Skocz do zawartości

[opona] Permanentny flak


Kartezjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Piszę z prośbą o ewentualną poradę tutejszych ekspertów z dziedziny rowerystyki.

 

Jakiś czas złapałem laczka w tylnik kole, jako że stan tylniej gumy wskazywał na konieczność przemianki tylniej na przednią tak zrobiłem...

W przypadku przedniej oponki, z racji złamania kominka w dętce wymieniłem na nową - Continental (czyt. jakość(?).

 

No i zaczął się problem. Dętka była łatana parenaście już razy, wciąż łapie gumę. Żeby było śmieszniej, wczoraj pół godziny spędziłem na bardzo wnikliwych obserwacjach wewnętrznej wyściółki opony w poszukiwaniu ukrytych intruzów w postaci szkła, kamyczków lub elementów metalowych. Wynik obserwacji był negatywny, nie znalazłem nic! Przetarłem dodatkowo szmatką oponę od środka, żeby zebrać niepotrzebne zanieczyszczenia - mogące być przyczyną problemu.

 

Fajnie! Wczoraj złapałem dwukrotnie gume, nie mam już siły na proceder - a opony nowej kupować nie chcę... Zastanawiałem się czy w jakikolwiek sposób można sprawdzić oponę pod kątem tkwienia w niej czegoś co dokumentnie dziurawi mi dętke. Może przy nacisku i mojej wadze - 88kg, coś tkwi w oponie pod kątem... Nie wiem!

 

Oddalać się od domu zbytnio nie mogę, pompką ręczną nie uzyskam wyniku 3,5-4.0 bary.

 

Oponka Corratec Fat Man 26" 2.35 (2.0-4.5bar), po za w/w zdarzeniem nigdy nie było problemów z flakami, nawet jeżdżąc po samym właściwie szkle (co też mi się zdarzało).

 

Help Me!!!

 

ps. w gwoli ścisłości, taśma na obręczy jest odpowiednio rozłożona. Dziury w dętce pojawiają się raczej od frontu bieżnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec

Oczywiście kiedy sprawdzałeś tą oponkę to wywróciłeś ja na lewą stronę? Jeśli nie to ją zdejmij, przewróć przejedź po niej palcami i powinieneś coś znaleźć. Przy takiej częstotliwości przebić nie ma siły żeby czegoś tam nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zlapie kapcia zawsze zapamietuje/oznaczam ułożenie opony wzgledem detki to w znaczącym stopniu ułatwia znalezienie problemu ...

Wnetrze opony to też jej rann nie popekały ci druty ??

 

Continental to raczej pancerna dętka :) ... a moze zwyczajnie jeżdzisz na za niskim ciśnieniu i notoryczne dobijasz i dziurawisz ?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, chłopaki dętka była pieczołowicie sprawdzana od środka i od zewnątrz. To co przebija mi dętke to niezwykle małe ku*estwo musi być...

 

Dętka połatana ale bez przesady żeby trzeba ją było wymieniać? Parenaście łat nie sprawia, że nie widać już pierwotnej warstwy gumy :D

 

Próbowałem zaznaczyć obszar opony ale gdzieś sie pogubiłem i akcje pal licho!

 

Jutro powalcze, wszak pogoda ma być kosmiczna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...