OskarKabat Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Witam serdecznie. Moje stare są już już w takim stanie, że postanowiłem złożyć coś nowego. Chciałbym wydać na ten zakup mniej więcej 600zł (bez opon). Poczytałem trochę na forum, popatrzyłem po specyfikacjach i wybrałem coś takiego: - piasty to komplet z allegro Novateców: http://allegro.pl/novatec-d711-i-d712-komplet-415g-xc-mtb-race-wys-0-i2167998633.html - obręcze nad jakimi się zastanawiam to OctaneOne, ze względu że są wytrzymałe tak samo jak Fortress, a są kilkadziesiąt gramów lżejsze - szprychy: i tu głównie liczę na jakąś pomoc, bo wiadomo że można by było wrzucić championy, ale może jest coś lżejszego w tej samej cenie, a na czym by się złożyło wytrzymałe kółeczko Priorytetem dla mnie nie jest najniższa waga, najważniejsze żeby koła były wytrzymałe i posłużyły mi przez kilka lat. Bedą wrzucone do aluminiowej ramy KTM ze sztywnym widelcem ze stali. Rower będzie używany tylko i wyłącznie do poruszania się po mieście.
rzezniol Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Przeliczyłeś ile taki zestaw może wzyc ?? W tej cenie bez problemu kupisz bardzo polecane Mavic CrossRide ... para bez zacisków katalogowo 1900 g. Z tego co pamietam są pod około 100 kg ... w miescie dadzą rade bez problemu pod 100+ kg. Pozdro
Miliron Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Rower będzie używany tylko i wyłącznie do poruszania się po mieście. Naprawdę nie rozumiem Twojej koncepcji ... Chcesz koła za 600 zł na super lekkich piastach do ścigania się w XC i maratonach... Dość toporne obręcze i najlepiej cieniowane szprychy. Natomiast na końcu piszesz, że chcesz je używać jedynie w mieście ... Możesz mi wyjawić o co chodzi w Twojej koncepcji ? Na jaką cholerę takie koła na miasto ? :/ Dla kontrastu Moje koła na miasto są super toporne(pewnie z jakieś 700 gram na samej obręczy) mega tanie(150 zł za komplet) i powinny się jedynie sprawnie kręcić ... Tak wygląda moja koncepcja kół miejskich bo ani się na nich nie rozkręcę (światła ruch uliczny dziury itd) ani nie przejadę sporego dystansu (15 km to max) Ale możliwe, że moje rozumowanie jest błędne
OskarKabat Napisano 28 Lutego 2012 Autor Napisano 28 Lutego 2012 To ja wyjaśnie skąd takie części:) Długo czasu jeździłem w streecie/parku. W tym roku kończę liceum i wybieram się na studia, roweru będę potrzebował do poruszania się po mieście. Oczekuję także, żeby były one jak najmniej awaryjne, ponieważ będąc studentem wątpie żebym mógł sobie pozwolić na zmienianie piasty co roku. Dlatego częście, które wybrałem są tak jakby z dwóch worków. Dlatego też napisałęm ten temat, chciałem uzyskać jakieś informacje na temat kółek do tego typu jazdy. Dziękuję wam za odpowiedź teraz już widzę, że kołą o których myślałęm nie są dobrym pomysłem. PS. Czy w cenie 600zł (+/- 50) Koła Mavic CrossRide będą najlepszym rozwiązaniem? Rzeczywiście dużo osób je chwali. Jakiej jakości jest będenek w pieście? Pozdrawiam seredecznie i z góry dziękuję za odpowiedź.
Miliron Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Widzę, że mnie nie zrozumiałeś Nie chodziło mi o to, że wybrane przez Ciebie komponenty są do niczego. Do niczego wydaje mi się koncepcja kupowania kół za 600 zł, które maja służyć jedynie do jazdy po mieście 600 zł to powinien kosztować cały miejski rower
OskarKabat Napisano 28 Lutego 2012 Autor Napisano 28 Lutego 2012 Tak, tak. Teraz już rozumiem o co chodziło:) Kwota jaką dysponuję to 600zł, bo za tyle sprzedałem swoje kółka, Wydawało mi się, że jak kupie sobie kółka za 600zł i będę jeździł nimi po mieście, to mi posłużą, i nie będę musiał za jakiś czas kupować nowych. A jako to mój jedyny rower, to pewnie zdarzy się raz na jakiś czas jakaś dłuższa wycieczka, ale to sporadycznie, dlatego napisałem że kółka mają służyc głównie w mieście. Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Gdy wczesniej jeżdziłęm miało być mocno, sztywno na boki i głośno cykać Dzieki Miliron że chciałeś się zainteresować problemem takiego laika jak ja:) Jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć, czy te Mavici dadzą radę? Nie ukrywam, że bardzo mi podchodzi ta koncepca, bo nie musiał bym tego zaplatać, szukać długości szprych, a i kolorystycznie mi podchodzą I jak to jest z tym bębenkiem? Czy jak by mi przyszło do głowy założyć tam pojedynczą zębatke i podkłądnie (taki adapter SS) to czy to wytrzyma?
Miliron Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Pomijając kwotę jaką chcemy przeznaczyć... Dobrze mieć koła, które w razie awarii możemy szybko naprawić. Koła systemowe niestety do nich nie należą. Więc polecam składanie kół na popularnych komponentach jak szprychy nierdzewne w rozmiarze 2,0(szprycha do mavica kilkanaście zł ), obręcze w cenie do 100 zł sztuka i popularne piasty np Novatec NT-D041/042 i powinieneś być zadowolony. Jeśli magia Mavica na Ciebie działa tak bardzo, że już zdecydowałeś o ich zakupie to powiem, że Crossridy cykają bardzo ładnie a o bębenek nie ma co się obawiać
rzezniol Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Jeśli magia Mavica na Ciebie działa tak bardzo, że już zdecydowałeś o ich zakupie to powiem, To nie magia to dobre koła Fakt szprycha może polecieć zawsze i ta akurat szprycha nie jest tania ale ... jak ktoś się przyjżał budowie tych kółek to wie że ... Crossride ma ta fajną zalete że jak łańcuh wpadnie między kasete a szprychy to szprychy w CrossRide zazwyczaj wychodzą cało z takiej potyczki. Szprychy w tych Mavicach są całkowicie proste i nie wystają za obrys piasty ... w innych kołach łańcuch zazwyczaj kaleczy szprychy ktore z czasem pękają, Bębenek jest banalny w budowie i w serwisie, jest dość fajnie uszczelniony i wydaje się być niezniszczalny Łozyska to maszynowki w standardowym rozmiarze wiec też serwis jest bezproblemowy. Jak sie jest cierpliwym to używane w fajnym stanie da sie wyrwac ponizej 500 zł. Pozdrawiam
Miliron Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 jak ktoś się przyjżał budowie tych kółek to wie że ... Crossride ma ta fajną zalete że jak łańcuh wpadnie między kasete a szprychy to szprychy w CrossRide zazwyczaj wychodzą cało z takiej potyczki Szprychy może i tak .. gorzej z piastą U mnie takie spadniecie łańcucha spowodowało rozerwanie łoża szprychy w piaście ... Efekt jak powyżej opisałeś. Szprycha cała Piasta do wymiany I kilkanaście dni bez kół i roweru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.