Kartezjusz Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Witam. Piszę z prośbą o ewentualną poradę tutejszych ekspertów z dziedziny rowerystyki. Jakiś czas złapałem laczka w tylnik kole, jako że stan tylniej gumy wskazywał na konieczność przemianki tylniej na przednią tak zrobiłem... W przypadku przedniej oponki, z racji złamania kominka w dętce wymieniłem na nową - Continental (czyt. jakość(?). No i zaczął się problem. Dętka była łatana parenaście już razy, wciąż łapie gumę. Żeby było śmieszniej, wczoraj pół godziny spędziłem na bardzo wnikliwych obserwacjach wewnętrznej wyściółki opony w poszukiwaniu ukrytych intruzów w postaci szkła, kamyczków lub elementów metalowych. Wynik obserwacji był negatywny, nie znalazłem nic! Przetarłem dodatkowo szmatką oponę od środka, żeby zebrać niepotrzebne zanieczyszczenia - mogące być przyczyną problemu. Fajnie! Wczoraj złapałem dwukrotnie gume, nie mam już siły na proceder - a opony nowej kupować nie chcę... Zastanawiałem się czy w jakikolwiek sposób można sprawdzić oponę pod kątem tkwienia w niej czegoś co dokumentnie dziurawi mi dętke. Może przy nacisku i mojej wadze - 88kg, coś tkwi w oponie pod kątem... Nie wiem! Oddalać się od domu zbytnio nie mogę, pompką ręczną nie uzyskam wyniku 3,5-4.0 bary. Oponka Corratec Fat Man 26" 2.35 (2.0-4.5bar), po za w/w zdarzeniem nigdy nie było problemów z flakami, nawet jeżdżąc po samym właściwie szkle (co też mi się zdarzało). Help Me!!! ps. w gwoli ścisłości, taśma na obręczy jest odpowiednio rozłożona. Dziury w dętce pojawiają się raczej od frontu bieżnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Wywróć oponę na lewą stronę, powyginaj itd. i wtedy zobacz. Czasami może być naprawdę małe szkiełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość voytec Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Oczywiście kiedy sprawdzałeś tą oponkę to wywróciłeś ja na lewą stronę? Jeśli nie to ją zdejmij, przewróć przejedź po niej palcami i powinieneś coś znaleźć. Przy takiej częstotliwości przebić nie ma siły żeby czegoś tam nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Jak zlapie kapcia zawsze zapamietuje/oznaczam ułożenie opony wzgledem detki to w znaczącym stopniu ułatwia znalezienie problemu ... Wnetrze opony to też jej rann nie popekały ci druty ?? Continental to raczej pancerna dętka ... a moze zwyczajnie jeżdzisz na za niskim ciśnieniu i notoryczne dobijasz i dziurawisz ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 A może czas wymienić dętkę? Jak łatana paręnaście razy, to widać na niej jeszcze "oryginalną" gumę czy już same łaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darfinno Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Litości! Wypier...l tę dętnkę i wsać po prostu nową, zwłaszcza że dziurawiona była jak ser szwajcarski ps. ja też jestem z Poznania i także umiem oszczędzać ..ale bez przesady;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kartezjusz Napisano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Heh, chłopaki dętka była pieczołowicie sprawdzana od środka i od zewnątrz. To co przebija mi dętke to niezwykle małe ku*estwo musi być... Dętka połatana ale bez przesady żeby trzeba ją było wymieniać? Parenaście łat nie sprawia, że nie widać już pierwotnej warstwy gumy Próbowałem zaznaczyć obszar opony ale gdzieś sie pogubiłem i akcje pal licho! Jutro powalcze, wszak pogoda ma być kosmiczna! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.