pitbullfan Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 Witam wszystkich. Pytanie jak w temacie. Przymierzam się do zakupu roweru. Zależy mi na tym, żeby rama była karrrrbonowa . I teraz rodzi się pytanie czy z tego przedziału cenowego Merida Carbon FLX 800-D to dobry wybór? Czy jest to dobra baza do ewentualnych dalszych przeróbek? A może lepiej kupić FLX Race-D i zaoszczędzone pieniążki przeznaczyć na przeróbki? A może macie jakieś inne typy? Co polecacie? Jestem zielony w temacie. Nie znam się na osprzęcie więc będę bardzo wdzięczny za wszystkie rady i podpowiedzi. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Simonello Napisano 29 Lutego 2012 Napisano 29 Lutego 2012 Sprawdź też Krossa A9 i zupełną nowość - Northteca Warlock - ok. 4000 zł, a rama - zgodnie z życzeniem - karbonowa.
pitbullfan Napisano 29 Lutego 2012 Autor Napisano 29 Lutego 2012 Sprawdź też Krossa A9 i zupełną nowość - Northteca Warlock - ok. 4000 zł, a rama - zgodnie z życzeniem - karbonowa. Ciekawe propozycje. Powiem szczerze, że northtec'iem się interesowałem ale odpuściłem (może niepotrzebnie?) ze względu na ilość biegów (27 w porównaniu z 30 konkurencji). Dodatkowo - czy obie te propozycje nie mają przypadkiem jednak trochę gorszego osprzętu niż wspomniana merida? Moge się mylić bo jak mówiłem jestem laikiem.
Basiq Napisano 1 Marca 2012 Napisano 1 Marca 2012 Jeśli szukasz roweru z ramą którą będziesz traktować jako bazę - olej niuanse dotyczące gratów. Podstawią w takim przypadku jest geometria ramy bo skorygowanie problemów może okazać się bardzo czasochłonne (a może nawet niemożliwe). Dlatego istotnym było by usiąść na każdym z rozważanych rowerów. Ciężko teoretycznie porównywać geo Warlocka (do Meridy i Krossa) ponieważ mają bardzo ubogie informację - ale skoro górna ma (dla 17") 555mm i kąty 73/70,6 to efektywna będzie ok 580 więc coś na miarę krossa... Proporcje wyglądają bardzo podobnie - więc masz możliwość dobrać rower idealnie pod względem podsiodłówka/górna... Jeśli chodzi o osprzęt, to żaden z tych rowerów nie zachwyca - ewidentnie kwota robiona jest przez ramę, ale najlepiej imho wypada właśnie Warlock (hamulce, amorek) a ilością biegów kompletnie bym się nie przejmował - 10 z tyłu ma sens tylko wtedy jeśli z przodu są dwie koronki a skoro rower traktujesz rozwojowo to i tak będziesz mógł sobie wszystko poskładać według własnego "widzimisię"
pitbullfan Napisano 2 Marca 2012 Autor Napisano 2 Marca 2012 a ilością biegów kompletnie bym się nie przejmował - 10 z tyłu ma sens tylko wtedy jeśli z przodu są dwie koronki Żebym jeszcze wiedział o co chodzi z tymi koronkami to byłoby nieźle
Kuba521 Napisano 2 Marca 2012 Napisano 2 Marca 2012 2 koronki z przodu- 2 zębatki a nie 3 jak jest w większości rowerów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.