kk1992 Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Witam Mam problem z dobraniem szprych do mojego koła. Pragnę mieć białe szprychy dartmoora, ale niemoge nigdzie znaleź mojego rozmiaru (kalkulator wyliczył mi długość 248mm) I tu jest moje pytanie, czy da rade skęcić koło na troszke dłuższych lub krótszych szprychach, jeśli tak too o ile może być za długa czy krótka ??? Albo proszę o jakieś namiary na sklep coo możę posiadać takie szprychy, niekoniecznie dartmoor Pozdrawiam
Gość voytec Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 I tu jest moje pytanie, czy da rade skęcić koło na troszke dłuższych lub krótszych szprychach, jeśli tak too o ile może być za długa czy krótka ??? Każdy typ zaplotu czyli ilość krzyży wymusza wybranie dłuższej szprychy z reguły o jakieś 5-7mm. Wszystko zależy od wielkści koła a konkretnie rozmiaru ERD.
Mod Team Puklus Napisano 4 Marca 2012 Mod Team Napisano 4 Marca 2012 Najlepszym wyjściem jest podejsć do "dobrego sklepu rowerowego" sprawdź w google gdzie masz najbliższy i zamówić na 90% dostaniesz takie jak ci potrzeba.
kk1992 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 W pobliżu właśnie nie mam żadnego konkretnego sklepu najbliżej 70 km chodzi mi konkretnie o splot na trzy skrzyżownia moja długośc ERD to 560mm
stpman Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Dałbym sobie spokój ze szprychami Dartmoora. Wcale tanie nie są, trzeba osobno dokupić nyple (te z Dartmoora są aluminiowe), a do tego mają kiepskie opinie i nawet sprzedawcy ich nie polecają. No chyba, że kolor jest priorytetem. Co do długości to właśnie najlepiej do sklepu, bo ten dobór to nie jest prosta sprawa.
Arown Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Witam Mam problem z dobraniem szprych do mojego koła. Pragnę mieć białe szprychy dartmoora, ale niemoge nigdzie znaleź mojego rozmiaru (kalkulator wyliczył mi długość 248mm) I tu jest moje pytanie, czy da rade skęcić koło na troszke dłuższych lub krótszych szprychach, jeśli tak too o ile może być za długa czy krótka ??? Albo proszę o jakieś namiary na sklep coo możę posiadać takie szprychy, niekoniecznie dartmoor Pozdrawiam podaj jaką masz felgę i piastę , na ile chcesz krzyży standard 3, i nyple aluminium czy stalowe standard to 12mm jak podasz te dane sprawdzę czy dobrą długość potrzebujesz i czy są dostępne szprychy białe w odpowiednim rozmiarze
stpman Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Arown dobierasz długości szprych? Swoją drogą co sądzisz o nyplach aluminiowych? Sporo osób na nie narzeka.
Mod Team Puklus Napisano 5 Marca 2012 Mod Team Napisano 5 Marca 2012 Ja tam mam trzecie koło na ich szprychach i jakos zyją ale jest z nimi jeden minius, są ciężkie w zaplataniu, ja juz mam swoją technikę
kk1992 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 piasta: NS Extreme Obręcz: Schurmann stozek wiazania na 3 krzyze a nyple juz obojetnie too jakie inne szprychy mi polecicie, kolor ma dla mnie znaczenie
stpman Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Najlepsze są DT Champion. Tyle tylko, że one są srebrne albo czarne, choć są w komplecie z mosiężnymi nyplami.
Arown Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 Arown dobierasz długości szprych? Swoją drogą co sądzisz o nyplach aluminiowych? Sporo osób na nie narzeka. Zajmuję się składaniem kół profesjonalnie głównie wyścigowe i dla wymagających dlatego prosiłem o dane felgi , piasty, Nyple aluminiowe trzeba dobrze złożyć, musi być bardzo dokładnie dobrana długość( nie noga być za krótkie) i nie należy jeździć zimą. z alu polecam dt cnspoke sprawdzone. Nyple stalowe są bardziej wytrzymałe i jak dobierze się troszkę krótsze wytrzymają . We wszystkich opcjach mocno za krótkie szprychy mogą powodować wyrywanie się z nypli. Lekko za długie szprychy jeszcze ujdą ale nie polecam bo mogą być problemy z prawidłowym naciągiem szprych.
kk1992 Napisano 6 Marca 2012 Autor Napisano 6 Marca 2012 Aaa możecie mi polecić inna firmę produkująca białe szprychy????
Arown Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 Wiem, że dobre są cnSPOKE i tylko teraz czy są dostępne u dystrybutora
Mod Team Puklus Napisano 6 Marca 2012 Mod Team Napisano 6 Marca 2012 Z racji Ze szprychy sa lakierowane strasznie ciężko jest je po przewlekać przez otwory w piaście i od niej głownie zalezy operacja. Ciężko w sensie zeby nie uszkodzić lakieru. Niewidem jaką będziesz miał piaste, jezlei symetryczną to ok ja nie symetryczna (wielkość kołnierzy) to lepiej zeby kołnierz był z otworami. W niektórych sytuacjach bez "zaokrąglania" czyli łukowego zginania szprych nie da sie zapleść. Wszyscy ciągle o tych DT mowią i pewnie faktycznie są dobre, tylko mi nie zdarzyło sie urwać szprychy w kole. Nawet jeżeli 3 razy zaplatałem na tych samych zardzewiałych po 20gr. no fakt nie waże moze wiele ale na starej obreczy juz było widać powolne wydzieranie sie dziur w miejsu nypli wiec koło dostało srogo za życia a jednak nie popękało nic. Wiec albo ja tak dobrze zaplatam albo nie ma znaczącej różnicy miedzy szprychami.
stpman Napisano 6 Marca 2012 Napisano 6 Marca 2012 Dobry zaplot koła to 70% sukcesu. Nawet najlepsze szprychy źle zaplecione, lub o złym rozmiarze mogą pęknąć. Dużo też zależy od zastosowania i masy rowerzysty.
swimfan Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Wszyscy ciągle o tych DT mowią i pewnie faktycznie są dobre, Jezeli robione w Szawajcarii to tak jak na Tajwanie,to roznie to bywa:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.