dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Chciałbym zakupić sobie komplet kół, co sądzicie o tych? http://allegro.pl/eq...2170263534.html Mam też na oku te: http://allegro.pl/mavic-xc-717-deore-xt-dt-revolution-i2159310189.html I teraz mam dylemat które są lepsze? Proszę o poradę, a może w tej kategori kupie coś lepszego? P.S Muszę mieć koła pod v-ki
jokulus25 Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 lepsze chyba te boplight , bo to są łożyska maszynowe więc lepsze od tych XT i wydaje mi się że reszta części w kole też lepsza , oprócz tego to cena i waga są zbliżone
adii22 Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Equalizer jest delikatniejszy ale i lżejszy od Mavica, piasty... serwisowane raz na rok - półtora XT są świetnymi piastami. Boplight to nie są złe piasty, są inne, mają inny serwis (prostszy? sam nie wiem). Zakładając, że oba komplety są dobrze zaplecione (a te szprychy są na to czułe i to bardzo, czyli źle zaplecione-szprycha luźna a za kawałek szprycha przeciągnięta ostro ) to będą bardzo porównywalne. Komplet na Eq jest lżejszy.
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 Opłacalne jest to za tą cene(equalizer)? Dzwoniłem do kolesia powiedział że koła są jak nówki, składane w serwisie meridy p.s waże około 70kg
redrabbit Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 wowowowooowo czekajta, co ja widze, zastanawiasz się nad zakupem kół z obręczami equalizer 21 pod vki? To jakaś pomyłka jest, co Ty chcesz z centrownicą na plecach jeździć? Mam takie cudeńka pod tarcze, co jest teoretycznie lepszym rozwiązaniem bo boczne ścianki nie ulegają zużyciu które w pewnym stopniu rzutuje na jej wytrzymałość i koła poprawiam w sezonie co miesiąc, wróć poprawiałem teraz mi się znudziło i jeżdżę na krzywych bo nie mam siły, a jako że mam tarcze to bicie na boki mnie zbytnio nie przeszkadza, czekam aż przekroczy ustalononą przeze mnie odchyłkę graniczną i wtedy centruję Mało tego, nigdy nie zgadniesz jakie szprychy mam w tych kółkach? O tak DT REVO, jak koleś na aukcji napisał najlepsze na rynku, nic tylko teraz masowo je zamawiać ze sklepów co by zdążyć przed innymi, bo jeszcze znikną z "półek sklepowych" i będziemy musieli się obejść smakiem. Ktoś wyżej napisał coś mądrego==> adii22. Widać że miał coś wspólnego z napinaniem tych drutów. No powiem Ci masakra ciągną się niemiłosiernie, w serwisie mnie o tym przestrzegali ale nie mogli zamówić sapim laser więc zgodziłem się na revo, no to przecież DT no nie? To co ma być nie tak. A no jest nie tak, po pewnym przebiegu trzeba je stale napinać bo się wyciągają, robią się luźne, nie "trzymają" obręczy a że współpracują u mnie (jak i w kołach które planujesz kupić) z jakże sztywną i wytrzymałą obręczą eq21 to skutkuje to biciem na boki co w połączeniu z vbrakeami będzie baardzo denerwujące. Chcesz mieć bardzo leciutkie i wytrzymałe kółka do xc? To MUSISZ za to zapłacić, nie ma taniego ideału. Pozdr!
Cox Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 dobrze pisze! polać mu wódk... isostara revo mają przekrój 1,5 mm w środkowej części, są jak z plasteliny, dla osoby 50 kg ujdą ale dla 70 już nie (do codziennej jazdy)
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 No to żeście mi odradzili kupna tych kół, normalnie się załamałem. A co sądzicie o tych mavicach? Te equalizery są prawie nowe
kadargo Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Obręcze katowane pod 80kg wytrzymują spokojnie. Piasty XT mam w zapasowych kołach i też nie ma tragedii. Brałbym te na XT
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 redrabbit jak użytkowałeś te koła? Mi potrzebne są do spokojnej jazdy(nie żaden teren) bardziej szosa , szuter, i miejska jazda to jak , co polecacie? Te mavici? Czy coś innego? A te mavici posmigają mi jeszcze troche? Jak oceniacie ich stan? Koleś w e-mailu napisał mi tak:Koła były używane głównie w terenie miejskim i płaskim, parę razy były w górach. Nie biją i są proste. Jeżeli jest pan z Wrocławia lub okolic to zachęcam do obejrzenia. Koła sprzedaję bez zacisków bo wymieniłem na koła na piastach DT sprzedawanych bez zacisków. Nie wiem na jakich są piastach, nie serwisowałem ich samodzielnie, ale wydaje mi się że shimano nie używa maszynowych, piasty były serwisowane na początku roku 2011 i w serwisie mówili że są w idealnym stanie.
redrabbit Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 kolego, ja coś czuje, że napaliłeś się na te koła, a to nie dobrze, ten stan przysłania rozsądne myślenie, wiem że trudno Ci teraz odejść od tej decyzji bo już widziałeś swój rower ubrany w te kółka, już nim jeździłeś po szosie przy zachodzie słońca, radując się gracją z jaką się obracają, tak równiutko, płynnie, bezszelestnie, cieszyłeś się już z bezoporowego obrotu osi piasty świadczącego o dobrym stanie jej łożysk i z tej możliwości prawie bezwysiłkowego przyspieszenia jaką bez wątpienia niesie ze sobą lekki zestaw kół. Wszedłeś na forum żebyśmy Cię utwierdzili w tych marzeniach, a my tu zmieniamy Twoją wizję i BACH zachód słońca zamienia się w burzę obręcze biją na boki jakby je młotkiem centrowali w tym całym serwisie meridy, szprychy się zachowują jak parówki po ugotowaniu... no cóż... nie musisz dziękować taka nasza rola, sprowadzamy zagubionych na ziemię . Może trochę brutalnie i wiedz że rozumiem Twoje rozczarowanie. Co do pytania jak je użytkowałem, a no zgodnie z przeznaczeniem, do xc, wyłapywały korzenie w lesie, wpadały w nierówności, przejeżdżały przez gałęzie, duże, małe jakie byly w lesie takie rozjeżdżałem bez grymasów. Teraz próbujesz mnie przekonać, że może jednak... że może pasują do Twojego stylu jazdy po szosie...szuterku....bawełnie....gąbce..... no co Ty chcesz jeździć jak na cykającej bombie? Musze uważać żeby w dziurke w jezdni nie wjechać, muszę uważać na ten krawężnik, oj za słabo podrzuciłem koło, no to już minus 30zł na centrowanie w serwisie, co to za jazda jest? Przyjemna? A jak kumpel zadzwoni "ho jedziemy z chłopakami do lasu sie bujnąć" to co powiesz? Sorry nie mogę, no przecież wiesz że mam equalizery 21 na szprychach revo. Albo "a myślisz że w tym lesie będą korzenie bo wiesz... się obawiam o koła?" Ja tu trochę może wyolbrzymiam bo te koła nie powinny Ci paść odrazu jak wjedziesz w dziurę, ale naprawdę są delikatne i możesz żałować tej wydanej kasy tak jak ja żałuję. Pozdr!
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 Dziękówa stary, właśnie tak było, napaliłem się na te koła widziałem je w swoim sprzęcie przy zachodzie słońca ;D, ale cieszę się z tego że mi je odradziłeś. Miałbym kłopoty, i obawiam się że nie małe. To co byś mi polecił? Czy te mavic spełnią moje oczekiwania? Czy za te 400zł znajdę coś lepsiejszego?
kadargo Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 To może jeszcze dodam że ostatnio na swoich przygrzałem swoim ponad osiemdziesięcio kilowym tyłkiem w krawędź krawężnika i nawet śladu nie ma. Aż poczułem dotyk betonu z aluminium.
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 Obręcze Mavic XC717 disc - teraz już rozumiem tyle że koleś u którego mam je kupić odpisuje na e-maila o 12-02 w nocy i trudno się dogadać, ale poprosiłem o nr tel, zobacze co będzie A to co to jest? http://allegro.pl/show_item.php?item=2180562636 Koleś chce 350zł za to, co o tym sądzicie? Bo ja jak na razie jestem gotów wziąć te xc717 MAVIC
redrabbit Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Wiesz, ciężko ocenić, nigdy nie miałem maviców, legenda głosi że są dobre , ale takie słowa nie powinny wpływać na decyzję o zakupie, najlepiej jakby na to pytanie odpowiedział ktoś kto miał obręcze tej firmy i w dodatku taki model, no i oczywiście przejechał na nich tyle ile wystarczy żeby wyrazić o nich opinię. Tam wyżej "kadargo" podpowiada, że prawie mogą być w czołgach montowane zamiast gąsienic więc chyba dobre . Na Twoim miejscu bardziej zwracałbym uwagę na wytrzymałość niż na masę, co nie oznacza że masz jakiegoś kloca kupić, ale bardzo denerwujące jest obcieranie obręczy o klocki hamulcowe. Oczywiście można połączyć wytrzymałość z niską masą, a tym łącznikiem jest pieniądz . W tych mavicach niesmak budzą we mnie te szprychy no bo tak na chłopski rozum, jak się po pewnym czasie wyciągną, przestaną przenosić obciążenie, to obręcz będzie miała w takich warunkach bardzo ciężko mavic nie mavic siłą rzeczy pojawi się bicie, bo ile ta obręcz może znosić bez wspomagania szprych? Ale słuchając rad człowieka jak ja to Ty nic nie kupisz ale chcę żebyś miał świadomość co może się stać, ktoś może powiedzieć, jak koła będą dobrze zbudowane (zaplot+naciąganie szprych) to takie rzeczy się dziać nie powinny szybko, no ok a jaką masz pewność że są? Co to znaczy dobrze zbudowane? Są książki na temat wheel buildingu jest odpowiedni sprzęt do tego, trzeba tak napiąć szprychy jak jest w tabelce producenta, kręcisz nyplem sprawdzasz tensometrem, no bo przecież każdy serwis tak robi Prawda jest taka że ludzie tam pracujący nie mają jak sprawdzić naprężenia w szprychach bo przyrządy do tego są drogie, bazują na doświadczeniu i zakładają że nic się nie powinno dziać a jak się poluzuje to spoko przyjedzie klient się podkręci w ramach gwarancji. Z tych dwóch brałbym mavici, ale podkreślam bazując na krążących opiniach nie na własnym doświadczeniu.
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 Jutro zadzwonię do kolesia(jeżeli mi poda nr) dopytam się co i jak. A jeśli coś znajdziecie, godne uwagi to będę wdzięczny.
marsman Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 EQ21+Revo+Dartmoory i nic się z tym nie dzieje. no może jeden wgniot od dobicia. przód dwa sezony. maratonów tył jeden sezon. kolega miał troche inaczej bo UFO/EQ21 pod V+Sapimy Lasery+Dartmoory. też tłukł to mocno na maratonach. kiedyś urwane X.0 wpadło mu w kółko na EQ21 i w zasadzie nic. kołnierz w piaście Boplight Race się wygiął, dwie szprychy poszły ale kółko nawet specjalnie nie było krzywe. nie wiem co ty Redrabbit robisz z tymi kółkami;p jednak EQ21 pod Vki nie polecę. taniej wychodzą kilka-kilkanaście gramów cięższe ACE18. zaplecione pół na pół Revo/Comp i jeżdżę już tak drugi sezon w treningówce. do tego piasty Boplighta. w mojej były bardzo nietypowe łożyska. jak padły ( po dwóch sezonach ) miałem troche zachodu ze znalezieniem nowych.
dawidos1312 Napisano 3 Marca 2012 Autor Napisano 3 Marca 2012 teraz mam DM24, to taki klocek, jak na razie przystaje przy MAVIC'ach
kadargo Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Za obręcze 717 mogę ręczyć, za piasty DT też. Szprychy mam "troszkę" inne więc tu nie podpowiem. Ale faktem jest że na trwałość obręczy ma jakość szprych i zaplotu.
jarbla Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Eq 21 pod tarcze, zaplecione na szprychach Sapim Race, przebieg 3,8kkm, kilka maratonów, moja waga ~80kg. Do tej pory żadnych problemów.
Mod Team Pixon Napisano 4 Marca 2012 Mod Team Napisano 4 Marca 2012 XC717/ DT Revo/ alu nyple moja waga 80 kg + sakwy ~15-20kg -> przebieg w takich warunkach 1000km. Po wyprawie zdjąłem sakwy i dalej jeździłem. Bez żadnego centrowania, bez potrzeby naciagania, bez wymiany jakiejkolwiek szprychy. Obecnie mam koła zaplecione na tych szprychach i używam tarcz, również zero problemów. Dlatego co niektórych teoretyków po prostu lepiej nie słuchać, bo plecą trzy po trzy.
redrabbit Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 XC717/ DT Revo/ alu nyple moja waga 80 kg + sakwy ~15-20kg -> przebieg w takich warunkach 1000km. Po wyprawie zdjąłem sakwy i dalej jeździłem. Bez żadnego centrowania, bez potrzeby naciagania, bez wymiany jakiejkolwiek szprychy. Obecnie mam koła zaplecione na tych szprychach i używam tarcz, również zero problemów. Dlatego co niektórych teoretyków po prostu lepiej nie słuchać, bo plecą trzy po trzy. Słuchaj no kolego, mam koła takie jak autor tematu ma zamiar kupić, przejeździłem na nich 2 lata zgodnie z przeznaczeniem i opisałem jakie mam z nimi problemy przy wadze ok 74kg jak masz inne wrażenia to napisz w porządku, dla autora każdy post i opinia ważna, ale z mojego punktu widzenia to ja Ci mogę napisać że Ty klepiesz trzy po trzy bo ja też użytkuje te koła i mam inne wrażenia i co wyskakujesz mi tu z jakimiś teoretykami, nie czytałeś co napisałem? UŻYWAŁEM ICH W PRAKTYCE może dużymi literami zrozumiesz. Od tego jest forum żeby się dzielić doświadczeniami, a co autor zdecyduje to jego działka.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.