Skocz do zawartości

[rower] Merida Matts TFS 500V czy Level A6 Disc/V


pit1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Poszukuję (175cm, 74kg) roweru o sportowej geometrii z przeznaczeniem na maratony. Niestety początkowo byłem bliski zakupu A8 z 2011 jednak musiałem przyciąć swój budżet :( Obecnie mogę sobie pozwolić wydać max 2200 i pod uwagę biorę

meridę http://www.rowerymer...wer-merida.html 2200

level A6 disk http://ww2.bikekatal....Level.A6.Disc/ 2200

level A6 V - 1900.

 

Problem w tym, że nie wiem czy lepiej postawić na amortyzator powietrzny w meridzie (i pomęczyć się sezon lub dwa na v-kach) czy na XCRa i tarczówki w krosie (podstawowe shimano i nie wiem jak będą działać przy ostrej jeździe). A może lepiej zaoszczędzić 300 wziąć A6 na V-kach ale za to już z piastami pod tarczę i pod koniec sezony kupić jakieś dobre hydrauliki?

 

To są tak naprawdę główne elementy moich rozterek (amor i hamulce), geometrie mają prawie takie same. Jeżeli są jeszcze jakieś istotne różnice to proszę o wskazanie.

Proszę o pomoc i dziękuję za odpowiedzi :)

Napisano

Rower A6 z amortyzatorem XCR w cenie 2200zł to nieporozumienie. Były podobne tematy nie dawno, sprawdź propozycje.

 

Wiem, że były. Trochę czasu spędziłem przeczesując net i szukając odpowiedzi. Ale podobne tematy kończyły się kwocie 2500, 2700 itd. Ja budżetu nie mogę przekroczyć.

 

Proszę zatem o konkretną odpowiedź z uwzględnieniem przeznaczenia roweru. Nie szukam roweru do "rekreacyjnej jazdy, czasem górki i pagórki " . Wiem, że budżet niski jak na rowerek do ścigania, ale ma być pod rozbudowę :)

Napisano

Tak jak napisałeś geometria bardzo podobna. Sam zdecyduj czy ważniejsze są dla ciebie hamulce czy amortyzator. Reszta osprzętu niemal taka sama. Moim zdaniem weź ten, który Ci się bardziej podoba z wyglądu.

Napisano

doms jeden i drugi mi się podoba, dlatego liczę na to, że to jednak osprzęt zadecyduje jaki model a nie względy estetyczne :)

 

paweloko ja wiem, że XCR nie powala w tym rowerze ale podaj mi propozycje do 2200 z lepszym amorem w takim razie:)

Napisano

Sam mam tą meridę ( kupiłem we wrześniu za 1999). Ważyła ona dokładnie 12900 , 20 cali( Z tym, że mi się trafił rower na oponach z drutem ok770 g sztuka, a widziałem w innych sklepach ze mają opony w wersji Lite ok 650g sztuka. Wiem, że rama krosa w wersji tylko pod tarcze waży 1850g (20 cali). Rama meridy jest ok 150g-200g cieższa (też 20 ale w wersji pod v i tarcze). Więc jeśli w przyszłości myślisz o rozbudowie i lekkim rowerze do ścigania to jest to jakiś argument.Osprzęt obu rowerów jest identyczny (Merida ma lepszą przerzutkę z tyłu, kross ma lepszą kasetę. Piasty lepsze są w krossie)

Za krossem przemawia gwarancja. Znam osoby, którym kross bez problemu wymieniał pęknięte ramy.

Jak kupisz Meridę to pamiętaj aby blokady używać tylko na równym asfalcie pod górę. Ja niestety rozwaliłem swoją blokadę przejeżdzajc przez próg zwalniający na zablokowanym widelcu (amor naprawiony bez problemu na gwarancji ale trwało to trochę ponad miesiąc).

Napisano

Dzięki za jasną odpowiedź. Czytałem, że rama meridy jest trochę cięższa. Nie jest to jednak jakaś wielka różnica dla mnie, przynajmniej jest akceptowalna :)

Testowałeś meridę w ciężkim terenie? Możesz napisać jak się sprawuje amortyzator i v-ki?

Napisano

W błocie nie jeździłem (do tego mam stary rower). Amortyzator wybiera prawie wszystko jak dla mnie (nie jeździłem nigdy na lepszym więc nie mam porównania). Hamulce jak dla mnie super. Siedząc na siodełku (ważę ponad 70) można postawić rower na przednim kole za pomocą dwóch palców. Opony już wymieniłem bo seryjne są ciężkie i mają ogromne jak dla mnie opory na asfalcie. Jeśli masz zamiar ścigać się w maratonach regularnie to nie wiem czy w błocie v-ki dadzą sobie radę (pewnie tak w końcu kiedyś nie było hydraulików :D). Z tego co zauważyłem to tylna piasta słabo uszczelniona od strony kasety. Po pierwszej jeździe po lesie w deszczu spłukałem rower wodą z węża i niestety piach dostał się do piasty. Ale to nie problem 15 minut roboty i piasta wyczyszczona i nasmarowana. Po za tym rower ma potencjał aby go odchudzić. Sztyca i siodło ważą 360g i 340. Mostek i kiera też nie są najlżejsze. Amor z gwiazdką i bieżnią 1870g. Koła bez zacisków ważą niecałe 2 kg więc nie jest źle.

Napisano

Jeśli chodzi o amortyzator to nie jest jakiś delikatny jeśli rozwaliłeś blokadę? Czy może każdy amor można w ten sposób uszkodzić?

 

V-ek się nie boję bo w poprzednim sezonie, przejechałem kilka maratonów na v-kach i dały radę. Większość osób poleca tarczówki ze względu na lepsze działanie właśnie w przypadku np. błota. Zastanawiam się tylko czy większy komfort uzyskam z lepszym amortyzatorem czy z tarczówkami. Najlepsze wyjście to jedno i drugie ale niestety nie za tą cenę. A co do piasty to chyba przypadek czy specyfika tego modelu?

Napisano

Piasta RM-60(acera,alivio) popatrz sobie na stronie Shimano jak wygląda uszczelnienie od strony kasety (plasikowa podkładka) więc przypadek to nie jest. Poprostu nie można lać wody po kasecie i problemu nie będzie (z drugiej strony piasty jest gumowa uszczelka a z nią problemów nie ma). Jeśli chodzi o blokadę to większość tanich amorków (do 1000) z hydrauliczną blokadą podobną można załatwić wjeżdżając w dużą dziurę ze znaczną prędkością na zablokowanym widelcu. Tak naprawdę to ja tej blokady nigdy nie używam. Raz włączyłem i zapomniałem wyłączyć i stało się to co się stało. Jak będziesz jej używał tylko na asfalcie jeżdżąc pod górę (mała prędkość) to jak wjedziesz nawet w dziurę to raczej nic się nie stanie. W instrukcji nic na ten temat nie ma. Niestety ja nauczyłem się na swoim błędzie jak używać blokady.

Napisano

Ja bym brał meridę, siedzi w niej powietrzny amor a to duży plus, bo można go ustawić pod swoją wagę, hamulce z pewnością dadzą radę w błotku - na maratonach wielu jeździ z v'kami.

Napisano

Witam, ja miałem podobny problem z wyborem roweru kupiłem meride tfs 500 2011 za 2390 ! ( http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-500-v-2011.html#fragment-2 ) tylko żle zabezpieczyli przesyłke i przyszła z rozwaloną tylnią przerzutką- wymienili po tygodniu na nowy. Polecam amor jest za######isty, w porównaniu do gianta co ma kolega z xcm to jest o niebo lepszy (miękki). Co do zywotności to się nie wypowiadam bo dopiero zacząłem deptać:)

Napisano

ok , nie ma się co zastanawiać dłużej tylko kupować póki jest :) Dzięki za pomoc!

 

Aj, no właśnie ktoś wykupił, teraz jest o 100zł droższy..

Napisano

Ten "ktoś" to właśnie ja :laugh:. Czyżbym cię uprzedził Suchy1995? Te meridy od bikko na allegro co aukcję są droższe, więc jak masz ją kupić to się nie zastanawiaj bo to i tak najtaniej. Ja się zastanawiałem trochę za długo i jedna aukcja mi uciekła.

Napisano

Ten "ktoś" to właśnie ja :laugh:. Czyżbym cię uprzedził Suchy1995? Te meridy od bikko na allegro co aukcję są droższe, więc jak masz ją kupić to się nie zastanawiaj bo to i tak najtaniej. Ja się zastanawiałem trochę za długo i jedna aukcja mi uciekła.

 

Wiem, że są coraz droższe. Czekam na telefon od Bikko i mamy się dogadać co do ceny :) Może jeszcze wyjdę na tym lepiej niż bym kupił za 2200 hehe

Jak dojdzie to daj znać, za pobraniem wziąłeś?

Napisano

Ja już 500-tke dostałem. Wygląda świetnie a jak się prowadzi to sprawdzę dopiero w weekend :)

 

Na tą chwilę tylko mogę napisać, że waży 12,5kg z pedałami 520. Oponki dostałem w wersji Lite :)

Napisano

Jakie wybraliscie ramy pod jakis wzrost? :> Rowniez chce kupic ta Meride na 176cm wzrostu - pewnie 18"? :> Wstepnie wczesniej myslalem o Cube Analog/ Analog Disc.. :>

Napisano

No to faktycznie nie mam nad czyms myslec, dzis pojade do sklepu i jak wizualnie mi wpadnie w oku na zywo to biore! :-)

P.S. Jak wage oficjalnie podaje Merida dla tego roweru? Bo nie bardzo na stronce widze..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...