michalj Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Witam, Potrzebuję przewieźć na toyocie Yaris 3d 3 rowery. W związku z wersją nadwozia odpada przewiezienie rowerów na dachu, a z braku haka przewiezienia na nim. Jedyną opcją jest bagażnik na klapę. Początkowo myślałem o Thule Clip On lecz niestety jest on bardzo mało kompatybilny innymi samochodami, gdyż występuje w 2 wersjach. W związku z tym wymyśliłem Inter Pack Hi-Bike Extra http://www.interpack-sklep.com.pl/uchwyt-rowerowy-kufer-inter-pack-hibike-extra-p-246.html. Pasuje on do wielu samochodów. Czy ktoś posiada tego Inter Packa? Jeśli tak to proszę się podzielić spostrzeżeniami. Thule jest ponad 2 razy droższy, z czegoś wynika ta różnica. Sprzedawca polecił Thule. Inter pack mi się podoba ze względu na wysokie położenie rowerów (mniej zasłania światła i lusterka) i to, że jednym z punktów podparcia bagażnika jest zderzak, a nie jak w Thule tylko tylne drzwi. Z tego co widzę jedynym minusem Inter packa jest montaż paskami, ale czy rzeczywiście potrafią one się niepostrzeżenie luzować? Nie widzę problemu by je kontrolować co 150 km. Z góry dziękuję za porady
Tomash Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Mogę napisać ci o Thule, bo sam używałem go przez dłuższy czas. Jego zaletą jest niewątpliwie łatwość montażu. Wystarczy przyłożyć do klapy, nacisnąć te wielkie czarne wajchy i już - bagażnik założony. Rowery trzymają się bardzo pewnie, a mocowane są tylko 2 gumami do bagażnika. My dla pewności spinaliśmy jeszcze koła gumą. Z mocowaniem na klapę wiążą się problemy - wyraźnie rysowała się jej krawędź na górze i bagażnik dość mocno "siadał", przez co dostawały gumowe odbojniki klapy (jeździł na starej Meganie liftback, Yaris ma trochę bardziej pionową klapę, więc tu może być inaczej). Rowery muszą być dość dobrze zabezpieczone, bo ocierają się o siebie w czasie jazdy i potrafią porysować. Do tego zasłonięta jest tablica i światła - Thule sprzedaje taką ze światłami, samą tablicę, trochę nielegalnie bo prawo u nas kuleje w tej kwestii, dorobiliśmy sobie na jakimś tworzywku w drukarni, no i musisz dorobić gniazdo. Jeśli chodzi o tego Inter Packa to Thule miało kiedyś podobny bagażnik. Taki używa mój wujek. Niby nie ma z nim problemów, ale mocowanie jest już sporo bardziej skomplikowane przez paski, on je faktycznie sprawdzałco jakiś czas (co jest denerwujące) i nie wygląda to zbyt ciekawie. Ja się tego bagażnika trochę obawiałem, podczas gdy z Thule spokojnie jeździliśmy nawet 140km/h i nic się nie działo. Co jeszcze stanowi problem - niektóre rowery full suspension i damskie. Skośnej rury nie zamontujesz na tego typu bagażniku. Ponownie z pomocą przychodzi Thule ze specjalnymi poprzeczkami. Teraz mam Thule na hak i jestem bardzo zadowolony. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - pisz. A jeśli się zdecydujesz to mam chyba gdzieś jeszcze starą tablicę i poprzeczki Mam nadzieję, że pomogłem
michalj Napisano 26 Lutego 2012 Autor Napisano 26 Lutego 2012 Thule bym na pewno kupił gdyby był bardziej uniwersalny Posiadam dwa uchwyty na belki Thule ProRide 591 i w przyszłości w swoim samochodzie chciał bym montować rowery na dachu (kupię wtedy porządne belki), a teraz chcę tymczasowo rozwiązać problem przewozu rowerów. Używanie bagażnika zamierzam zacząć od wyjazdu w góry na majówkę i jesteśmy tak zdeterminowani żeby nie jechać pociągiem, że wolę kupić tymczasowy bagażnik, jadąc wolniej i często kontrolując naciąg pasków. Być może zahaczył bym tym bagażnikiem forumowy zlot Tomash twój wujek ma Thule FreeWay 968? Sprzedawca mówił, że to praktycznie to samo co ten Inter Pack i nie ma sensu do niego dopłacać. Clip On daje wygodę co do pakowania bagaży, choć rowery i tak trzeba ściągać. W przypadku pasków dochodzi jeszcze regulacja po każdym zdjęciu bagażnika. I tu zabieranie kogoś z rowerem i bagażami po drodze może być poważną operacją. Zamierzamy pojechać z 3 rowerami HT ze standardową ramą. Co do zabezpieczenia rowerów przed porysowaniem to myślałem o przekładaniu (a właściwie swojego ) karimatą i ewentualne odkręcenie pedałów. Starczy? Co do tablicy w Yarisie to jest ona nisko i tu problemów nie powinno być. Tak się prezentuje Yaris z bagażnikiem Inter Pack: Wpadło mi do głowy, żeby mieć pewność, że nic się nie luzuje można by przymontować kontaktron wewnątrz samochodu na tylnej szybie, a na zewnątrz umieścić magnes. W przypadku gdy bagażnik by się odchylał od szyby wtedy zadziałała by sygnalizacja. Zasilanie z zapalniczki, a sygnalizatorem może być dioda we wtyczce Można również zamontować na bagażniku i tylnym zagłówku dodatkowy pasek który naciągając się wskazywał by, że coś się dzieje, a kontrola należała by do osoby jadącej z tyłu . Po kilku godzinach rozmyślań o przewiezieniu rowerów coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu o słuszności Inter Packa, w końcu mam zamiar go użyć kilka razy kosztem komfortu użytkowania. Choć bezpieczeństwo rowerów i innych użytkowników drogi jest na pierwszym miejscu. Proszę o opinie na temat tego jak i podobnych bagażników. Nie sądzę, by I. P. sprzedawał jakiś badziew zagrażający rowerom.
tomekvolvo240 Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 witaj, mam też yaris 3d i przymierzam się do tego bagażnika http://allegro.pl/podwyzszony-uchwyt-na-klape-na-2-rowery-wroclaw-i2110310335.html , jest bardzo wytrzymały solidny stabilny rowery sa dobrze umocowane jest też wersja na 3 rowery. Oglądałem bahazniki bez rynienek na koła rowerowe i powiem szczeże ze wygladały bardzo delikatnie i rowery troche "latały".
michalj Napisano 26 Lutego 2012 Autor Napisano 26 Lutego 2012 Widziałem w necie tą padove jednak wydaje mi się, że te rynienki powodują, że ciężar rowerów znajduje się na długim ramieniu jakim jest stelaż pod rynny. W przypadku Inter Packa cały ciężar leży w płaszczyźnie klapy i opiera się w sporej części na progu zderzaka, który jak mi się wydaje powinien być wytrzymały. Nie wiem jak z rurami i plastikami tego IP, czy się nie połamią pod ciężarem rowerów Najbezpieczniej było by ogarnąć inny samochód z porządnymi belkami dachowymi. Z Thule Aerobar na relingi i ProRide rower spokojnie wytrzymywał 160 km/h, ale z IP za 200 zł na klapę nic nie wiadomo PS. Nie wiem jak w innych 3d, ale w yarisie porażką jest montaż belek.....
tomekvolvo240 Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Widziałem w necie tą padove jednak wydaje mi się, że te rynienki powodują, że ciężar rowerów znajduje się na długim ramieniu jakim jest stelaż pod rynny. W przypadku Inter Packa cały ciężar leży w płaszczyźnie klapy i opiera się w sporej części na progu zderzaka, który jak mi się wydaje powinien być wytrzymały. Nie wiem jak z rurami i plastikami tego IP, czy się nie połamią pod ciężarem rowerów Najbezpieczniej było by ogarnąć inny samochód z porządnymi belkami dachowymi. Z Thule Aerobar na relingi i ProRide rower spokojnie wytrzymywał 160 km/h, ale z IP za 200 zł na klapę nic nie wiadomo PS. Nie wiem jak w innych 3d, ale w yarisie porażką jest montaż belek..... wogle to ciężko kupic do wersji 3d bagaznik dachowy, szukałem po alelego i nic w serwisie koszmar cenowy....sam juz nie wiem...bo teraz zbiłeś mnie z tropu w sprawie padovy
Tomash Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Karimata to może być nieco za mało, ale pomysł też dobry Ja w newralgicznych miejscach używałem piankowych ociepleń do rur - przycina się odpowiednio, zakleja taśmą i jest ok. W Decathlonie widziałem też ostatnio specjalne przekładki, ale były dość drogie i karimata chyba lepiej je zastąpi, byle dobrze ją przyciąć i przymocować, bo będzie stawiać duży opór i może wylecieć w czasie jazdy.
michalj Napisano 26 Lutego 2012 Autor Napisano 26 Lutego 2012 Najtańszy bagażnik do yarka 3d kosztuje na allegro lekko poniżej 300 zł. Niestety nie zostawię dwóch uchwytów Thule ProRide (po ok. 320 zł) na belkach bez zamków, gdyż mogą szybko zniknąć. Co do Padovy to nie wiem, to tylko moje spostrzeżenie, może zupełnie nietrafione. Jeżeli ClipOn 9104 pasował by do Yarka z 2003 roku to może go wezmę, bo docelowo chcę mieć samochód kombi, do którego 9104 jest przeznaczona. Choć i tak wolał bym wozić rowery na dachu . Wg. rekomendacji Thule bagażnik ten pasuje do Yarisów produkowanych od 2004 roku, lecz Yaris I był produkowany również w 2004r, więc tu potrzebna konsultacja u sprawdzonego sprzedawcy czy info dotyczy Y I czy Y II. Karimata oczywiście pocięta i włożona w newralgiczne miejsca, bo taka cała rozwinięta może stworzyć niezły żagiel. A te przekładki traktuję jako chwyt marketingowy: "Jak sprzedać pociętą karimatę za wielokrotność ceny karimaty"
GustawGTR Napisano 27 Lutego 2012 Napisano 27 Lutego 2012 Witam, Potrzebuję przewieźć na toyocie Yaris 3d 3 rowery. W związku z wersją nadwozia odpada przewiezienie rowerów na dachu, a z braku haka przewiezienia na nim. Jedyną opcją jest bagażnik na klapę. Z góry dziękuję za porady Cześć Bagażniki na dach do twojego samochodu są dostępne. Montuje się je po przez tzw. adaptor a cena zestawu to około 330pln. Wydaje mi się że transport na dachu jest bardziej bezpieczny w porównaniu do bagażników montowanych na klape. Paski w bagażnikach odradzam gdyż lubią śię luzować a jak nie trafisz z kontrolą w czasie to może być kiepsko.. Tomash słusznie napisał że bagażniki te rysują krawędź klapy gdyż mocno ja opinają. Powieszchnia styku jest dość mała natomiast siła wywierana na bagażnik przez rowery w czasie jazdy doś duża i problem z zasłoniętymi światłami, ewentualnie tablicą. Jest to bardzo dobry pretekst do mandatu. Pozdrower
michalj Napisano 27 Lutego 2012 Autor Napisano 27 Lutego 2012 Witaj, Gdyby był to mój samochód, albo bym wiedział, że zostanie on w rodzinie dłużej to pewnie bym kupił. W sklepie Inter Pack mieli cały zestaw do yarisa z zabezpieczeniami firmy Auto Maxi za jakieś 450-500 zł. Teraz mam plan żeby kupić jakiś tani na klapę, a w niedalekiej przyszłości, gdy pojawi się u mnie własne auto traktować go jako "gościnny". Swój rower bym woził na porządnych belkach mając możliwość zamontowania obok boxa, gdyby auto okazało się za małe na bagaże. W ten sposób mogę przewieźć na dachu 2 rowery+box i na klapie 3 rowery, ale to już skrajny przypadek. Dużo się mówi o tych luzujących się paskach, ale czy komuś zdarzyło się to naprawdę? Osobiście bardzo zwracam uwagę na każdy szczegół i na pewno nie zaniechał bym kontrolowania pasków, a tym bardziej nie zaniedbał bym najmniejszego sygnału o poluzowaniu się paska. No cóż, może uda się do tego czasu ogarnąć samochód z normalnym (dobrym i tańszym) systemem montażu. Mimo tego czekam na dalsze opinie na temat tego i podobnych bagażników.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.