Skocz do zawartości

[rower] Kross level A2 na tarczówkach czy V-kach?


Ashawe222

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Otóż zamierzam zakupić sobie krossa A2, tylko mam pewien dylemat dotyczący hamulców. Otóż lepiej brać za 1300 na V-kach czy dorzucić te 2, 3 stówy i wziąć tarczówki?

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Napisano · Ukryte przez durnykot, 29 Lutego 2012 - szkoda gadać
Ukryte przez durnykot, 29 Lutego 2012 - szkoda gadać

Ja mam w swojej a2 vki i bardzo dobrze się spisują lecz szyko rysują czarne felgi, tarczówki przydają się bardziej w zaawansowanym terenie gdzie jeździsz po kolana w błocie, moim zdaniem jak jeździsz po miście łąkach to to sie nie opłaca dopłacać, a puźniej jeszcze drosza eksploatacja w tarczówkach się szybciej kloski ścierają a jeżeli zdecudujesz się już na tarczówki to tylko na chydrałlice

Napisano

Pełno podobnych tematów, tarcza v vka, Vki spokojnie dadzą radę po płaskim, jednak kupno amorka z wyższej półki z piwotami ( możliwość zamontowania Vek) graniczy z cudem, ja radzę przeszukać forum.

Napisano
hamulców
hamulców*

 

jesli chodzi o shimano br/bl-m445 bodaj które ma a2 to są to dobre hydrauliki ktore swietnie daja rade,lecz zastanow sie czy ci sa potzrebne bo jesli bedziesz jezdzil np raz/dwa razy na tydz krotkie terasy, dla przyjemnosci to nie oplaca sie doplacac i spokojnie mozesz zaufac v-ką.moje zdanie ;)

Napisano

Właśnie w czasie wakacji czy weekendu rower będzie cały czas w ruchu, jednak chyba zdecyduje się na te v-ki.

Napisano

Hydrauliki M445 mam w Levelu A4. Sprawują się bardzo dobrze. Nie ma co patrzeć na to, czy rower będzie używany często, czy rzadko, bo hamulce to nie jest element do lansu. Trzeba spojrzeć jaka masa będzie do zatrzymania. Stoję na stanowisku, że jeżeli łączna masa do zatrzymania zbliża się do 100 kg, to tarcze są nie tylko wygodą, ale i obowiązkiem. Nie chce mi się wierzyć, że Kross zamontował w A2 w wersji V dobre klocki. Żeby V'ki w miarę dobrze hamowały dużą masę, na wejściu trzeba będzie wymienić klocki na jakieś konkretne i to najlepiej miękkie. Mam doświadczenia z Trans Alpa. Klocki, które Kross w nim zaproponował to poprostu porażka, szczególnie w niższych temperaturach zaczęły sprawiać dużo kłopotu. Zamieniłem je na Clarks czerwone. Koszt około 60-70 PLN.

Napisano

Hydrauliki M445 mam w Levelu A4. Sprawują się bardzo dobrze. Nie ma co patrzeć na to, czy rower będzie używany często, czy rzadko, bo hamulce to nie jest element do lansu. Trzeba spojrzeć jaka masa będzie do zatrzymania. Stoję na stanowisku, że jeżeli łączna masa do zatrzymania zbliża się do 100 kg, to tarcze są nie tylko wygodą, ale i obowiązkiem. Nie chce mi się wierzyć, że Kross zamontował w A2 w wersji V dobre klocki. Żeby V'ki w miarę dobrze hamowały dużą masę, na wejściu trzeba będzie wymienić klocki na jakieś konkretne i to najlepiej miękkie. Mam doświadczenia z Trans Alpa. Klocki, które Kross w nim zaproponował to poprostu porażka, szczególnie w niższych temperaturach zaczęły sprawiać dużo kłopotu. Zamieniłem je na Clarks czerwone. Koszt około 60-70 PLN.

 

 

to dziwne bo sam ważę ponad 110kg i v-ki marki nie wiem jakiej z klockami nie wiem jakimi (na pewno szału z nimi nie było) zamontowane fabrycznie w kross hexagon x2 z bodajrze 2008 roku zatrzymywały mnie bez problemu. Po odpowiedniej regulacji i dopasowaniu ich pod siebie byłem w stanie zatrzymać się z tylnym kołem w górze.

 

Jednak wracając do pytania z tematu oczywiście że lepiej mieć dobre v-ki niż średnie tarcze. Moim skromnym nieprofesjonalnym zdaniem dużo zależy od klocków i napięcia linek.

 

Pozdrawiam

Gość voytec
Napisano
Hydrauliki M445 mam w Levelu A4

Mnie ciekawi jak z docieraniem tych tarcz. Siostra ma mechaniczne alivio i jeśli hamujesz tylko tylnym to koło drży co wydłuża długość hamowania. Nie jestem pewien, może w hydraulikach tego efektu nie ma?

Napisano
Jednak wracając do pytania z tematu oczywiście że lepiej mieć dobre v-ki niż średnie tarcze.

 

Zależy co rozumieć przez "dobre" i "średnie". Moim zdaniem trzeba kupić naprawdę trzeba się napocić, aby V-ki dorównały - czy przewyższyły tarcze, tym bardziej, jeżeli mowa o tarczach ze średniej póki. M445, to bardzo podstawowy model.

 

Nie jestem pewien, może w hydraulikach tego efektu nie ma?

 

Nie miałem przyjemności jeżdżenia na tarczach mechanicznych. Może coś jest nie tak. Gdy w samochodzie miałem nierówne tarcze miałem podobny efekt, tylko że wibracje były na kierownicy. W rowerze póki co czegoś podobnego nie doświadczyłem.

Napisano

Zależy co rozumieć przez "dobre" i "średnie". Moim zdaniem trzeba kupić naprawdę trzeba się napocić, aby V-ki dorównały - czy przewyższyły tarcze, tym bardziej, jeżeli mowa o tarczach ze średniej póki. M445, to bardzo podstawowy model.

 

http://archiwumalleg...-422355419.html ten rower miałem i na tym potrafiłem stanąć na przednim kole. Czy jego hamulce były dobre. Nie wiem. Aż tak się nie znam. W sumie wogóle się nie znam. Zaznaczam że klocki na przodzie nie były ruszane. Więc moim skromnym zdaniem wszystko zależy od regulacji.

Napisano

Zacznijmy moze od tego że a2 jakoś strasznie poszedł w góre, ja swój kupiłem za 1200zł z heblami tarczowymi/mechanicznymi i powiem szczerzeze nie miałem z nimi nigdy żadnego problemu.

Generalnie 14.2kg za 1800zł??Nie warto go w ogóle brać bo oprucz tych hebli nie mam nic ciekawego co jest warte tych pieniędzy.

Kup sobie lepiej używkę ew. sam poskładaj z takich komponentów które można wyrwać za dobre pieniądze a są lepsze niż altus czy alivio.

Kupisz tarczówki to na pewno nie pożałójesz, są skuteczniejsze i bardziej pewne niż v-brake.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...