Skocz do zawartości

[oświetlenie] przód do 150 zł


bigos97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chcę kupić lampę na przód aby oświetlała mi drogę po lesie i bezdrożach :) Czytałem trochę i chwalone są Bocia XLM i lampki Grega ale na allegro nie umiem znaleźć tych Bocia. Czytałem różne tematy ale linki od allegro nie działają. Prosiłbym o podanie najlepszej lampki do 150 zł. Ma dawać mocne światło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale żadna nie spełnia twojego wymogu ceny

bo z zasilaniem wyjdą ok 300PLN

 

to dobrze swieci:

lampka MacTronic Bike Pro BPM-300LM NOISE

 

 

to jeszcze lepiej ale kosztuje:

 

Latarka SolarForce L2 750lm Cree XM-L

 

 

a ta ma dobre recenzje:

 

SIGMA PAVA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dopóki nie zobaczysz jak świeci latarka z realną wartością ok 800lumenów to będziesz na pewno zadowolony. Realnie ta latarka ma między 70-100 lumenów w zależności od stopnia naładowania akumulatorów (napięcia). Sam posiadam dokładnie taką samą i do jazdy w lesie w całkowitej ciemności niezbyt szybkim tempem starcza w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam cos takiego, UltraFire WF-501B Cree R2-WC 250-Lumen LED Flashlight Black (1*18650/2*CR123A) - Free Shipping - DealExtreme

(albo podobnego), kolega zamawiał, komplet, lamka, 2 akumulatory, 2 uchwyty i ładowarka wyszło po około 120zł.

(o widzę, że to podobna zabawka jak to: hurt.com.pl - ładowarki, akumulatorki, baterie, latarki, karty pamięci, słuchowe, energizer, sanyo, rayovac, eneloop,

 

Świeci lepiej niż MacTronic Bike Pro NOISE, cena prawie połowę mniejsza, czas świecenia na maksa jakieś 1,5-2h, potem słabnie, ale sa wymienne akumulatory.

Polecam, strumień jest dość szeroki, znaki drogowe święcą z myślę 200m, z resztą na dx jest sporo zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7a17b01bcea87f6fmed.jpg

tak świeci SIGMA LIGHTSTER bez retuszowania :thumbsup:w rzeczywistości jest spoto więcej światła(ale nie umiem tego sfotografować

(bo patrząc na fotki z allegro to lampki za pare dych daja jak ksenony w aucie)

po podniesieniu lini światła na linnię horyzontu odczycia jak z fiata 126P

i myślę że ważna zaleta >świeci ponad 10h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mam16v - nie uwazasz ze ta lampka ma dosyc ograniczone pole swiecenia ? chodzi mi o to ze jest ta biala wysepka jak na twoim zdjeciu i jak nozem odcial - szlus - ciemnosc. nie ma tego plynnego przejscia od centrum swiatla. w rezultacie wyglada to tak jakby przed rowerem byla ciemnosc. co o tym powiesz ? pytam zeby nie zmieszac tej lampki z blotem ale zeby sie upewnic bo sam szukam lampki do miasta i zastanawiam sie miedzy ta sigma a solarforce od grega. wiadomo - nie ma porownania ktora jest lepsza, ale nie chce wydawac az tyle kasy na lampke od grega (dochdozi ladowarka + ogniwo jeszcze - wychodzi prawie 300PLN). Mozesz powiedziec kilka rzeczy ?

 

1) jaka dioda ? (nigdzie nie moge znalezc)

2) jak sie sprawuje mocowanie do kierownicy ? (luzy, wysuwanie sie lampy - glowica itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ustawić takie parametry jak tutaj: http://www.light-test.info (porównywarka). Można zobaczyć jak świeci Pava, bo kształt pewnie taki sam jak w Lightster.

Zdjęcia nigdy w pełni nie oddadzą tego jak widzimy. Np. na zdjęciu jest już ciemnica, a w rzeczywistości widać słabe podświetlenie.

 

tommiyacht

Nie znam tej lampki, ale tak przed kołem może być ciemno. Kwestia ustawienia lampki i warunków w jakich się jeździ. Mam podobny kształt światła i ustawioną tak, żeby były dobrze widoczne odblaski (rowerowe, tablice rejestracyjne, trochę znaki), ale żeby nie walić głównym snopem po oczach kierowców i przechodniów. Na równych drogach jest ok, ale po nierównych leśnych ścieżkach jest ciężko. Brakuje właśnie tego światła przed kołem i musiałbym opuścić lampkę. Jest jeszcze ten minus opuszczenia lampy, że światło jest mocno skupione i dostaniemy bardzo jasny placek przed kołem, który będzie nas częściowo oślepiać.

Wszelkiego typu oświetlenie latarkowe nie jest najlepsze na drogi. Owszem są jasne i dużo widzimy, ale oślepiają innych, bo nie mają odcięcia.

Jak chcesz wydać dużo, to zobacz Roxim RX5. Trochę ciemniejsza od mojej na dynamo, ale lepiej rozproszone światło (o ile wierzyć zdjęciom na sieci ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

f8b777c3b1cc1150med.jpg

45bf67f55c466784med.jpg

 

jak pisałem foto nie oddaje jak to świeci

na foto widać znaki ponad 50m

 

jak się lampke ustawi na ok 80m uzyska się pokrycie całej szerokości drogi i najważniejsze -> bardzo równomierne światło które nie oślepia intensywnością ,przed rowerem jest wystarczająca poświata aby precysyjnie ominąć przeszkode

myśle że za 80-pare zł jest bezkonkurencyjna do roweru(bo świeci długo-przy takim swieceniu)

uczwyt jest dobrze pomyslany(12zł)ma szerokie gumy i wytarczająco mocno da się go dociągnąć do kierownicy

 

nie wiem jaka jest tam dioda ale nabyłęm tę lampke z opcja wstawienia wydajniejszej diody (ale to pewnie zmieni kompromis między swiatłością a czasem świecenia)skoś opisywał jak świeci optyka sigmy z różnymi diodami na swiatełka.pl

 

a tak świcą 3diody za 30zł

f978dc903bfd6d20med.jpg

 

i jeszcze raz sigma

dabdf7271e44425emed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

 

Potwierdzam, ta Sigma świeci rewelacyjnie. Sprawdza się wszędzie, akumulatory starczają na ponad 10h!!!

Bez bajerów i niepotrzebnych funkcji, solidne zapięcie, nie rusza się na bezdrożach. Zdjęcia nie oddają tego jak świeci. Moja druga lampka świeci beznadziejnie - bez porównania do sigmy. Polecam każdemu - pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sigma PAVA ma sporo zalet. Przede wszystkim "chodzi" na paluszki 4xAA, więc jak ktoś ma nadmiarowy komplet i ładowarkę np. z aparatu cyfrowego, to odpadają dodatkowe koszty.

Po drugie ćwieci tak, aby nie oślepiać kierowców (dobrze nadaje się do miasta), Bocialarkę w ruchu drogowym trzeba ustawiać mocno w dół, bo oślepia jak długie światła w samochodzie! No i Sigmę łatwo zakładać i ściągać, jest nieduża, dobrze wykonana, posiada info o statusie baterii (full/pół/słabe)

Jedyna wada - świeci słabiej niż Bocialarka, wiec na duże prędkości do lasu będzie nadawać się mniej. No ale coś za coś, latarka Bocialarka (albo od Grega z forum swiatlka.pl) + ogniwo 18650 + ładowarka + uchwyt to 300-350 zł. Posiadam obie i po prostu w zależności od terenu (miasto czy wieś :P) biorę inny sprzęt. Niestety, trochę kasy musiałem odłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Świeci lepiej niż MacTronic Bike Pro NOISE, cena prawie połowę mniejsza, czas świecenia na maksa jakieś 1,5-2h, potem słabnie, ale sa wymienne akumulatory.

 

 

Mam obie - nie świeci lepiej od mactronica, a 250 lumenów można sobie między bajki wsadzić. Obie świecą gorzej o lapmek z lidla.

http://www.dealextreme.com/p/xml-t60-1050lm-3-mode-white-led-bicycle-bike-light-4-x-18650-104287 - ciut ponad 150 pln.

Polecam Sigmę - może niekoniecznie do szaleństw po lesie, na drogi utwardzone jest spoko, daje więcej światła, niż mactronic zasilany ogniwem 18650, a świeci dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...