Skocz do zawartości

[rower] Dwa rowery - damski i męski tzw. "Góral"


asustive

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów,

Jako, że sezon rowerowy tuż za pasem, postanowiliśmy wraz z dziewczyna kupić sobie rowery. Właściwie bedą to rowery do wszelakiej jazdy, miasto, las, drogi asfaltowe, górzyste itp. i decydujemy się na rower górski MTB.

Jesteśmy amatorami rowerowymi i wiadomo, że chcemy wydać jak najmniej i wstępnie padło na 2szt. Kellys Viper 2.0 2012 (Cena: 1299zł) Click!.

A teraz tak naprawdę moje/nasze pytanie:

Czy takie rowery będą dla Nas odpowiednie? Wystarczające? Pewnie jest to pojęcie względne, ale mówię tutaj o rowerach dla osób, które jeżdzą rekreacyjnie w wolnych chwilach..

Czy może lepiej dołożyć i czy w ogole jest sens, np. do Kellys Scarpe (Cena: 1999zł) Click! czy też Kellys Quartz (Cena: 2299zł) Click!? A moze jakieś alternatywy? :>

 

P.S. Fajnie jakby oba rowery były takie same :-)

P.S.2. Rowery Kross raczej odpadaja, ze względów wizualnych, jakoś mi nie przypadają do gustu.. :P

P.S.3. Tak alternatywnie pomyślalłem jeszcze o Cube Analog (Cena ok.:2099zł) lub Cube Aim (Cena ok.: 1799zł).

Napisano

Jeśli rowery te mają służyć niedzielnym przejażdżką bez szaleństw jako alternatywa dla spaceru to jak najbardziej wystarczy najtańszy kellys...

Napisano

alternatywa dla spaceru to jak najbardziej wystarczy najtańszy kellys...

Az tak zle nie jest, emerytami nie jestesmy :) Moze troche czesciej niz w niedziele, ale na pewno jako rekreacja.. Dluzsze lub krotsze wycieczki za miasto..

 

A takie pytanie.. jak juz kupujac rower to na pare sezonow, ale czy dokladajac te pare "set" zlotych wiecej odczujemy ta roznie, ze ten rower faktycznie jest drozszy i wart byl dolozenia? Czy komfortu z jazdy jak i odczucia jakosci widocznego nie bedzie?

Napisano

Cóż powiedzieć... ciężko porównywać rowery których różnica w cenie sięga ok. 70%. Jeśli rowery będą eksploatowane regularnie, a nie będą jedynie tymczasową zachcianką różnice odczujecie w trwałości, a w przypadku awarii w przyszłości będzie łatwiej o dopasowanie markowych części (3x7 w stosunku do 3x9).

Napisano
czy też Kellys Quartz (Cena: 2299zł) Click!? A moze jakieś alternatywy? :>

W Go Sporcie będzie w tym miesiącu promocja Kellys Quartz.Cena ~1500 zł,może taki?Rocznik starszy.

Napisano

Czym droższy tym lepszy, idea jest zawsze taka sama

No tak to jest oczywiste, ale to jest na takiej zasadzie jak z kupnem komputera.. ktos kto korzysta tylko z internetu itp. po co ma placic za nie wiadomo jakie parametry.. One beda, ale roznicy sie nie odczuje.. To mam na mysli..

 

W Go Sporcie będzie w tym miesiącu promocja Kellys Quartz.Cena ~1500 zł,może taki?Rocznik starszy.

Ooo.. to ciekawa propozycja.. Szczerze powiem, ze nie chce mi sie szukac rowerow z zeszlego rocznika a tym bardziej zeby bylo o odpowiednim rozmiarze.. Ale Gosporta mam rzut beretem.. a masz moze jakies scislejsze info? :>

Ten Quartz to bedzie bez tarczowek? Bo wolalbym bez.. Jak nie ufam trwalosci tych hamulcow w "tanszych" rowerach..

Napisano

Byliśmy z dziewczyną w sklepie obejrzeć Cube'y i... Na Cube Access WLS jesteśmy już zdecydowani :-)

Tylko teraz ja mam problem.. ogladalem te Analogi i Aimy.. Byłem prawie, że zdecydowany na Analoga, ale.. sprzedawca doradził mi Analog Disc lub Aima Disc.. więc wybór stawiam na te modele:

Cube Aim

Cube Aim Disc

Cube Analog

Cube Analog Disc

 

Cube Analog ma amortyzator Rock Shox i to duzy plus.. ale powiem szczerze, ze boje sie hamulców tarczowych w tych "tanszych" rowerach.. a nie sa mi one niezbedne..

HELP!

Co Wy byscie wybrali? Jak sie ma stosunek ceny do jakosci? Stawiam glownie na Analoga 2099zl i Analoga Disc 2499zl.

 

P.S. Do tych tarczowek mam chyba zniechecenie po dawnym zakupie roweru ktory mial WSZYSTKO, a wlasciwie to chyba nic.. :/

Napisano

Nie sugeruj się rokszokowatością tego cube, to niski model i raczej cię zbyt pozytywnie nie zaskoczy.

Obecne tam shimanowskie tarcze 445 to dobre i raczej bezproblemowe hamulce.

Napisano

Wlasciwie jedynie do tego Analoga Disc mnie ten amortyzator sklanial poniewaz reszta mi jest w sumie zbedna..

Rower traktuje jako rekracje, zamierzam jezdzic min. 3 dni w tygodniu - miasto/obrzeza.. Wiec chyba zdecyduje sie na zwyklego Analoga..

Mozesz cos jeszcze powiedziec o tym amorku Rock Shox jak sie ma do Suntour XCM Lockout 100mm? Z tym XCM przy takiej jezdzic jak moja nie powinno byc wiekszyc problemow? I jeszcze takie pytanie o jego/ich twardosc..Mam 176cm i 83kg..

Napisano

Suntoury to wielka loteria. Mam takiego w treku i równie dobrze mógłbym mieć sztywny widelec - ugięcie wynosi może ze 30 mm. Blokada jaką ma jest zbędna, bo on cały czas pracuje na "blokadzie". Do tego suntoury mają kiepskie uszczelki przez co wymagają regularnego serwisu jeśli mają choć trochę działać.

Mam też innego takiego samego, był zamontowany w rowerze marki kross i uginał się miękko prawie całym skokiem.

Ten rs to brat bliźniak darta, regulacja tłumienia powrotu, blokada, napięcie sprężyny. Widelec stworzony dlatego by firma mogła się "pokazać" w każdym segmencie rynku.

Napisano

Hmmmm powiem szczerze, ze troche sie zmieszalem teraz czy Analog czy Analog Disc i zaczalem kombinowac w calkiem inna strone i jako pewna alternatywe dla wspomnianych dwoch Cube'ow wyszukalem cos takiego:

Merida Matts 500V

Tylko tym razem znowu inny amortyzator, a mianowicie - RST First Air lockout 100

Jakie sa Wasze opinie? :>

Napisano

Amortyzator powietrzny, o dobre dwie klasy lepszy niż amortyzatory z Cube, rama też na wyższym poziomie niż ciężkie podstawowe ramy Cube ...

Napisano

Po przespaniu się i przemysleniu sprawy postawiłem na dwa rowery:

 

Merida Matts TFS 500V 2011

 

rama Matts TFS pro-V-Single

Rozmiar 16"-18"-20"-22"

Kolor White/ Blue

Widelec RST First Air lockout 100

Hamulec P/T Avid Single Digit 5R

Korby Shimano M430 octa 44A-32-22

Przerzutka P/T Shimano Deore low 34.9

Przerzutka T Shimano XT-9

Kaseta Shimano CS-HG50-9 11-34

Kierownica XM Speed CEN 31.8 Flat 600

Mostek XM Speed CEN 31.8 7

Piasta P/T Alloy QR/ Shimano RM60

Pedały XC Alloy

Obręcze Matts PRO V

Siodło XM Side-3

Sztyca XM Speed D SB20 31.6

Manetka P/T Shimano Deore rapidfire

Opona P/T MERIDA RACE Lite 2.1

 

Kellys Salamander 2011

 

rama KELLYS RideLite Premium 6061 3ple butted - RRC geometry (Race Ready Concept)

rozmiary ram 445mm (17.5") / 495mm (19.5") / 545mm (21.5")

widelec ROCK SHOX Tora TK, 100mm, coil / PopLoc Remote Lockout

stery KLS Expert integrated

suport SHIMANO Octalink cartridge (118mm)

korby SHIMANO Alivio (11) M430-8 Octalink (44x32x22)

manetki SHIMANO Alivio (11) SL-M430 Rapidfire Plus

przerzutka przód SHIMANO Alivio (11) M431 (34.9mm)

przerzutka tył SHIMANO Deore XT M772

ilość biegów 27

kaseta SHIMANO CS-HG30-9 (11-34)

łańcuch KMC Z99 (108 links)

hamulce TEKTRO

dżwignie hamulcowe TEKTRO

linki hamulcowe JAGWIRE stainless

piasty alloy / SHIMANO RM30 (32 holes)

szprychy stainless steel

obręcze KELLYS Draft 559x19 (32 holes)

opony SCHWALBE Rocket Ron Performance 57-559 (26x2.25)

wspornik kierownicy KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°)

kierownica KLS Expert RiseBar (31.8mm)

chwyty KELLYS kraton

sztyca KLS Expert (diam 30.4mm)

siodło SELLE ROYAL Mach

pedały VP alloy / steel

waga kg 13,20 (445mm)

 

Kellysa niestety nie mam możliwości przymieżenia do siebie osobiście..

 

Na co Wy byście obstawili? :>

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...