Skocz do zawartości

[serwis] Nabijanie sterów


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Wczoraj oddałem do serwisu amortyzator z ramą do nabicia sterów. Odebrałem dzisiaj, oglądam w domu i czuje, że coś jest nie w porządku, odkręcam i co widzę:

 

stery1.jpgstery2.jpg

 

[wycięte przez moderatora].. Nie dość, że nabijane młotkiem przez młotka, to jeszcze wg mnie założone odwrotnie.. (stery to FSA pig). Chyba ich jutro tam pobije, żądać od nich kasy za zniszczone stery??

Ech.. szkoda gadać, co za idiota!

 

w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieznie masz raczej prawidlowo zalozona. Odczuwasz krecac kierownica jakies "opory, zgrzyty"? Sam ostatnio nabijalem w domu bieznie mlotkiem i srubokretem i takie cos jest nieuniknione :X... Chyba, ze idziesz do SERWISU gdzie maja specjalny pobijak do nabicia biezni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Na razie sprawdziłem z grubsza.. Nie znam się na serwisie, ale zaniepokoiło mnie to, że stery dobrze nie trzymają, przy hamowaniu przeskakują, wydawało mi się, że przyczyną może być odwrotnie założona bieżnia, mam wrażenie jakby była źle dopasowana. Co jeszcze może być spieprzone? (mam dołożone pod mostkie 4 małe podładki)

 

 

 

 

 

Bieznie masz raczej prawidlowo zalozona. Odczuwasz krecac kierownica jakies "opory, zgrzyty"? Sam ostatnio nabijalem w domu bieznie mlotkiem i srubokretem i takie cos jest nieuniknione :X... Chyba, ze idziesz do SERWISU gdzie maja specjalny pobijak do nabicia biezni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydko ojoj

 

Tez sam nabijam stery. Używam do tego starych elementów ze sterów i nigdy nie udało mi się tak spieprzyć...

 

Sprawdź kolejność wgd schematu. Bieżnia łożyska itd

http://www.fullspeedahead.com/storage/insidetech/items/EN_40208726-3a50-4467-89af-51b9ecda3fe0_ZS074-Headset_Instructions_v3.pdf

 

Skoro masz luzy to moze troszkę mocniej dociągnij śrubę do gwiazdki a na końcu mostek.

 

Tak czy siak ja bym tego nie zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I postrasz sądem konsumenckim, czy jak to tam się nazywa. Rachunek za to, że robiłeś właśnie to i właśnie tam masz? Bo jak nie, to się będziesz musiał ostro nagimnastykować, żeby udowodnić winę...

 

A nawiasem mówiąc... Niezłe kołki tam robią....

 

P.

 

Ps. Napisz co to za "serwis" - na ostrzeżenie potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę gwiazdki dociągnąłem dosyć mocno, a później mostek i dalej jest luz i przeskakuje.. Może to przez dodatkowe podkładki??

 

Dzięki za pomoc!!

Daj jedną podkładke nad mostek, i zobacz czy dalej jest ten sam efekt. Być może masz za małą odległosc pomiędzy Top-Cap`em a gwiazdką i nie ma możliwości dobrego dociągnięcia śrubą :). U mnie tak było, założenie podkładki na mostek załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nabijałem bieżnie w rowerku były problemy kupe piłowania aby zmniejszyć średnicę.

 

Na dole bieżnie mają być na wcisk. Nie mów, że zmniejszałeś średnice. :o Ja mam rurkę, którą idealnie się nabija stery. Niestety problem powstaje przy zdjęciu, jeżeli chcemy pozostać przy tych samych sterach. W dobrych amortyzatorach są wypustki, które ułatwiają wyciśniecie ich. jednak i tak jest ciężko. To tylko tak nawiasem mówiąc.

 

Ja bym nie próbował z tym jeździć, skręcać, ani nic takiego. Od razu bym poszedł z awantura. Mamy nadzieje, że masz paragon. bez niego ciężko będzie Ci cokolwiek udowodnić. Ja nie oddaje takich poważnych spraw w niezaufane ręce. To jest też powód dlaczego robię wszystko sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No stary jakiś lamer bezżadnego doświadczenia się pewnie za to zabrał myślę że nie powinieneśmieć problemu z taką reklamacją,zdejmą uszkodzoną birżnię zamonuja nową i jeszcze rabat dostaniesz na części albo usługi jak dobrzez nimi pogadasz a nie od razu zaczniesz drzeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rzesz ja pierdziu robota pierwsza klasa :D Jeśli stery także zostały nabite tak profesjonalnie ... To możliwe, że ich złe działanie może być spowodowane skrzywieniem misek podczas ich nabijania (prawidłowo powinno się je wciskać)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno ale prasa do sterów to tylko w serwisie. Ja zawsze używam młotka z przekładką lub gumowego młotka i nigdy nie było problemu. Z tym, że nabijałem do swoich dwóch ram stery Tioga NS które są półzintegrowane i wchodzą jak w masło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka metodą serwis te stery zakładał ... Może młotkiem bez żadnych przekładek ? :) BTW Stery półzintegrowane oczywiście wchodzą lżej ale nie radzę młotkiem nabijać misek aluminiowych czymkolwiek prócz prasy do sterów. Czym droższe (lżejsze) stery tym miski są bardziej podatne na brak fantazji przy ich zakładaniu. Po za tym zawsze można sobie za te kilka złotych złożyć własną prasę do sterów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie do instalacji sterów użyłem zapożyczonej z serwisu wciskarki do sterów.

 

Natomiast bieżni sterów na amortyzator nie wbijałem! Nałożyłem bieżnię na rurę sterową, dłonią docisnąłem ile szło, następnie wsadziłem amortyzator do ramy i dokręcałem top cap do momentu aż bieżnia docisnęła się do korony widelca. Ot cała magia, bez młotków, nabijaków i rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sobiew sumie sobie zrobić takie urządzenie do montażu sterów a potrzebne są do tego dwa kawałki dębiny ew.innego może mniej twardego drewna

100x50x30 tak na oko,śruba 6 ok 30cm, dwie podkładki i dwie nakrętki:)

Wkadamy stery w ramę przykładamy klocek drewniany, przewiercony na wylot w który wkładamy śrubę i wpuszczamy go w ramę a od drugiej dajemy drugi i skręcamy do kupy na skutek czego stery powinny zostać"wprasowne" w rame :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie do instalacji sterów użyłem zapożyczonej z serwisu wciskarki do sterów.

 

Raczej mało kto ma taką możliwość.

 

dokręcałem top cap do momentu aż bieżnia docisnęła się do korony widelca

 

U mnie był taki wcisk, że nie dało się to zrobić taką metodą. W dodatku założyłem ramę i naciskałem z całej siły i też ani drgnie. Z pomocą przyszła rurką lekko większa od rury sterowej. Potem przez szmatkę i gumowy młotek doszło do końca.

 

Podoba mi się pomysł elton29. Chociaż nie wiem czy to do końca dobrze by działało. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...