Skocz do zawartości

[hydrauliczne] Shimano Disc M446 czy Tektro V-brake


cancri

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

pytałam o to samo w dziale rower, ale nikt mi nie odpowiedział,

dlatego podbijam temat i mam nadzieję, że w tym dziale ktoś mi pomoże.

 

Otóż planuję zakup roweru, zależy mi na czasie.

 

Mam do wyboru dwa modele Krossa, które różnią się hamulcami i ceną.

Czy warto dorzucić 400 złotych do roweru z hamulcami hydraulicznymi?

 

Mowa o Kross level a3 z 2012 roku, z hamulcami Shimano Disc M446 w cenie 2100 pln

oraz Kross level f2 z 2012, z hamulcami Tektro V-brake w cenie 1700 pln.

Cała reszta wyposażenia, jest identyczna, rowery różnią się tylko wyglądem, no i hamulcami.

 

Dodam, że rower niestety głównie będzie służył do poruszania się po mieście, ze względu na moje teraźniejsze miejsce zamieszkania.

Zdaję sobie sprawę z tego, że jego możliwości przy poruszaniu po mieście, nie będą dobrze wykorzystane.

Stąd moje zapytanie, czy warto dopłacić w takich warunkach, i czy gdyby patrzeć na właściwy użytek roweru, czy warto dorzucić te 4 stówy,

dla samych hamulców?

Przyznaję, kompletnie się na tym nie znam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a tak ogółem, czy te hamulce naprawdę są warte czterech stów więcej?

Czy można je jakoś dokupić i wymienić?

Szczerze mówiąc, bardziej podoba mi się ta męska A3, tylko nie wiem, czy warto przepłacać.

Na wakacje mam zamiar dużo jeździć po Karkonoszach i Izerach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecną chwilę na pewno vb, ale w dalszej perspektywie rozbudowa o tarcze wyniesie o wiele więcej niż te cztery stówki.Rok temu miałem taki sam dylemat,stanęło na tarczach.Tylko że w tym temacie nikt Ci dokładnie nie podpowie.Ale wydaje mi się że w poprzednim poście sama sobie odpowiedziałaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodzi, bo jednak mam zamiar kupić rower na kilka lat, i w razie czego wolę dołożyć teraz, niż później mimo wszystko dopłacać więcej i jeszcze się bawić w rozkręcanie. A jednak w przyszłości mam zamiar go odpowiednio wykorzystać. Tylko nie wiedziałam, czy faktycznie warto dopłacać teraz, czy później skręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Artwro, wymiana w przyszłości wyjdzie więcej, niż te 400 zł.

Z drugiej strony na Karkonosze i Izery V-brake też się nadają, zrobiłem na takich hamulcach kilka tys km po tych górach i jakoś nie było sytuacji, żeby mnie zawiodły.

 

Ale skoro możesz dołożyć i bardziej podoba Ci się A3, to kup ten :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi się podoba, bo F2 jest biała z różowymi napisami, albo w wersji z hydraulicznymi, fioletowa, co mnie raczej odstrasza ;-)

 

Dzięki wielkie za pomoc, mam też w planach dalsze tripy, ale do tego sporo czasu i trochę treningów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko czasu brak ;-)

 

Nie no naprawdę, w zeszłym roku a3 damska była ładna, czarna, a ten róż mnie powalił od razu...

Nie wiem kto tam dobiera kolory w tym krossie, ale tragedia w tej kolekcji ;-)

Może ja przesadzam, ale zupełnie mi się niepodobają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec

Jak dla kobiety to lepiej Level F2 niż A3. Różnica w długości górnej rury ale musiałabyś się przymierzyć. A jeśli będzie jeździć po mieście to V-ki wystarczą na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli uwzględniasz rodzaj hamulców przy zakupie to tylko hamulce tarczowe, nawet jeśli jeździsz tylko po mieście. Wbrew wszystkim negatywnym zaklęciom jakie wypisują przeciwnicy tarczówek do jazdy w takich warunkach wg mnie są o niebo lepsze - bo nie trzeba przy nich grzebać. Żadnego doregulowywania, zmiany linek, pancerzy, żadnego smarowania. Te shimano to bardzo dobre tarczówki - do tego z klockami żywicznymi bardzo ciche. To nowy model shimano, więc raczej nieawaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam z przdmówca ale dodam jeszcze że bike-i z tego rocznika a nawet zeszłego są już o 20%droższe i dlatego teraz jakby nie warto kupować nowego roweru tylko go poskładac gdyż są jeszcze części na rynku,zalegające w dobrych cenach:)

Także dobrze się zastanów ja nie chcesz przepłacić bo róznice są naprawdę spore.

A co do pytania to zdecydowanie m 446.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam póki co za granicą, i średnio mi pasuje zamawianie i szukanie wszystkich części po kolei,

dodatkowo jestem w Polsce jeszcze przez jakiś tydzień, więc zamawianie raczej odpada ze względów logistycznych.

Na pewno wychodzi taniej, ale jak dla kogoś, kto się na tym nie zna, chyba lepiej kupić gotowca ;-)

Zresztą wolałabym sobie właśnie poprzymierzać rower, niestety nie ufam internetowym zakupom, jestem z tych

co muszą pójść, zobaczyć, dotknąć, nawet, jeśli chodzi o części.

Dzięki za opinię ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko rozumiem Cię, ie każdy takie możliwości chciałem byświedział że właśnie teraz ceny idą w górę i tak dla przykładu mój level a2 z 2011roku kosztował mnie we wrześniu dokładnie 1190zł teraz ten sam rower kosztuje 1499zł oczywiście jeszcze komuś został ten model bo na nowy rok są inne ale w podobnej cenie na v-brake-ach i altusie nawet .

Wiec musisz uważać i nie dać się naciągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no kupować będę w sklepie, ceny takie same jak u producenta ;-) Tak czy siak to sporo kasy.

Ogółem chciałam inny model, a3 damską z 2011 ale jak się w końcu wybrałam okazało się, że już nie ma w sprzedaży... ;-)

Zresztą panowie w sklepie proponowali mi bardziej tą damską f2, jak zapytałam o tę a3 z 2011, gdzie różnica w cenie te 4 stówy jest,

więc chyba mnie nie naciągną ;-) Mówili, że te f2 ładnie schodzą teraz.

Te z tego roku niby są lepsze od modeli z 2011, ale ile w tym prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość voytec
Zresztą panowie w sklepie proponowali mi bardziej tą damską f2, jak zapytałam o tę a3 z 2011, gdzie różnica w cenie te 4 stówy jest, więc chyba mnie nie naciągną ;-) Mówili, że te f2 ładnie schodzą teraz. Te z tego roku niby są lepsze od modeli z 2011, ale ile w tym prawdy

Jeśli wejść na stronę kross.pl i sprawdzić specyfikację A3 2012 i F2 2012 (nie ma 2011) to widać wyraźnie że sprzętowo są takie same. Jedyna różnica to te hample. Niestety nie mam porównanie jak te M446 hamują w stosunku to tych V-ek ale ludzie je chwalą. A3 Lady (2011) od A3 2012 różni się w zasadzie tylną przerzutką ( w 2011 jest Deore zamiast Alivio ) i niczym konkretnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...