Immortal Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Możecie coś polecić do tej ceny ? Najlepiej używki, waga najlepiej ok. 1500g, muszą wytrzymać 85kg . Jeżdżę głównie szosa.
Miliron Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Kolejny temat z kołami na który wchodzę z brakiem sprecyzowania czy mają to być koła na V-brake czy na Disc Ps przy podanej kwocie spokojnie możesz się zabrać za budowanie nowego zestawu kół.
Immortal Napisano 26 Lutego 2012 Autor Napisano 26 Lutego 2012 Koła na disc, wolałbym żeby był to "gotowy" komplet wolałbym jednak jakieś używki tańsze dobrym stanie ew, coś nowego ale nie znam sie za bardzo na tym dlateog pytam.
dawid Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 W tej cenie da rade zrobić nowe koła np. Piasty na maszynach, rival bądź novatec szprychy sapim dlight obręcze rigida edge 7 i waga będzie 1500gram +-50gram cena w okolicy 950zł
Miliron Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Spokojnie uderzaj w nowe koła Na 90 % każdy poleci Ci zestaw na novatekach NT-D711/NT-D712 cieniowanych szprychach alu nyplach i obręczach w wadze do 400 gram (z mojej strony będą to AlexRimsy XCR100D występujące tez pod nową nazwą XCR Comp)
Immortal Napisano 26 Lutego 2012 Autor Napisano 26 Lutego 2012 Wstępnie stworzyłem coś takiego: piasty novatec NT-D711/NT-D712 obręcze rigida edge 7 szprychy sapim laser alu nyple Wyszło ok. 1500g i jakis ponda 950zl Taki zestaw wytrzyma 85kg ? Co tutaj zmienic ew jeszcze ?
Miliron Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 Chcesz taniej to możesz zastosować szprychy Competition. Chcesz lżej weź Dlighty. Lasery przy Twojej wadzę mogą się nie sprawdzić.
dawid Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 laser przy tej wadze również odradzam, to są szprychy dla zawodników <70kg, a w przypadku hamulcow tarczowych to już w ogóle. Competition zdecydowanie za ciężkie. Na Dlightach najlepiej składaj. 130gram lżejsze od competition, a tylko 40gram cięższe od laserów
Miliron Napisano 26 Lutego 2012 Napisano 26 Lutego 2012 lżejsze od competition I tylko 2 x droższe Ps nie przesadziłeś z ta różnicą w wadze pomiędzy szprychami competition a dlight ?
dawid Napisano 28 Lutego 2012 Napisano 28 Lutego 2012 Fakt, pomyliłem wagę Laser 279gram Dlight 309gram Competion 384gram
Tromo Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Jak to jest z wytrzymałością szprych Laser i Dlight. Polecacie Dlighty jako bardziej wytrzymałe,natomiast tu: http://daveo.pl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=1&Itemid=14&lang=pl widać, że wytrzymałość Dlight to 1300 N/mm, a Laser to 1500 N/mm2. Dane te sugerują, że to Lasery powinny więcej wytrzymać, a może się mylę?
Siurak Napisano 7 Marca 2012 Napisano 7 Marca 2012 Materiał ma większą wytrzymałość, lecz średnica szprychy jest mniejsza. W efekcie Dlight wytrzymuje więcej
Tromo Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Czyli te dane dotyczą samego materiału a nie szprychy jako całości?
farmer Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 A jak się mają szprychy aero jęśli chodzi o sztywność koła i odporność na odkształcenia w porównaniu do tradycyjnych szprych? chodzi mi o: http://www.starbike.com/p/Sapim-CX-Ray-incl.-14-mm-Polyax-nipple-black-3111-en http://www.starbike.com/p/DT-Swiss-aerolite-BLACK-2.0-0.9-2.0-mm-1887-en http://www.actionsports.de/de/Laufraeder/SpeichenNippel/CN-Aero-424-Messerspeichen-black::16356.html Warto się pchać w coś takiego czy raczej koła będą miękkie?
dawid Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 materiał raczej jest ten sam, tutaj prawdopodobnie dlight stawia większe opory podczas odkształcania i przez to szybciej pęka. Same suche dane pokazują pewnie tylko maksymalną wytrzymałość na rozciaganie i laser może faktycznie więcej wytrzymać. Jednak istotną informacją jest jak duże naprężenia jest w stanie wytrzymać materiał, zanim się uplastyczni. jak zaczynałem składać koła to czasami DT revo już przy naprężeniu 110 kgf zaczynał płynąć, mogłem kręcić nyplem, a naprężenie nie wzrastało, tylko szprycha się rozciągała i juz wiedziałem że jest do wyrzucenia. Dlight dużo więcej wytrzyma w zakresie odkształcania sprężystego. Może przyjać obciążenie i wrócić do swojego pierwotnego kształtu. W przypadku lasera jak ktoś jest ciężki i używa tarczówek może się zdarzyć tak że obciążenie wytrzyma, ale już się rozciagnie nieodwracalnie, koło zacznie dostawać bicia i szprychy powoli będą pękać. Ale to by musiał ktoś rozwinać kto spędził troche czasu przy próbach rozciagania próbek metalowych Ja tylko spędziałem kilka godzin w laboratorium w zakresie rozciagania próbek skalnych i tylko domyślam się dlaczego wyniki są takie, a nie inne dla szprych Szprychy Płaskie są sztywne nie gorzej od standardowych, ale czy duzą róznice poczujesz to ciężko powiedzieć. CXray na pewno jest dobry, bo przy małej masie, jest strasznie sztywny. Ale poza tym że jest płaski, to jeszcze jest hartowany i to go wzmacnia
Siurak Napisano 8 Marca 2012 Napisano 8 Marca 2012 Z suchych danych wygląda to tak. Sapim podaje wytrzymałość na rozciąganie 1300,1500 i 1600 N / mm2 (1500 MPa) dla kolejno Dlight, laser i cxray. Takie naprężenia wytrzymuje materiał szprychy. Nie podaje jednak czy jest to granica sprężystości czy plastyczności (moment w którym szprycha zaczyna się odkształcać czy moment w którym już zaczyna się zrywać). Jeśli do tych danych dorzucić przekroje szprych to wyjdzie nam siła jaką dana szprycha jest w stanie wytrzymać. Dlight - średnica 1,65 -> przekrój 2,14 mm2 -> 2,14 mm2 * 1300 N/mm2 = 2778 N co daje jakieś 280 kg i kolejno... Laser - 1,5 -> 1,77 mm2 -> 1,77 * 1500 = 2650 N CXRay - 0,9x2,2 -> 1,98 mm2 -> 3168 N Tyle z prostych obliczeń. Oczywiście materiał może się zachowywać różnie - tak jak opisuje dawid. Może być bardzo sprężysty i pękać od razu bez trwałego odkształcenia. Może też być mało sprężysty i szybko przechodzić w stan plastyczny. Tego już z tych kilku cyfr wywnioskować się nie da Jak wrócę na uczelnie to z ciekawości postaram się wrzucić kilka szprych do zrywarki. Może komuś pomoże to w trudnym temacie wyboru szprych
Tromo Napisano 9 Marca 2012 Napisano 9 Marca 2012 Dzięki za informacje. Czyli wychodzi na to, że dane podawane przez Sapima pochodzą z jaichś prób laboratoryjnych i mają niewiele wspólnego z rzeczywistym zachowanie szprychy w kole. Z punktu widzenia takigo laika jak ja, większa wartość wskażnika oznacza większą wytrzymałość, ale jak widzę sprawa jest bardziej skomplikowana i wpływ na to ma wiele czynników.
dawid Napisano 10 Marca 2012 Napisano 10 Marca 2012 siurak słusznie zauważył że podano parametry materiału, ja tutaj źle spojrzałem na dane, ale nie zmienia to faktu ze kolejność jest taka CXray>Dlight>Laser patrząc na wytrzymałośc
kosa23 Napisano 10 Marca 2012 Napisano 10 Marca 2012 Nie przywiązywałbym zbyt dużej wagi do samej wytrzymałości na rozciąganie i liczby cyklów kompresja/dekompresja, jaką może znieść szprycha, jeśli mówimy o sztywności zaplotu koła, a nie jego trwałości. Można dyskutować o kompromisach masy/wytrzymałości, ale szprychy z mniejszą ilością materiału (szczególnie w środkowej części) zawsze będą bardziej elastyczne i podatne na odkształcenia, choć jest różnica miedzy płaskimi a standardowymi pod tym względem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.