mik2 Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 Witam wszystkich chętnych do pomocy w wyborze roweru : ) Przymierzam się do tego od dłuższego czasu, początkowo doradzano mi model unibike evolution 2011, jednak przez tą zimę pojeździłem sobie trochę po błocie i śniegu no i co było chyba oczywiste - przekonałem się osobiście o tych największych wadach hamulców v-brake. W związku z tym mam takie pytanie - czy w przedziale podanym w temacie (2tys. to absolutny max, wolałbym się skłonić ku 1.5tys) znajdzie się jakiś rower z dobrymi hamulcami tarczowymi? Jak nie da rady - prosiłbym o jakieś modele które mieszczą się w cenie, są solidne, sprawdzone i można je osobiście przetestować w jakimś sklepie w warszawie, gdyż raczej nie wyobrażam sobie kupna roweru bez uprzedniego zrobienia rundki wokół sklepu lub chociażby rzucenia na niego okiem w "realu" : ) Odnośnie mnie - jeżdżę dużo po ścieżkach rowerowych, lesie, polnych drogach. Bez żadnych skoków (no, prócz tych z i na krawężnik czy innych ewolucji, po prostu jeżdżę. Amortyzator min. 100mm. ~185cm wzrostu, 85kg - nie wiem czy na tym etapie to potrzebne, ale lepiej za dużo podać niż by miało jakiejś informacji zabraknąć. Z góry dziękuję za odpowiedzi : )
Silver400 Napisano 3 Marca 2012 Napisano 3 Marca 2012 http://allegro.pl/rower-mtb-merida-matts-trail-100-d-2011-rozm-i2170810319.html - solidny - dobre hamulce - 120mm skoku - cenna w srodku pułapu - jest ich kilka na allegro pewnie jakiś z warszawy
mik2 Napisano 4 Marca 2012 Autor Napisano 4 Marca 2012 W tej meridzie zupełnie nie pasuje mi geometria - jest chyba zbyt "trialowa", nie wiem jak to się określa. Poza tym osprzęt - przerzutki chyba mogłby być ciut lepsze. Styl jazdy mam raczej zrywny i ostry, więc elementy napędu są tu chyba szczególnie ważne. Co myślicie o tym: http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-evolution-2012.html i tym: http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a4-p-1394.html ? Prosiłbym o więcej propozycji : )
szych Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 W tej cenie nie dostaniesz dobrych tarczówek, bo ceny takich zaczynają się w 1/3 Twojego budżetu. I w większości warunków pobiją je dobrej klasy vki. Dodatkowo tarcza w rowerze za 2-2,5k oznacza, że reszta podzespołów jest na poziomie roweru za 1200zł. Jak w powyższym trailu, gdzie wstawiono lipny amor i napęd klasy Altus. W tej cenie to wielkie nieporozumienie. Podejdź do sklepu Armar na Broniewskiego 7, sprawdź Centuriona Backfire 300 i 500. Może trafisz na wyprzedaż (300 w Gdańsku są obecnie za 1699, 500 idzie odstać za 2299). Jeden to pełne Alivio, drugi pełne Deore (plus przerzutka tylna klasę wyżej - odpowiednio Deore/SLX). Mówiąc pełne mam na myśli nie tylko przerzutki, ale - przede wszystkim - suport, piasty, korby, manetki. Czyli elementy, które się pomija, gdyż nie rzucają się w oczy. Do tego dobre obręcze Alexrimsa, szprychy DT, akcesoria Procrafta. Ramy robione są w fabryce Meridy, która jest udziałowcem Centuriona. 500 ma amor z blokada na kierownicy i mocowanie pod tarcze, więc jak dozbierasz, będzie mógł wstawić sobie coś na przód (w sumie tarcza z tyłu jest dużo mniej potrzebna). Nie znałem tej marki do czasy, gdy 2 lata temu, szukajac roweru dla dziewczyny, trafiłem do jej dilera. Jako że jest to sklep, który odwiedzam często, od tych 2 lat porównuję sobie Centuriony z innymi modelami dostępnymi w sklepach i muszę stwierdzić, że są to obecnie najbardziej wyważone konstrukcje dostępne na rynku. Może droższe od Unibike'a, ale też oferują innej klasy osprzęt. Dobra rama, dobre koła, dobry - równy - napęd. Naprawdę mocno polecam. Warto nawet się skredytować i dołożyć kilka stówek, bo na takim sprzęcie długo i bezproblemowo będziesz śmigać. Tylko spiesz się, bo wiosna idzie, promocję w marcu się przeważnie kończą
mik2 Napisano 4 Marca 2012 Autor Napisano 4 Marca 2012 Jasne jest, że dobre v'ki hamują lepiej niż lipne tarczówki. Co jednak gdy w grę wejdzie głębokie błoto czy inne ciekawe nawierzchnie? Chyba lepiej mieć słabe hamowanie tarczówkami niż v'ki które po zapchaniu nie hamują wcale a po zamoczeniu piszczą w niebogłosy. Chyba, że po prostu jak dotąd miałem zbyt słabe v'ki i stąd takie moje wrażenie :> Backfire 500 wygląda naprawdę w porządku. Jakby dało radę go dorwać za te ~2200-300 to było by super. I jak mówisz że jest możliwość późniejszego wyposażenia rower w tarcze, to niejako problem v'ek tymczasowo odpada - w końcu przecież dozbieram : ) W tym tygodniu postaram się poodwiedzać trochę sklepów i może trafić na jakąś ciekawą promocję. Tylko spiesz się, bo wiosna idzie, promocję w marcu się przeważnie kończą No właśnie mam zamiar się pospieszyć i zdążyć przed sezonowym boomem
mik2 Napisano 4 Marca 2012 Autor Napisano 4 Marca 2012 Owszem, może lvl a2, a3, a4, a6 z przeceny, może jakiś unibike czy merida. Ale tak gdybać sobie mogę we własnym zakresie - a tu wolałbym uzykać opinię od osób które o rowerach wiedzą o stokroć więcej niż ja : )
biker90 Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 merida droższa od krossa i na słabszym osprzęcie w stosunku do ceny a co do unibike to nie do końca to jest jakaś marka godna zaufania małego tego jeździ
delmis Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Mam avidy sd 7 i nawet po wjechaniu w bloto nie ma wiekszych problemow z hamowaniem , a ze piszcza to inna sprawa;p Jezdzilem na kilku sredniej ( slabej?) klasy tarczowkach i nie ma porownania do moich v-ek
biker90 Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 lepszy osprzęt + v-ki deorki to się bardziej opłaca kupić niż jakieś tam tandetne tarczówki
szych Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 mik - mam porównanie jak działają moje Juicy 7 w stanie wskazującym na serwis, a v'ki Deore ze zwykłymi klockami Accenta. Niestety v'ki biją tarcze na głowę. Nie ma absolutnie większych problemów z wodą czy błotem (poza szybszym zużywaniem okładzin i obręczy - ale cena klocków do v'ek jest kilkukrotnie niższa od klocków do tarczy). Tarcze piszczą mi niemiłosiernie od samej wilgoci (jazda w śniegu). Dobre vki mają naprawdę dużą siłę hamowania i nie najgorszą modulację, a ich serwis w każdych warunkach sprowadza się do imbusa 6 i 2minut zabawy. Zalety tarczy zaczynają być widoczne na mocnych, szybkich zjazdach, szczególnie w gorszych warunkach, gdzie trzeba dohamować (cały czas jadac w dół) z 30-40km/h przed zakrętem i nie zjarać okładzin. Vki mogą mieć z tym problem. Ale za tą zdolnością idzie dodatkowa waga, droższe okładziny i bardziej wymagający serwis (same origni i tłoczki do klamki mogą kosztować więcej niż V'ki Deore). Pytanie ile razy będziesz zaliczał górskie zjazdy w deszczu. Tektro w 500 to dobre hamulce, przejdź się do sklepu, przejedź kawałek. Jeśli masz możliwość dołożyć, brałbym ten model. Przy właściwym serwisie, wystarczy na ładne kilka tysięcy kilometrów przed wymianą napędu, bez jakiejkolwiek potrzeby rozbudowy. Jedyne co można w nim zrobić, to wymiana amora na powietrzny i hamulców na tarcze jeśli cię kiedyś najdzie.
biker90 Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 jedno jest pewne lepsze dobre v-ki niż jakieś słabe tarczówki
razorjack Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 tak jak pisali, w tej cenie rower z dobrymi vkami znajdziesz, najwyzej potem (na jesieni?) zmienisz przedni hamulec na tarczowy
mik2 Napisano 4 Marca 2012 Autor Napisano 4 Marca 2012 Ok, skutecznie mnie przekonaliście aby przy aktualnym budżecie dać sobie spokój z tarczami ; ) Po prostu v'ki testowałem już w wielu warunkach (łącznie ze wspomnianym górskim zjeździe w deszczu czy też głębokim kopnym śniegu i mimo mej wielkiej miłości do prostoty ich budowy myślałem że może da radę przesiąść się "poziom wyżej". W takim razie - jaki model jest jeszcze godny uwagi, gdyby się okazało że wspomniany Backfire 500 nie zmieści mi się w budżecie bądź zdarzy się jakiś inny losowy wypadek?
mik2 Napisano 4 Marca 2012 Autor Napisano 4 Marca 2012 A co powiedzielibyście o tym modelu: Rowery - Happy ? Może coś przeoczyłem, ale osprzęt chyba niezły - a i cena ładnie obniżona. Jutro postaram się wpaść i go obejrzeć z bliska.
szych Napisano 4 Marca 2012 Napisano 4 Marca 2012 Backfire 300 Ewentualnie jakaś promocja na Unibike Flite'a czy Krossa A4, chodź oba mają tarcze, a Kross kiepskawe koła.
samathab Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 KUPIE rower mtb 1500-2000 uzywany w dobrym stanie. konradpanel@vp.pl Witam serdecznie.potrzebuje pomocy jak mam 167cm wzrostu,65kg to jaki bylby najlepszy rower,jaki rozmiar?
mik2 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 Byłem dziś we wspomnianym sklepie, authora na stanie nie było, jednak przedstawiono mi w cenie niecałych 2000zł Merida Matts TFS 300-V (2011). Co sądzicie o tym modelu?
biker90 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 ja bym myślał nad A4 z rocznika 2011 od krossa wtedy ciut lepszy niż ta merida
mik2 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 Ciut lepszy - czyli co konkretnie? Pod jakim względem Kross wygrywa? Poza tym - jak wypada na tle reszty Unibike Flite 2011? Szczególnie podoba mi się w nim blokada amortyzatora na kierownicy.
biker90 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 lepszy osprzęt za niższą cenę. Lecz teraz już ta różnica zanika między krossem, a meridą, szkoda
mik2 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 Po pierwsze nie za niższą cenę, bo z tego co widzę to Kross lvl A4 w okolicach 2200 jest. A po drugie... co konkretnie?
biker90 Napisano 5 Marca 2012 Napisano 5 Marca 2012 tu masz nowy za 1700zł : http://allegro.pl/kr...2183969632.html a tu tą meride: http://allegro.pl/merida-matts-tfs-300-v-2011r-wyprzedaz-i2152709621.html
mik2 Napisano 5 Marca 2012 Autor Napisano 5 Marca 2012 Ten Kross ma ramę 16", gorszą od meridy przerzutkę z tyłu i tarczówki... "chyba" podziękuję. Mógłby wypowiedzieć się ktoś kto odpowie na moje pytania zamiast zarzucać mnie Krossami?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.