dostać się od góry do lewej goleni??? Na moje oko na goleni jest po prostu zaślepka, ale problem jak to wyjąć by nic nie uszkodzić. Zdejmował ktoś to coś? Jeśli jest tam negatywna sprężyna powietrzna to jak (i czy w ogóle) jest jakoś pompowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.